17 Reacties
5 jaar geleden
Ik had de smalle bij mn dochter.. Helaas lekt de groen blauwe variant heel erg dus wilde nu dezelfde alleen dan de oude versie die niet lekt maar kon in t blauw enkel de brede vinden..
Probeer eerst die, maar t zijn net bidons zo mega.. 😂
Ik koop sowieso ook nog difrax.. Die vind ik fijner als ze wat ouder zijn en zelf drinken..
5 jaar geleden
Reactie op miniii
Ik werk zelf bij een kinderopvang, je wilt graag de dr brown? Dus geen ande ...
Mijn vriendinnen hebben allemaal dr brown en zijn erg positief dus vandaar. En met wat opzoek werk kom ik op brown of difrax uit. Dus dat is ook nog wel een optie.
Is wisselen makkelijk van breed naar smal of kunnen kindjes daar moeite mee hebben? Dan is starten met breed misschien handiger en als ze zelf kunnen drinken ri. Smal
5 jaar geleden
Reactie op Lott e
Mijn vriendinnen hebben allemaal dr brown en zijn erg positief dus vandaar. ...
Vandaar! Lekker doen dan! Ik heb zelf de difrax gekozen, ik zou niet wisselen ik zou of breed of small kiezen en als je borstvoeding geeft ziu ik voor de brede gaan, als ze later eenmaal makkelijk drinken gaan ze dit ook wel uit een smalle deon dus dan kan je makkelijker wisselen!
5 jaar geleden
Ik heb de dr Brown en Difrax. Beide small neem aan dat dat bij pasgeboren of jonge baby’s toch toepasselijker is. En de reden waarom ik beiden heb, is omdat ik niet zou weten welke de baby toch liever heeft. M’n eerste kindje was een flesweigerraar dit omdat hij dus eerste weken alleen bv kreeg. En bij deze is mijn doel om er eerder mee te starten dus wel alsnog afwisselen bv&fles.. we’ll see 🤷🏻♀️
5 jaar geleden
Wij hebben de smalle gebruikt bij ons eerste zoontje en nu ook weer gekocht voor als onze mini uit de fles gaat drinken.
Moet er wel bij zeggen dat ik weer borstvoeding ga geven en bewust kies voor de smalle fles. Deze smalle spenen komen dieper in het mondje dan de brede speen, net als een tepel bij het aanhappen. En ik gebruik de prematuur speen met therapeutisch voeden (zo natuurlijk mogelijk).
Maar goed... eerste weken hier toch volledig aan de borst als alles goed mag gaan.
5 jaar geleden
Ik heb laatst nog een cursus gehad bij een lactatiekundige deze raden echt de smalle dr brown fles aan bij borstvoeding, ik heb deze zelf ook aangeschaft en had deze ook bij de oudste en nagenoeg geen krampjes gehad! Nu dus weer de smalle dr brown fles 😇
5 jaar geleden
Ik heb borstvoeding gegeven en vond de brede niks. Ligt nieuw in de kast. Altijd de smalle gebruikt. Fijne flessen in combinatie met borstvoeding.
5 jaar geleden
Ik heb borstvoeding gegeven en vond de brede niks. Ligt nieuw in de kast. A ...
Hier konden ze ook al vroeg de fles zelf vasthouden. Ging erg makkelijke met Dr. Brown smalle.
5 jaar geleden
De lactatiekundige en mijn kraamzorg (ik weet al wie er bij me komt straks) gaven beide aan ivm borstvoeding de smalle fles te kopen met smalle speen.
Reden weet ik zo niet meer, geloof dat deze voor die kleintjes makkelijker aan te happen was oid.
Ik heb in elk geval de smalle aangeschaft op hun advies.
Uit de pakketten liggen hier ook een aantal brede startflesjes, dus mocht het toch niet wat zijn kan ik altijd uitwijken naar een andere.
5 jaar geleden
Mij werd des tijds bij mijn eerste kindje geadviseerd om na borstvoeding Dr. Brown brede hals te kopen omdat deze het meest zou lijken op de tepel tov de smalle fles. Maar ik lees in deze reacties ook tegengestelde reacties dus weet niet waar dat advies van afhangt? Van de tepel van de moeder? Geen idee.. ik heb nu weer brede hals gekocht.
Kreeg overigens wel van deze kraamzorg het advies dat sinds dit jaar geadviseerd wordt door hen om glazen flessen te kopen, omdat er in de plastic flesjes deeltjes mee gaan in de melk die schadelijk kunnen zijn voor de baby. Ik bedankte haar voor het advies en hou het bij mijn plastic Dr. Brown flessen die ik al heb gekocht en waar ik tevreden over was.