26 Reacties

5 jaar geleden

Ik had bij de vorige maar 1. Nu koop ik er een 2e bij. Ik had wel 2 lakentjes die waste ik steeds. Dat dekentje deed ik niet iedere week in de was. Koop er niet te veel, want als je kindje gaat draaien is het niet meer veilig om dekentjes te gebruiken. Mocht je een wiegje hebben, dan heb je voor de ledikant geen deken nodig.

5 jaar geleden

Ik had er bij m'n dochter 1... En 1 dekentje voor in de kinderwagen.. Verder niet.. Een laken er onder en na een tijdje moest ik vanwege reflux 't bedje opmaken als matrozenbedje, dus toen had ik een 1 pers laken en een dekentje.. Vanaf 3 mnd ofzo sliep ze enkel in een winterslaapzak en vanaf 2 weer onder een dekbedje..

5 jaar geleden

Let er op dat het 100% katoen is, werd hierop aangesproken door de kraamhulp. Wij hebben ledikant en wiegdeken en een voor kinderwagen. Verder nog een leuk deken voor in de box

5 jaar geleden

Ik had 2 wiegdekentjes en lakentjes, dat was fijn ivm soms alles onderspugen. En 3 ledikantdekens en lakentjes. Beide een fijn aantal!

5 jaar geleden

Wat voor dekentjes gebruiken jullie in de kinderwagen?

5 jaar geleden

Reactie op inverwachting01

Wat voor dekentjes gebruiken jullie in de kinderwagen?
Heb een meyco deken met laken en bij erge kou zo n Berendeken om hem in te wikkelen

5 jaar geleden

In de wieg/co-sleeper heb ik een katoenen dekentje en een wollen dekentje (dat is echt een aanrader in de winter!). Verder los nog wat gehaakte dekentjes die ik her en der kreeg. Ik denk dat ik het met totaal 3 dekentjes prima zou redden.

5 jaar geleden

2 normale dekentjes (1 voor de wieg en 1 voor de kinderwagen) en dan had ik nog een wollen (nog van mn ouders van vroeger). En dat is toch wel echt een aanrader.. je kindje blijft daar zo lekker warm in!! Verder hadden wij nog een echt schapenvachtje gekocht en die ging ook van de box naar de kinderwagen en weer terug.. zeker in de winter een aanrader!!

5 jaar geleden

Ik twijfel tussen een wollen deken of een wollen deken met een fleece achterkant. Wat raden jullie aan? Bedoeling is eerst in een co sleeper op onze kamer maar weet nog niet voor hoe lang, daar hebben we wel verschillende dekens voor. Alleen omdat we onze baby dus pas iets later naar de slaapkamer willen doen twijfel ik wat daar handig is..

5 jaar geleden

Ik heb die van Koeka een winterdeken voor in de wieg! En ook genoeg hand gemaakte dekens die m’n ma haf gemaakt toen voor m’n eerste kindje. Maar die van Koeka is echt een dikke aanrader.

5 jaar geleden

Ik heb nu een ledikant laken van little Dutch katoen en een dikke variant van little Dutch. Ik ben nog zoekende voor de kinderwagen.

5 jaar geleden

Ik heb een gebreide wiegdeken van Prénatal die we in de co-sleeper gaan gebruiken. En een heerlijke dikke teddystof-deken van Jollein in ledikantmaat. Dan kun je je samen afdekken tijdens nachtvoedingen en kun je nog best 3 jaar als extra deken in huis gebruiken. Voor in de wieg beneden (tijdelijk in plaats van een box) en voor in de wandelwagen ga ik zelf twee dekens naaien van katoen en wafelstof.

5 jaar geleden

Reactie op Mommy-mandela

Ik twijfel tussen een wollen deken of een wollen deken met een fleece achte ...
Fleece mag je niet gebruiken bij kleine baby's. Dus wellicht dat dat je keuze makkelijker maakt? Fleece ademt niet en kan voor oververhitting zorgen. Je mag alleen dekens van katoen gebruiken.

5 jaar geleden

Ik heb inmiddels heel veel dekentjes gekregen 🙈 Iedereen heeft wel wat gehaakt, gebreid of gekocht 😂 Dus ik heb me daar voorlopig geen zorgen over te maken haha.

5 jaar geleden

Reactie op MamaBear2021

Fleece mag je niet gebruiken bij kleine baby's. Dus wellicht dat dat je keu ...
Ik schrok even want iemand maakt dekens voor mij met de binnenkant fleece. Heb het opgezocht en is gewoon veilig hoor. Fleece is een verzameling van katoen. Mag dus wel.. Waar had jij de info van waar staat dat het niet mag? Ga ik dat ook nog lezen :)

5 jaar geleden

Reactie op MamaBear2021

Fleece mag je niet gebruiken bij kleine baby's. Dus wellicht dat dat je keu ...
Lees ook stukken niet veilig nu idd. Wat is het toch irritant dat de ene zegt het is prima en de ander zegt nee het is niet goed haha. Dan maar goed oppassen ermee!

5 jaar geleden

Reactie op Pluis18

Ik schrok even want iemand maakt dekens voor mij met de binnenkant fleece. ...
Fleece is gemaakt van plastic 🙃

5 jaar geleden

Reactie op Pluis18

Lees ook stukken niet veilig nu idd. Wat is het toch irritant dat de ene ze ...
Lastig inderdaad!

5 jaar geleden

Reactie op maggiemags

Fleece is gemaakt van plastic 🙃
Hehe waarom staat er dan verschillende soorten katoen! Dit bedoel ik dus met al die verschillende dingen... Ellende! Maar goed, we komen er wel!

5 jaar geleden

Een leuke tip ook een leuke prijs €35,00 en in beige,zacht roze,jeans blauw en terra cotta