11 Reacties

4 jaar geleden

Ik weet niet of het zeker helpt maar baking soda in bad

4 jaar geleden

Vervelend die hormoonzalf, maar ook de eczeem. Wij zijn laatst bij de kinderarts geweest omdat onze zoon heel veel eczeem heeft en ze aan allergieën dachten. Zalf blijven gebruiken en heel goed vet houden en niet te vaak in bad. Ook ei, pindakaas, amandel-, hazelnoot- en cashewnoten pastas blijven geven in kleine beetjes om eventuele allergieën te voorkomen.

4 jaar geleden

Het is helaas ook geen doel om het helemaal weg te houden. Bij ons zei de dermatoloog dat het minderen van de jeuk het enig doel is, hij gaf aan dat hormooncreme echt niet erg is om te gebruiken. Het krabbel en mogelijke infecties die volgen zijn veel erger. Hopelijk groeit hij er uiteindelijk vanzelf overheen. Wij gebruiken de hormoonzalf lokaal zodra het opzet, verder de huid goed vettig houden.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook en smeer ook hormoonzalf. Het helpt wel maar het komt ook weer terug idd! Ik ben 32 en heb het ook nog steeds … denk niet dat het zomaar weggaat. Mijn moeder zei dat een zemelen badje kan helpen. Ik heb het geprobeerd maar helaas. Misschien bij jullie wel ❤️

4 jaar geleden

Ons zoontje heeft het ook heel erg, wij zijn gestopt met melkproducten/nachtschades/appels en mandarijnen en zien goed verschil. Verder houden we het constant vet met kattenvet (https://www.superfoodstore.nl/verzorging/lichaamsverzorging/van-der-pigge-kattenvet-95-gram?channable=401492696400313939383539&gclid=EAIaIQobChMIzKKVv67P9wIVCc13Ch2f3AxWEAQYAiABEgJh1fD_BwE ) gaat hij maar 1/2 keer in de week in bad en dan echt maar heel kort en niet warm in het bad de ene keer met dode zeezout (https://www.plein.nl/zarqa-100-pure-dead-sea-salt-emmer-5-kg?channable=4039f96964003139303032321f&utm_campaign=google_shopping_nl_free&utm_content=Zarqa&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=190022&gclid=EAIaIQobChMIiPXm6q7P9wIVkOd3Ch1viAbyEAQYASABEgKsj_D_BwE )en de andere keer haverbadje (washandje met havermout en knoop erin word het water melkachtige kleur) ook smeren wij met aloëvera puur van https://drgreen.nl/aloe-vera/gebruik/eczeem/ en dit helpt allemaal de jeuk is bijna helemaal weg🍀 hopelijk heb je hier iets aan.. hier ook hormoonzalf ‘enige optie’ en kwam elke keer terug dubbel zo veel! wij zijn al een tijd bezig op een andere manier en nu onder controle. Ook volg ik Tamara Harberts op instagram zij geeft hele goede tips voor eczeem bij kinderen. Eet dagboek hebben wij bijgehouden en zagen precies bij welk product de huid opvlamde. En echt.. ik weet hoe frustrerend het is i feel you♥️

4 jaar geleden

Ik dacht opeens aan dit topic en ben zelf in contact gekomen met de producten van hem-nature werkt voor ons ook heel goed!

3 jaar geleden

Uiterzalf helpt bij mijn dochter heel goed. Het is te krijgen bij de Etos. Kruidvat heeft uiercreme, maar daar ben ik niet tevreden over. We smeren haar elke dag wel in.

3 jaar geleden

Vet houden! Meer kan je niet doen

3 jaar geleden

Probeer aub niet te rommelen met baking soda en eigen bedachte hulpmiddelen. Je wilt niet dat je kind straks nog verder van huis is.. een dokter is er niet voor niets

3 jaar geleden

Calendula creme helpt goed tegen eczeem. Mijn zus gebruikt deze voor haar zoontje. Hij had er last van op zn gezicht

3 jaar geleden

Mijn advies: laat je eens informeren door een orthomoleculair therapeut. Eczeem komt van binnen en is er waarschijnlijk iets uit balans. Zalfjes halen de eczeem weg, lossen het probleem niet op maar zorgen wel dat je een hoop troep op je kind aan het smeren bent. Hopelijk kan diegene de oorzaak vinden.