10 Reacties
4 jaar geleden
Heel herkenbaar, hier precies hetzelfde. In slaap komen is een ramp, voorheen geen enkel probleem en nu elke avond een probleem, wordt wakker uit t niets huilen tot krijsen aan toe en veel wakker overdag ook. ‘s-nachts soms ontroostbaar en bied dan ook de borst aan. Ik vraag me alleen af wat de 3H’s zijn?
4 jaar geleden
Fijn om herkenning te zien bij mede mama’s. De 3h’s staat voor huilerigheid, hongerigheid en hangerigheis volgens de Oei ik groei app.
Hierin staat dat dit in week 29 en 30 opspeelt, het zijn geen tekenen van een opkomende sprong maar het betekent dat een baby ontdekt dat zijn mama of papa weg kan lopen en hem achter kan laten (verlatingsangst?)
4 jaar geleden
Oh ja klopt als een bus hier. Voorheen legde ik hem in bed en nu blijf ik erbij tot die slaapt anders is het echt krijsen
4 jaar geleden
Herkenbaar, verlatingsangst doet zijn intrede. Ook bij de oppas was het even een ramp.
Wij hebben nog een zoontje van 2. Als hij wegloopt krijst zijn broertje het hardst. Dus wij hebben al ontdekt dat die boven aan staat en dan pas papa en mama 🙈
4 jaar geleden
Hier ook 30 weken en ook drama in de nacht 🤯opeens nachtvoeding en gewoon wakker zijn en willen spelen of idd echt hard huilen.
Maar ze gaan momenteel door zo'n ontwikkeling heen. Ze leren gerichter pakken, tijgeren, rechtop zitten, heb het idee dat hij probeert ons na te praten... Allemaal zo nieuw en vermoeiend 😬 dus we kijken het wel even aan...
4 jaar geleden
We zitten volgens de oei ik groei app in week 32 en ik merk sinds 3 dagen opeens moeilijkere nachten en overdag een humeurige baby. De boventandjes zijn ook zeker door aan het komen, maar heb het idee dat het ook alle ontwikkelingen bij elkaar zijn. Er schijnt ook een 7 maanden slaapregressie te zijn! Hij tijgert nu, oefent goed met rechtop zitten, nieuwe klanken, en zich willen optrekken (wat nog niet lukt). Hoop dat t sneller voorbij gaat dan 2-3 weken!