21 Reacties

4 jaar geleden

Ook nog niet gedoopt maar dat komt vooral door kosten 😅 en we wilden dat dr pandemie een einde had! Alexander word tegelijkertijd met zn vader gedoopt dus moeten echt een goede tijd uitzoeken 😅 grote kans dat het met 2 jaar nog niet gedaan is hoor

4 jaar geleden

Ik ben wel gedoopt maar dylan word niet gedoopt ik heb niks met het geloof .. sommige maken daar echt een mega feest van met soort van bruidstaart en alles het is maar net wat je zelf wil

4 jaar geleden

Nope, gaan we ook niet doen want geloven niet. Ik zou qua feest vooral kijken hoeveel geld je er aan wilt uitgeven en wie je erbij wilt hebben. En hoe laat de doopdienst is. Wij hebben bij vrienden daarna vaak taart en hapjes bij hen thuis gehad of bij een avondviering soep en broodjes bij hen thuis. Geen enorme toestanden dus.

4 jaar geleden

Joy is niet gedoopt en wordt niet gedoopt. De andere kinderen van de familie zijn wel allemaal gedoopt maar dat werd kleinschalig binnen de familie gevierd. De communie werd wel vaak groots aangepakt met prachtige jurkjes en grote cadeaus 😂

4 jaar geleden

Giovanna is gedoopt toen ze 7 maanden was. Bij ons was het gewoon tijdens de kerkdienst en zitten geen kosten aan verbonden. Na de dienst hebben we bij ons thuis een lunche gehad met verschillende hapjes/pan soep/ en salades. Alleen met mijn ouders, schoonouders en schoonzussen en zwagers. Verder niemand. Je kan het zo gek maken als je wil maar deze mensen staan dichtbij en zien we regelmatig.

4 jaar geleden

Reactie op Sabrinavd

Giovanna is gedoopt toen ze 7 maanden was. Bij ons was het gewoon tijdens d ...
Wat ik last kost dopen ongeveer €200? Idk it moet het nog uitzoeken zeker omdat vader en zoon tegelijk worden gedaan haha

4 jaar geleden

Reactie op sannep97

Wat ik last kost dopen ongeveer €200? Idk it moet het nog uitzoeken zeker o ...
Wij hebben nooit iets ervoor hoeven te betalen. Weet niet of er een verschil in zit omdat wij lid zijn van die kerk.

4 jaar geleden

Ja wij willen wel dopen zodat hij communie etc kan doen. Maar k zie daar ook zo feesten aanhangen. Daar heb k minder zin in haha. Hijzelf snapt het toch niet

4 jaar geleden

Wij hebben wel een doopsel gehad! Kosten €50, duurde 20/25 min was in een kapel. Erna de peetooms en opas en omas uitgenodigd voor een stuk taart en koffie (2 uurtjes max) op de uitnodiging gezet 👍🏻 mag mijn zoontje later zelf kiezen wat hij met het geloof doet

4 jaar geleden

Onze prinses is gedoopt toen ze 6 weken was. Daarna hebben gewoon koffie en een taartje gedaan met nabije familie, niks bijzonders. Is hier eigenlijk ook niet gebruikelijk.

4 jaar geleden

Mijn ouders hadden graag gewild dat wij onze dochter zouden dopen (had dat dan meteen na de geboorte gedaan) maar mijn man en ik zijn allebei niet religieus en allebei de families zijn van een andere religie. Wij hebben er zelf gewoon niet voor gekozen en wilden dit niet alleen maar doen om de familie te pleasen... als ze later zelf een religie zou willen aanhangen dan kan ze zich dan alsnog laten dopen 🤷‍♀️ Qua feest/gebruiken ligt het er ook aan welke religie het zou zijn denk ik

4 jaar geleden

Reactie op casana12

Wij hebben wel een doopsel gehad! Kosten €50, duurde 20/25 min was in een k ...
ja daarom dat ik het toch ook wil doen, maar zonder veel poespas inderdaad..We zijn ook niet actief gelovig zeg maar. Maar wil hem die keuze wel geven

4 jaar geleden

Mijn ouders hadden graag gewild dat wij onze dochter zouden dopen (had dat ...
Klopt de schoonfamilie vraagt er vaak achter

4 jaar geleden

Reactie op Nencke

ja daarom dat ik het toch ook wil doen, maar zonder veel poespas inderdaad. ...
Ja hier ook de reden voor Alexander en voor mn man zodat we nog voor de kerk kunnen trouwen

4 jaar geleden

Reactie op Nencke

ja daarom dat ik het toch ook wil doen, maar zonder veel poespas inderdaad. ...
Ja wij zijn ook niet mega gelovig, maar ik vind het ritueel erom heel mooi en ben zelf ook gedoopt. Hij had geen doopkleed aan maar eigen kleertjes. Je kunt altijd informeren bij je eigen kerk wat de kosten zijn. Mijn zoontje was toen 10 maanden en geen spijt van!

4 jaar geleden

Reactie op bp

Onze prinses is gedoopt toen ze 6 weken was. Daarna hebben gewoon koffie e ...
Zelfde hier, en het was toen ook nog Corona tijd.. dus het was heel klein maar wel heel fijn.

4 jaar geleden

Wij gaan onze dochter denkelijk niet dopen en het gewoon open houden. Ik ben katholiek en half joods en mijn partner christelijk. Ik ben katholiek omdat ik het ben, maar als ze later aan mama vraagt hoe en wat, dan kan ik haar ook niet alles uitleggen en maar basis van sommige dingen.. haha klinkt beetje tja maar is zo.. momenteel zijn er ook meer openlijke scholen tenminste hier in Limburg dan vroeger waar ik op zat, katholieke.we laten het open voor haar en als ze toch graag iets wenst op latere leeftijd, dan kan/mag dat nog altijd.... doen wat voor jullie goed voelt, is het belangrijkste....🥰

4 jaar geleden

Wij zouden onze zoon in juni dopen, maar toen lagen we met hem in het ziekenhuis. Uiteindelijk hebben we m begin oktober mogen dopen. Na de dienst zijn familie en vrienden die van ver kwamen nog bij ons geweest voor een lunch. Bij ons in de kerk is het niet gebruikelijk om er een groot feest van te maken en door Corona ook niet echt een optie. Het heeft ons niks gekost, maar ook wij zijn lid van deze kerk

4 jaar geleden

Ik laat mijn zoontje deze zomer dopen. Hij zal ongeveer 1,6 jaar zijn dan. Een kerkelijke doop kost in België niets. Het is het feest zelf dat geld kost. Ik ben van plan een spitburgerkraam te laten komen en familie uit te nodigen

4 jaar geleden

Wij laten onze kinderen de keuze voor later. Mijn man is katholiek opgevoed incl doop en communie ed en ik ben hervormd opgevoed. Onze middelste zit op dit moment op een katholiek IKC (geen protestantse optie in onze wijk, alleen openbaar) en de oudste zit op een CSG. Wel heel bewust de Christelijke achtergrond, maar wat ze er uiteindelijk zelf mee doen, vind ik, moeten ze helemaal zelf weten 😊 Overigens kost het hier niks om je kind te laten dopen in onze kerk.