23 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb deze symptomen als ik een migraine aanval heb , maar aangezien je een hoge bloeddruk hebt zou ik eens bellen

4 jaar geleden

Zou even verloskundige bellen voor de zekerheid !

4 jaar geleden

Ik zou de verloskundige bellen, het zou zwangerschapsvergiftiging kunnen zijn. Ik had ook heel mijn zwangerschap en van tevoren een lage bloeddruk tot vorige week plotseling veel te hoog..

4 jaar geleden

Kan.zijn je bloeddruk te laag staat . Ik heb een bloeddrukmeter en.meet me elke dag . Heb dagen ik me ook zo duizelig voel en stippen zie . Ik kan da dan linken aan een te lage bloeddruk

4 jaar geleden

Ik lees even mee, ik werd ook vanmorgen ineens heel erg duizelig en slap en normaal verander ik dan van houding en zakt het af maar nu nog steeds heel naar. Ook opgezwollen en tintelende handen en verdoofd gevoel in de voeten.

4 jaar geleden

Gelijk bellen!.. lijkt me niet inorde..

4 jaar geleden

Als je getest bent ivm je hoge bloeddruk hebben ze als het goed is de symptomen van zwangerschapsvergiftiging met je doorgenomen en gezegd dat je contact op moet nemen als je klachten krijgt. Dit zijn klachten waarbij je dus moet bellen!

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. De klachten zijn nu niet meer aanwezig. Nu heb ik alleen nog hoofdpijn en voor de rest is alles weg. Is het dan niet voorbarig om te bellen?

4 jaar geleden

Herkenbaar, heb dit laatst gehad tijdens een cursus op werk zat een uur stil en te luisteren maar werd mega duizelig. (moest gewoon eten en even lopen anders ging ik knockout) maar heb er verder nooit meer last van gehad en kwam puur omdat te lang moest zitten en me bloeddruk daalde. Dus zal voor de zekerheid bellen mocht je je zorgen maken en het niet weg gaat

4 jaar geleden

Reactie op C1985

Bedankt voor jullie reacties. De klachten zijn nu niet meer aanwezig. Nu he ...
Hoofdpijn kan ook bij zwangerschapsvergiftiging horen dus ik zou zeker bellen voor de zekerheid. Het kan van de 1 op de andere dag komen..

4 jaar geleden

Reactie op lyntitcia

Ik heb deze symptomen als ik een migraine aanval heb , maar aangezien je ee ...
Ik herken ook deze symptomen als migraine aanval. Bij mij eindigt het dan daarna nog met 1 x spugen en dan ben ik er van af. Alleen sinds ik zwanger ben (nu 36.4w) gehele zwangerschap geen migraine meer gehad. Ik heb er ook medicatie voor die samen kan met zwangerschap, maar dat zou ik eerst overleggen met de huisarts mocht het vaker voorkomen. Maar idd, gezien hoge bloeddruk, even overleggen met vk.. Succes!🍀

4 jaar geleden

Reactie op C1985

Ik ben zelf gisteren nog in het ziekenhuis geweest ivm hoge bloeddruk en het eerste wat ze me vroegen is of ik hoofdpijn had. Je kan beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig.

4 jaar geleden

Reactie op C1985

Nee, sowieso bespreken.. dat t er NÚ niet is, wil niet zeggen dat t klaar is natuurlijk.. als t er nu zou zijn betekend het dat je er wat aan kan doen, maar dan moet je wel weten wat t zou kunnen zijn.. stel dát t gevaar betekend ben je er iniedergeval nog optijd bij..

4 jaar geleden

Ik heb deze klachten ook. Ze komen bij mij als ik een drukke dag heb, veel nadenk of juist lange tijd zit of lig. Bij mij was het uiteindelijk geen zwangerschaps vergiftiging maar onbewuste hyperventilatie. Ik heb tijdens deze klachten een te hoge zuurstof waarde in mijn bloed. Bij mij gaan de klachten weg door ademhaling oefeningen, yoga of ademhalen door een zak. Wel belangrijk om met deze klachten de VK of de HA te bellen. Het kan namelijk ook iets anders zijn en dan is het belangrijk dat ze op de hoogte zijn van deze verschijnselen.

4 jaar geleden

Ik had dit al voor mijn zwangerschap af en toe. Alleen dan geen hoofdpijn erbij. Bij mij is het een snelle daling van mijn suiker of bloeddruk. Iets met suiker of zout helpt dan. Als ik jou was even de vk bellen. Beter 1 keer te veel dan 1 keer te weinig.

4 jaar geleden

Bij mij is dat het begin van een migraine. Bij mij is het hormonaal, de eerste keer was ik een jaar of 16 dus inmiddels herken ik het als het begint. Dan neem ik snel 2 paracetamol en ga ik in bed liggen om proberen te slapen. Met geluk wordt ik dan wakker als het “over” is. Dan heb ik nog een dag een zwaar gevoel in mn hoofd maar is de pijn wel weg. Toevallig dit ook gehad met 36 weken. Ik denk omdat je hormonen dan weer schommelen... wel vervelend. Beterschap:)

4 jaar geleden

Bel de verloskundige! Echt even je bloeddruk laten controleren. Bij mij is zwangerschapsvergiftiging in een kwestie van uren ontstaan. Je kan het maar beter even laten uitsluiten. Succes!!😘

4 jaar geleden

Zoals je al leest is de oorzaak bij iedereen anders, snel je verloskundige bellen dus en niet gaan thuisdoktoren🙂

4 jaar geleden

Ik zou gelijk bellen. De verloskundige kan dan zelf oordelen en daarop actie ondernemen. Toevallig heb ik vandaag een ctg en echo gekregen omdat ik haar weinig voelde. Niets aan de hand achteraf, maar zo fijn dat die stress weg was! Beter 10x teveel dan 1x te weinig. Dat vergeef je jezelf niet.

4 jaar geleden

Ik zou niet afwachten, gewoon hup bellen! Better safe than sorry! Sterkte!