44 Reacties

4 jaar geleden

Bij mij zit er ook wel eens een druppel melk tussen het apparaat en het borstschild. Als je losmaakt van je borst even naar voren leunen en je kolf naar voren kantelen. Dan loopt de melk die in het borstschild zit niet je beha in.

4 jaar geleden

Zijn jullie anders tevreden over het kolftoestel? Ik overweeg om die ook aan te schaffen

4 jaar geleden

Reactie op Billebil

Bij mij zit er ook wel eens een druppel melk tussen het apparaat en het bor ...
Was bij mij geen drupje🤣

4 jaar geleden

Ik heb gisteren ook een redelijk lek gehad. Ik denk vooral opletten dat alles goed aansluit inderdaad en niets doen waarbij je te veel voorover buigt ofzo. Wel nog maar 1 keer gehad. Anders perfect zonder lekken. Ik ben er zeer tevreden van

4 jaar geleden

Reactie op picolini

Was bij mij geen drupje🤣
Ohnee, dat ziet eruit alsof je flesje of borstschild niet goed zat. Had je lekkage tijdens het kolven of toen je de kolf 'afkoppelde'?

4 jaar geleden

Reactie op Billebil

Ohnee, dat ziet eruit alsof je flesje of borstschild niet goed zat. Had je ...
Nee tijdens ! Maar ik ging de vaatwasser uitruimen. Misschien iets te voorbarig haha . Teveel naar voren gebogen ?

4 jaar geleden

Reactie op picolini

Nee tijdens ! Maar ik ging de vaatwasser uitruimen. Misschien iets te voorb ...
Denk dat er toen iets is gaan klotsen 😆 Licht huishoudelijk werk als de was vouwen doe ik er wel mee. Vaatwasser doe ik sws niet, mag niet bukken vanwege m'n keizersnede.

4 jaar geleden

Reactie op Billebil

Denk dat er toen iets is gaan klotsen 😆 Licht huishoudelijk werk als de ...
Heb ik ook gehad ja .. maar ben eigenwijssss 😄

4 jaar geleden

Bij mij lekt hij nu bij het knopje waar je het opvangbakje los kunt maken. Ga toch maar even bellen met Elvie. Lijkt mij niet de bedoeling.

4 jaar geleden

Ik heb ook net een Elvie aangeschaft Dus lees hier graag mee! In mijn ‘nacht bh’ zonder beugel werkt hij helaas niet goed! Overdag in mijn gewone beugel bh wel gelukkig. Af en toe wel melk op het borst schild als ik deze eraf haal. Misschien moet ie er nóg strakker op?

4 jaar geleden

Reactie op rw123

Ik heb ook net een Elvie aangeschaft Dus lees hier graag mee! In mijn ‘nach ...
Die melk komt uit het borstschild gedrupt als je de kolf van je borst afhaalt. Even de kolf naar voren toe houden als je 'm van je borst houdt en een doekje bij de hand.

4 jaar geleden

Wat vinden jullie van de sensor die bij moet houden hoeveel je kolft in de app? Ik vind ‘m erg onnauwkeurig en vaak klopt het helemaal niet. Best jammer

4 jaar geleden

Reactie op rw123

Wat vinden jullie van de sensor die bij moet houden hoeveel je kolft in de ...
Klopt. De sensor geeft aan dat het flesje vol is, maar dan kan er zeker nog wel 30ml bij.

4 jaar geleden

De sensor is inderdaad niet zo goed. Ik las op internet dat het beter gaat met een bh in donker kleur. Mijn pomp werkt nu wel niet zo goed meer... ik heb ondertussen nieuwe borstschilden gekregen van elvie omdat deze zogezegd vervormd zouden zijn door het steriliseren een (hoewel ik steeds de handleiding heb gevolgd). Wel nog steeds het gevoel dat de suctie nog niet is zoals voordien. Ook veel minder opbrengst. Hebben jullie dit al meegemaakt?

4 jaar geleden

Reactie op snugglebottom

De sensor is inderdaad niet zo goed. Ik las op internet dat het beter gaat ...
Niet meteen ervaring mee. Ik ben nog aan het oefenen echt. De eerste keer ging het meteen goed. Maar loop vandaag al de hele dag te klooien met het ding 🤷🏼‍♀️😆 hoelang bleef bij jou de suctie goed?

4 jaar geleden

Reactie op rw123

Niet meteen ervaring mee. Ik ben nog aan het oefenen echt. De eerste keer g ...
2 weken zeer goede opbrengst gehad en goede suctie. Maar nadien dus problemen beginnen krijgen. Blijkbaar komt het vaker voor zeiden ze bij elvie. Dus zeker opletten met steriliseren. Ze raden nu aan om ofwel koud te steriliseren met tabletten ofwel het water toch te wat te laten afkoelen na het koken en de onderdelen er Max 3minuten inlaten liggen

4 jaar geleden

Ik heb de onderdelen van mn kolf nog nooit gesteriliseerd. Volgens de lactatiekundige was afwassen met een sopje voldoende. Daarna voel ik ook geen vettige laag meer en zijn mn flesjes weer mooi helder.

4 jaar geleden

Reactie op Billebil

Ik heb de onderdelen van mn kolf nog nooit gesteriliseerd. Volgens de lacta ...
Ik heb enkel in het begin 1 maal gesteriliseerd nadien ook gewoon met sopje. Maar blijkbaar was die ene keer al genoeg voor vervorming

4 jaar geleden

Hallo ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met de Elvie kolf. Ik overweeg deze aan te schaffen.

4 jaar geleden

Ik heb vandaag voor het eerst “on the move” gekolft met de Elvie. Wow! Waar ik met nakolven het idee had dat er niet veel uit kwam - had ik vandaag mijn eerste lunch met een vriendin buiten de deur en wilde ik op de terug weg kolven. Ik heb rechts lopend naar de parkeer garage gedaan en verwachte er niet veel van. Nou... volle bak! Wow!! 😍 de andere kant tijdens het rijden was ongeveer 70 ml - maar die borst heeft altijd minder melk dus dat is ook wel in lijn met de verwachting. Denk dus dat mijn mannetje de borsten gewoon erg goed leegdrinkt en dat ik daarom zo weinig kolfde voorheen. Ik twijfelde even maar ben nu weer heel blij met de aankoop. Heb zelfs nog even in een winkeltje gestaan al kolvende - niemand die het in de gaten had haha! Briljant!