22 Reacties

4 jaar geleden

Jij vertelt letterlijk mijn verhaal🙈 hier ook. Zoals je zegt negeren doe ik maar ook heel vaak wegwezen, want vind het zo irritant als mensen naar me kijken😡 ik denk dat het met de leeftijd ook te maken heeft. Dit is wel een fase dat weer over gaat. Wij moeten gewoon op een lijn blijven en moeten zeker veel geduld hebben🙏

4 jaar geleden

Volgens mij hoort het erbij.. typisch de leeftijd. Afleiden en rustig terug praten, uitleggen helpt hier soms wel..

4 jaar geleden

Hier ook hoor, pfff. Ik ging laatst naast hem zitten en net zo vervelend janken en blèren. Toen keek die me wel aan van "wtf doe jij nou mens?" 😂 Hij kapte wel met huilen en gillen voor welgeteld 10 minuten!!

4 jaar geleden

Ohh hier ook, elke dag, de hele dag. Vanmorgen mocht ik z’n shirt niet aandoen, dat werd toch een drama. Ik heb ook wel eens mee gedaan met m maar daar ging ie alleen maar harder van zeuren😂😂

4 jaar geleden

Zo juist weer naar supermarkt en alweer zelfde liedje. Jammeren en huilen door de hele winkel. Vind die echt niet leuk. Ook thuis nu veel huileriger en hele tijd gooien met alles als die boos is. Kan echt even niet ervan genieten nu. Ben gewoon jaloers van mensen om me heen die de kindjes lekker neerzetten en waarvan ze gewoon een uur spelen dan. Meeste mensen die ik dit vertel herkennen dit niet (of doen alsof alles beter is bij hun) en hier word ik super onzeker van. Is hij ongelukkig..? 🙁 ik kan ook niet leuk reageren hierdoor op hem.

4 jaar geleden

Mijn dochter doet dit ook. Volgens mij hoort het bij de leeftijd. Eigen grenzen aangeven, eigen mening aangeven. Ik probeer rustig te blijven en vraag waarom zij zich zo voelt of ik iets kan doen. Ookal zal ze mij niet begrijpen, vaak is ze dan wel stil. Ik geef haar vaak iets in haar handen in de supermarkt. Zakje aardappels ect. Dan heeft ze ook het gevoel dat ze meehelpt. Veel zelf willen doen en daar geef ik veel in mee. Succes. Af en toe even diep adem halen en weer door...

4 jaar geleden

Reactie op RamonaS1990

Zo juist weer naar supermarkt en alweer zelfde liedje. Jammeren en huilen d ...
Breng je hem/haar naar een spelinloop, wandel je vaak, ga je naar de speeltuin bijvoorbeeld. Of gewoon echt laten lopen en rennen of zoiets. Bij sommige kinderen is het zo dat ze echt even meer energie kwijt moeten, maar dan wat meer dan gewoon. Ik had dat met mijn oudste dochter nooit tevreden altijd druk thuis, en boos enz. Bleek dat ze meer energie kwijt moest. En wat werd ik moe met haar🤯 we waren dagelijks bezig met activeiten en veel buiten spelen. Het zijn allemaal fase's dit gaat ook over straks. Sterkte en geduld 🙏

4 jaar geleden

Onze dreumes kan hier ook een handje van hebben. Wij merken die vooral op de dagen dat het minder weer is en hij ‘opgesloten’ is in de woonkamer. Bij ons helpt het om met hem naar de speeltuin te gaan. Hij heeft dan alle ruimte om te lopen en zijn energie kwijt te kunnen, eigenlijk zoals Skilic zegt.. Inmiddels hebben we ook wat andere ‘leuke’ dingen naast de speeltuin en merken we dat hij nu steeds beter luistert en minder ‘vervelend’ wordt. Hopelijk heb je hier wat aan 🙂

4 jaar geleden

Oh dit herken ik helemaal! Mijn zoontje is erg driftig. Huilen en boos zijn als hij zijn zin niet krijgt of als iets niet lukt. Omkleden, luier verschonen het kan allemaal een enorme strijd zijn. En bij mij vaak erger dan bij papa. Zoooo frustrerend! Maar het is een fase, dat blijf ik maar in mijn hoofd herhalen. Het gaat over! Afleiden is bij ons het enige wat helpt . En heeeeel consequent zijn zodat hij de grenzen leert kennen. Gister gezellig een stukje fietsen. Meneer was het er niet mee eens dat ik mijn handen ook aan het stuur had en begon dus mijn handen weg te duwen en te schreeuwen. Tja het stuur los laten was natuurlijk geen optie dus na 10 minuten stopte hij wel🤣

4 jaar geleden

Hier ook hoor, pfff. Ik ging laatst naast hem zitten en net zo vervelend ja ...
Dit doe ik ook hahah! Het is echt opvoeden nu, ze is mega driftig. En als ze der zin niet krijgt gaat ze meteen huilen. Ik probeer het al een week af te leren. Ze is echt mega geïrriteerd snel om dingen ook en echt kattig dan. Net een puber peuter al!

