48 Reacties

5 jaar geleden

Ik begrijp u volledig . Maar ikzelf verkoop wel een deel vooral de grote dingen . Uiteindelijk betaal je er zelf veel geld voor en wil je er wel wat voor terug . Voor familie kan je mss altijd wel een prijsje maken ,maar weggeven zou ik niet doen . Zou te gemakkelijk zijn voor hen . Als je begrijpt wat ik bedoel

5 jaar geleden

Ik zou aangeven dat ze nog geen kinderen hebben en je geen ruimte heb om al die spullen te bewaren. Lekker verkopen hoor.

5 jaar geleden

Wij doen aan ‘lenen’ mijn nicht heeft bijvoorbeeld 3 kindjes en er komen heen andere kinderen meer, haar jongste is 8 maanden nu en ik heb een kleintje van 7 weken, ik mag de newborn stoel voor de tripp trapp lenen, zodra mijn kleine hieruit is geef ik hem terug waarnaar zij hem doorverkoopt. Misschien is zoiets ook een optie voor jou?

5 jaar geleden

Wij hebben van m’n oudste schoonzus heel veel hydrofiele doeken, lakentjes, Spuugdoekjes etc gekregen. Zelfs een maxicosi. Ook had ze een hele dure draagzak. Ze wilde er niks voor hebben, maar voor de draagzak wel €50. Die €50 heb ik met alle liefde betaald. Ik vond het namelijk al van de zotte dat ik voor de doeken etc niks hoefde te betalen. Koop alles maar eens nieuw, reken maar uit. Ik vind dat ze er niet zomaar vanuit mogen gaan dat ze t krijgen. Echt niet raar om er geld voor te vragen aan je familie en vrienden voor de duurdere dingen.

5 jaar geleden

Ik zou grote dingen lekker verkopen. Ik vind het al erg zoals je zegt dat er al op geaast wordt als je het wilt geven moet dat vanuit jou komen en moet je je niet een soort van verplicht voelen. Hier gaat alles gewoon op marktplaats en sommige dingen geef ik aan een collega die nu zwanger is en het niet breed heeft maar ik vraag dan eerst of ze het wil hebben want we hebben natuurlijk niet beide de zelfde smaak qua kleding enz.

5 jaar geleden

Zet het op marktplaats en kijk wat je er voor krijgt ik ben de laatste van iedereen die een kindje heeft gekregen en heb gewoon zelf alles nieuw gekocht

5 jaar geleden

Ik zou het eerst proberen te verkopen. Mocht je het niet verkocht krijgen en het zelf weg willen doen kun je het altijd nog weggeven. Ik heb nu mijn laatste kindje gekregen en om ons heen ook familieleden die zwanger zijn of ook een klein kindje hebben. Ik geef zo af en toe wat kleertjes weg, maar verder probeer ik het eerst te verkopen. Als ze iets over willen nemen wik ik best een leuk prijsje maken, maar ga niet alles zomaar weggeven.

5 jaar geleden

Dat had ik met mn kinderwagen na onze tweede (nieuwe Joolz Day) Vet voor gespaard toen, was aan het afstuderen. (meer dan 1000 euro) Daar werd ook op ‘geaast’. Heb toen maar aangegeven dat ze op MP nog zeker voor de helft weggingen, dus dat ik em best kwijt wilde, maar dan wel voor minstens de helft. Uiteindelijk verkocht op MP voor ruim meer dan de helft 😊 Verder had ik al veel tweedehands dus wilde eigenlijk niemand wat van me hebben 😂 Nu hebben we wel alles nieuw en is mn schoonzusje zwanger. Gelukkig gaat alles (op de box na misschien) nog jaren mee voordat het weg kan dus gaat het mooi allemaal weer op MP over een jaar of 4. Wat ik wel doe met kleertjes is ze naar de kinderkledingbank brengen. Eerder gaf ik veel weg aan familie/vrienden of Leger des Heils, maar kwam er via via achter dat de kinderkledingbank het écht heel goed kan gebruiken. Soort voedselbank voor kinderkleding. En veel speelgoed heb ik aan de creche gedoneerd toen de kleine meid naar school mocht. Ondanks dat het lijkt dat ze geld zat en veel spul hebben, zijn ze heel afhankelijk van donaties. 😊 Gastouders en kleine kinderopvanglocaties vaak nog meer. Je familie/vrienden mogen en kunnen niet van je verlangen dat je alles weggeeft of voor een prikkie wegdoet terwijl je er zelf veel voor betaald hebt. Doe wat je hart je ingeeft. Niet doen omdat je gepusht wordt. Succes 🍀🍀

