8 Reacties

5 jaar geleden

Duiken met perslucht wordt in ieder geval echt afgeraden. In het zwembad duiken, bedoel je vanaf het startblok erin duiken en dan weer naar boven? Lijkt mij niet zo'n probleem. Als je dat goed kan, is het geen grote klap op je buik. Ik heb een tijd bij een zwemclub gezeten en daar zwommen de zwangere vrouwen door tot bijna de uitgerekende datum. En dat was wel op hoog niveau, dus ook veel onder water tijdens het keren etc. Anders vraag je het eens na bij je verloskundige of in het zwembad aan een medewerker?

5 jaar geleden

Gaaf dat dat nog lukt. Ik ben een echte actieve zwemmer, maar nu 23 weken van de 3de toch sneller wat rustiger aan dan bij de vorige 2. Je voelt zelf meestal wel wat je wel of niet kunt. De een kan alles tot 40 weken en de ander moet met 20 weken al rustig aan doen. Vertrouw op jezelf en je eigen lichaam馃檪 snap dat je er even onzeker van wordt. Tegenwoordig lijken andere mensen wel overbeschermend. Mijn oma zegt dan wij werkte tot 40 weken nog op het landy.

5 jaar geleden

Volgens mij word duiken met zuurstoftank afgeraden.. als jij met duiken verwijst naar een sprong van de kant of een duikplank het zwembad in kan ik nergens vinden dat dit kwaad kan. Alleen op forums veel berichten van vrouwen die zelf aangeven het niet prettig meer te vinden of het niet te durven door de gedacht: 'wat als je hard op je buik terecht komt, misschien..' ik zou zeggen, bij twijfel/onzekerheid voor jou gewoon volgende keer niet meer doen... Voor nu, kan je er toch niets meer aan veranderen dus vooral niet te druk om maken! En eventueel even bij jou zorgverlener navragen wat zij zouden adviseren.

5 jaar geleden

Duiken met zuurstoftank mag idd niet. Maar als jij nog goed van een startblok af kan duiken (zorg dat je goed in 1 lijn het water in gaat en niet op je buik knalt) is het geen probleem. Vorige zwangerschap tot 34 weken zwemles gegeven en ook nog aardig lang het duiken voor gedaan aan de kids馃槉

5 jaar geleden

Haha dat zou wel grappig zijn, als die vrouw dat verkeerd begrepen heeft. Dat ze iemand ooit hoorde zeggen: je mag niet duiken als je zwanger bent, en niet begreep dat dat over diep zee duiken ging (met zuurstof tank)

5 jaar geleden

Apart altijd, dat mensen zich geroepen voelen om dat soort ongevraagde adviezen te geven als je zwanger bent 馃構 Het is echter, las ik, niet aanbevolen het zwembad in te duiken als je zwanger bent vanwege de impact met het water, is niet het risico waard dus beter gewoon rustig het water ingaan tijdens zwangerschapszwemmen. Ook het snelle verschil in diepte onder water kan minder goed zijn voor de baby (zoals wat wij voelen als we erin duiken dat je oren soms dicht gaan zitten). Verder wel enorme voordelen aan zwemmen tijdens de zwangerschap, maar ik zou het zelf idd rustig aan doen en niet erin duiken 馃槉

5 jaar geleden

Dankjullie wel dames. Dit is mijn derde zwangerschap en in mijn eerste had ik nadrukkelijk aan de verloskundige gevraagd of je in het water mag duiken en of je onderwater mag zwemmen. Zij gaf toen aan dat het wel mag alleen dat ik wel moest letten op mijn buik en dat als ik onderwater wou zwemmen het verstandiger is om vanuit het water zelf naar beneden te zwemmen. Maar omdat die vrouw die dag zo indringend tegen mij sprak begon ik te twijfelen. Heb het voor de zekerheid weer aan de verloskundige gevraagd en die zegt dat het toegestaan is maar dat je vooral naar je eigen lichaam moet luisteren en beter rustiger aan kan doen.

5 jaar geleden

Reactie op Mimi234

Dankjullie wel dames. Dit is mijn derde zwangerschap en in mijn eerste had ...
Bedoel wel alleen duiken vanaf het startblok in het zwembad of vanuit het water. Duiken met zuurstof tank mag absoluut NIET!!!