4 jaar geleden

Ook 14 maanden hier en enorm ons uittesten, huilen als zijn zin niet krijgt. Niet meer in wandelwagen willen. Dingen wegduwen etc...

4 jaar geleden

Hier ook hoor, pfff. Ik ging laatst naast hem zitten en net zo vervelend ja ...
haha ja doe ik ook wel eens

4 jaar geleden

Check! Ik word er af en toe gek van. Ben blij dat hij deze vakantie gewoon naar de opvang is geweest. Heb ik de dag er na wel last van (want te weinig geslapen en teveel prikkels), maar dat scheelt thuis weer 2 dagen gejengel en gejammer.

4 jaar geleden

Onze dochter ook. Ohjee als ik aan der lepel kom en wil laten zien hoe het moet, madame weet het (zogenaamd) wel. Smorgens minder geduld met omkleden, en als ik der niet oppak, wat ze dan wilt (als ze me ziet wilt ze alleen maar mama bijna) dan driftbui. Maar ik geef der ook bewust soms niet der zin en laat der gewoon even wachten, ook dat moet ze leren of ik leidt der af met kom we gaan naar de speelhoek... Smorgens met eten in stoeltje, gaat ze al steigeren. Maar ik pak der soms even op, ik noem het knuffeltijd en ook met eten smorgens, ik laat der gewoon even haar zin niet hebben en dan zet ik bumba op (afleiding) en gaan we rustig eten samen. Ik betrek der bij dingen, zodat ze het idee heeft dat ze me kan helpen en we gaan ook wel vaker er tussenuit. Gelukkig merk ik het niet met der slaapjes 's nachts en slaapt ze heerlijk de nacht door en slaapt zelfstandig, afkloppen! Maar het leuke is, met winkelen gaat ze iedereen haiii zeggen en zwaaien, handje vragen, in de supermarkt mag ze altijd 1 dingetje uitzoeken voor haar zelf wat ze dan ook mag eten (afleiding en lekker) en ze vind het super gezellig om wat te doen....🥰 ik zie dat ze volgens: oei ik groei nog in een flinke sprong zit, zal me niet verbazen als dat ook zo is... hopelijk is het maar een periode🥰

4 jaar geleden

Heel fijn om te lezen dat jullie dit herkennen… god geef mij geduld 🤪

4 jaar geleden

Is gewoon de leeftijd hè, die kleintjes hebben maar een korte spanningsboog plus zijn snel gefrustreerd omdat ze graag meer controle willen hebben over dingen, maar dat niet hebben. Als je naar de winkel gaat of andere dingen in het openbaar zou ik het goed plannen dat ze niet moe zijn of honger hebben, speelgoedje/boekje meenemen... en proberen ze toch wat zelf te laten doen of keuzes geven en je laten 'helpen' met kleine dingen, dan voelt het alsof ze ergens controle over hebben. Best begrijpelijk toch, het zijn geen mini-volwassenen, nog volop in ontwikkeling 😉 Zo kun je die driftbuien een beetje proberen te omzeilen/voorkomen. Verder is het wel echt onderdeel van de leeftijd, dus niet te hoge verwachtingen hebben, wat extra tijd inplannen voor dingen, en proberen rustig te blijven 🤷‍♀️😋

4 jaar geleden

Leuk Insta account voor dit soort dingen, heel helpful om je peuter-brein te begrijpen en meer geduld op te kunnen brengen 😉 https://instagram.com/healthiest_baby?igshid=YmMyMTA2M2Y=

4 jaar geleden

Leuk Insta account voor dit soort dingen, heel helpful om je peuter-brein t ...
Goede tips en tricks 😊

Deze afbeelding is i.v.m. copyright verwijderd.

Plaats alleen zelfgemaakte afbeeldingen en content.

4 jaar geleden

Er zijn een paar dingen die hier goed helpen als onze dochter het gehad heeft in de kinderwagen, namelijk de dingen die ze kan en waar ze vervolgens trots op is. Ik vraag dus bijvoorbeeld of ze in haar handjes kan klappen, dan laat ze heel trots zien dat ze dat goed kan (soms nog met tranen😂). Vervolgens of ze weet waar haar neus is, of wat zegt een hondje? Kan je mee het liedje zingen met mama. En dan “zingen” we een liedje bijvoorbeeld. Daarna is ze vaak wel weer tevreden.

4 jaar geleden

Leuk Insta account voor dit soort dingen, heel helpful om je peuter-brein t ...
Super leuke tip!