5 jaar geleden

Ik zou het aan ze verkopen voor een ‘familie prijsje’. En als ze daar een probleem mee hebben gewoon op marktplaats want het kost allemaal niet niks. Wij hebben heel eerlijk veel gekregen, nooit om gevraagd maar wel ontzettend gewaardeerd, we kunnen ons prima verzorgen maar een kinderwagen nieuw en alle kleertjes hadden wel een deuk in onze portomonee gelaten als we die zelf moesten aanschaffen, je kan dus ook altijd naar iemand ze situatie zelf kijken en daarin een beslissing nemen met geven of verkopen. Ik ga zelf alles nog opslaan ivm mogelijk nog een kindje later, maar als ik in jou situatie zou zitten zou ik toch kijken om er geld op te verdienen nu nog want alle kleine beetjes helpen. Conflicten zal je toch nooit 100% kunnen vermijden (ben ook conflict vermijdend maar sinds het mama worden kan het me een stuk minder schelen 😅)

5 jaar geleden

Wij hebben via de verloskundige pakketten gekregen van stichtingbabyspullen.nl. zij kunnen heel goed kleertjes/luiers/speelgoed/beddengoed gebruiken voor ouders die weinig te besteden hebben. De dingen die wij zelf niet willen bewaren gaat weer terug naar hun

5 jaar geleden

Verkopen, je bent niemand iets verplicht. Als er een conflict van komt zou ik dat erg raar vinden.... Zijn toch jou spullen...

5 jaar geleden

Als ze het kunnen overnemen voor een mooie prijs zijn ze toch vast al hartstikke blij? Niks raars aan lijkt me, behalve misschien als jullie miljonairs zijn 😂😋

5 jaar geleden

Reactie op xmichelle94

Wij doen aan ‘lenen’ mijn nicht heeft bijvoorbeeld 3 kindjes en er komen he ...
Zeker een optie! Dankjewel!

5 jaar geleden

Dat had ik met mn kinderwagen na onze tweede (nieuwe Joolz Day) Vet voor ge ...
Herkenbaar van de kinderwagen! Ik zit eraan te denken hem gewoon op marktplaats te zetten, zonder iets te melden... (zodra de jongste eruit is). Maar ik ben een open boek en vertel dit soort dingen normaal zonder dat ik het door heb.. maar wil idd geen 'gezeur' over de prijs ed. 🙈

5 jaar geleden

Als ze het kunnen overnemen voor een mooie prijs zijn ze toch vast al harts ...
Haha nee geen miljonairs 🤣. Ja waarschijnlijk moet ik gewoon lekker zakelijk zijn in dit soort dingen!

5 jaar geleden

Ik zou zeggen er zijn spullen die voor nop weg mogen, maar er zijn ook spullen die ik liever verkoop.. mag aannemen dat ze dat begrijpen.. zo niet is dat toch hun probleem?

5 jaar geleden

Ik vind de dingen die je opnoem dure aankopen. Daar mag je best geld voor vragen. Hebben je dochters al een bankrekening nummer? Voorbeeld je zus wil de tripptrapp dan zeg je mooi. Voor 80 euro. En stuur je 2 tikkies van 40 euro voor op de rekening van de meiden 😉 Ik heb van vrienden veel gehad en wilde er niets voor hebben. Dan gaf ik geld voor in de spaarpot van de kinderen 😊

5 jaar geleden

Wij hebben veel over genomen van mijn schoonzus. Voor een schappelijke prijs. Als ze alles los verkocht had, had ze misschien iets meer gehad. Maar wij hebben er ook een nette prijs voor betaald vind ik! Dit gesprek (wat willen jullie ervoor) was prima! Ik snap ook goed dat ze er iets voor wilde hebben. Ik zou proberen aan te geven dat je voor de grote spullen nog iets wil hebben, ook al is het familie.

5 jaar geleden

Ik zou zeker kijken naar wat je er voor zou kunnen krijgen als je het zou verkopen. Zou voor familieleden dan 2/3 tot 3/4 van de "verkoopprijs" rekenen. Zijn zij voordeliger uit als zelf kopen, en krijg jij er toch nog een redelijk bedrag voor.

5 jaar geleden

Verkopen, waarom zou je al die duren dingen weg moeten geven? Wat je al aangeeft, het heeft jullie ook veel geld gekost dus niet heel vreemd als je toch wat voor wilt hebben. Doe vooral wat voor jou de beste keuze is en niet wta andere graag zouden willen zien/gratis willen hebben.