25 Reacties

4 jaar geleden

Wat vervelend voor jullie dreumes en jezelf. Bij ons hielpen de druppels van vsm tussikind

4 jaar geleden

Zo'n waterverstuiver in de kamer misschien? Hielp bij ons enorm tijdens een verkoudheid. Beterschap!

4 jaar geleden

Bedje iets omhoog.

4 jaar geleden

Bij ons werkt luuf onder de voetjes en sokken aan & niet te warm aankleden (ipv winter 4seizoenen slaapzak een gewone winter slaapzak

4 jaar geleden

Pff hij heeft nu ook 40 graden koorts.. :(

4 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Pff hij heeft nu ook 40 graden koorts.. :(
Hoe is het nu met hem?

4 jaar geleden

Wij doen vaak een paar handdoeken onder het matras zodat ze met het hoofdje wat hoger liggen. En ook de vsm druppels en een ui naast het bed.

4 jaar geleden

Reactie op Daantjh

Hoe is het nu met hem?
Hij hoest nog steeds heel veel. Koorts komt en gaat en sinds 2 dagen spuugt hij ook veel. Ik ga morgen langs de huisarts. Het is zo zielig om te zien, arme schat 😰

4 jaar geleden

Wij gebruiken toco-tholin voor op haar matras paar druppels. Matrasje omhoog. Genoeg water geven voordat ze slaapt en als ze blijft hoesten maak ik der soms ff wakker voor water te drinken. Luuf onder voetjes en op lichaam, neusdruppeltjes, en hoestdruppels. En bakje met water evt op kamer voor vocht?

4 jaar geleden

Reactie op Jaylah

Wij gebruiken toco-tholin voor op haar matras paar druppels. Matrasje omhoo ...
Oh toco tholin hoor ik voor het eerst. Welke gebruik je als ik het vragen mag 🙈? We hebben een luchtbevochtiger in de kamer staan maar heb niet echt het idee dat het werkt

4 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Hij hoest nog steeds heel veel. Koorts komt en gaat en sinds 2 dagen spuugt ...
Ach jeetje wat sneu😢 Je wilt zo graag helpen maar staat zo machteloos dan hé 😓. Hopelijk biedt de huisarts uitkomt 🙏🏻🙏🏻

4 jaar geleden

Ik zou denken aan een postnasale drip. Dit kan tot paar weken na een neusverkoudheid optreden. Dan is het vooral kwestie van de neus vaak te spoelen met fysiologisch water. Maar als ik zie in je reactie dat hij nu ook koorts maakt, kan het wel eens iets anders zijn

4 jaar geleden

Vandaag zijn we langs de huisarts geweest en die gaf aan dat hij zwaar verkouden is. Maar dan hebben we nog steeds het probleem met het hoesten… 😭😭

4 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Vandaag zijn we langs de huisarts geweest en die gaf aan dat hij zwaar verk ...
Aahh super vervelend! Als hij hoest, is het dan droge/ kriebels of hoest hij slijm op? Misschien dat een hoestdrankje uitkomst biedt. Wij hebben (toen Duncan nog jonger was) Daro Thijm siroop gebruikt, dat is niet echt een hoestdrankje maar wel verzachtend voor de keel.

4 jaar geleden

Reactie op Daantjh

Aahh super vervelend! Als hij hoest, is het dan droge/ kriebels of hoest hi ...
Droge hoest! Vooral in de nacht… dan doet hij dat non stop ook nog..

4 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

😓😓 Had de huisarts verder geen tips dan?

4 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Oh toco tholin hoor ik voor het eerst. Welke gebruik je als ik het vragen m ...
Deze.. krijg je gewoon bij kruidvat of etos. Echt maar 1 of 2x sprenkelen op matrasje voordat ze gaat slapen. Zit eucalytus in, anders wordt het te krachtig. Maar hierdoor heeft ze continu open neusje met slapen.

4 jaar geleden

Onze dochter hoest nu ook veel, vooral savonds en sochtends. Dus ben ook al alles aan het gebruiken😁🥰.. je kan ook een gesneden ui onder der bedje zetten (stinkt wel maar helpt) ivm open luchtwegen.. en met lekker ruiken kan je ook warm water in een mok doen en lepeltje luuf in doen en onder der bedje, dan verdampt dat waardoor ze ook makkelijker kan ademen. Vaak hoesten ze omdat ze te weinig adem krijgen op dat moment dus inderdaad een verkoudheid....

4 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Had onze dochter ook, was soms een halfuur nachts aan het hoesten en kwam er bijna zelf niet meer uit.. Er zit astma in de familie en nu dachten ze dat zij ook een vorm kon hebben, heeft ook eczeem. Ze heeft een luchtwegvewijder gekregen met zo'n grote toeter. Dat heeft erg geholpen heeft nog steeds sinds november die pufjes. Laatst had ze het weer, maar nu mocht ze hoestdruppels 3 x daags nemen. Is ook goed gekomen

4 jaar geleden

Reactie op Daantjh

😓😓 Had de huisarts verder geen tips dan?
Oh jawel hoor. “Probeer zo min mogelijk hoestdrank te geven want daar zit suiker in en dat is niet goed voor de tandjes!”. Thanks huisarts deze tip had ik dus precies nodig. Helaas hoest hij nog steeds