11 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje doet dit ook sinds vandaag dus ik volg even

3 jaar geleden

Mijn kleine meisje doet dit ook wel eens. Ik vertel haar om te aaien en stimuleer dit de hele tijd (alles aaien wat lief is, bloemen, dieren, papa, mama, kindjes). Het kan een vorm van liefde geven zijn. Kinderen snappen nog niet altijd dat het pijn doet bij een ander. Dit besef komt pas later.

3 jaar geleden

Mijn zoontje doet dit ook... ik probeer ook te zeggen nee dat mag niet, aaien. Maar moet eerlijk zeggen dat het niet veel helpt 😅

3 jaar geleden

Hier doet ons zoontje het ook. “Gelukkig” alleen bij ons en nooit bij andere mensen/kinderen. Maar worden er wel een beetje moedeloos van. Tips gekregen als aaien en kusje geven proberen we al een maand maar heeft daar maling aan 🥲

3 jaar geleden

Mijn dochtertje doet dit ook wel wat vaker de laatste tijd, het komt wel vaak voort uit teveel enthousiasme. We letten er op om idd de eerste 2x te zeggen zachtjes en het dan evt voor te doen. Maar als ze door gaat dan kun je zien dat het bewust is en dan stoppen we de activiteit/zetten haar neer of iets om het gedrag stop te zetten. Soms reageert ze daar natuurlijk niet happy op dus leggen we uit dat slaan/knijpen pijn doet en of ze het goed wil maken met een knuffel. Dat laatste begint ze wel goed te begrijpen en dan gaan we gewoon weer verder op schoot of met de activiteit. We willen het geen negatieve aandacht geven maar wel de bewustwording dat iets stopt als je niet positief gedraagd en je gedrag moet aanpassen om verder te gaan.

3 jaar geleden

Mijn zoontje deed dit ook. Denk dat het even een fase was. Ik zei altijd: Nee senne stout! Aaaaaaien. En ging ik hem aaien. Nu aait die ipv bijten of knijpen 😛

3 jaar geleden

Hier doet ze dat ook. Ik zie een verschil in wanneer ze het zomaar doet of wanneer ze het doet als ze boos is. Als ze het zomaar doet dan probeer ik weinig reactie te geven omdat je dan actie-reactie krijgt en dat een spelletje kan worden. Meestal haal ik rustig haar handjes weg, negeer ik het of laat ik haar ipv knijpen aaien. Als ze het doet als ze boos/gefrustreerd is dan pak ik haar handjes en zeg ik dat ik zie dat ze boos is en dat dat mag, maar dat ze dan ‘nee mama’ kan zeggen en niet mag knijpen want dat doet auw. Ik vind het wel lastiger gedaan dan zo gezegd hoor, vooral als het echt wel zeer doet reageer je automatisch wat bozer maar dan vindt ze het vooral grappig en werkt het averechts.. Ik verwacht dat het op deze manier wel uitdooft, is ook een combinatie van een fase, sprong, hier krijgt ze ook kiezen en vast nog wel andere dingen..

3 jaar geleden

Het is een fase. Veel afleiden op die momenten en veel aaien met de hoop dat hij gaat aaien ipv slaan.

3 jaar geleden

Mijn oudste heeft dat ook gedaan. Ik kreeg toen de tip als je kindje dat doet ga je ernaast zitten of staan en zeg je " doe maar aaien" . Eerst dacht ik meen je dit?😅🤣 Maar na paar weken was het over.

3 jaar geleden

Hij doet het helaas nog steeds. Vooral als hij moe is of natuurlijk boos. Maar soms slaat/knijpt/krabt hij uit het niets

3 jaar geleden

Reactie op RamonaS1990

Hij doet het helaas nog steeds. Vooral als hij moe is of natuurlijk boos. M ...
Mijn zoontje had van de week de kapster gebeten 😫. Ik zei ooooooh sorry sorry … gelukkig vond ze het niet erg 😅