17 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben deze methode gebruikt toen onze dochter bijna 9 maanden was. Ik vind het zelf ook heel moeilijk en heb vaak op het punt gestaan het op te geven. Je moet er echt 100% voor gaan anders duurt het alleen maar langer en is het dus nog vervelender en verwarrender voor je kindje. Wij zijn er savonds mee begonnen omdat dat het makkelijkste moment is om in slaap te vallen bij ons. Tot onze verbazing sliep ze binnen 20 minuten. Het heeft bij ons eigenlijk nooit langer dan dat geduurd voordat ze in slaap viel. Overdag gaat ze nu heel makkelijk slapen, eerst even kort spelen en daarna zelf slapen, we hoeven dus niet meer naar haar toe. Savonds valt ze ook heel makkelijk in slaap, ze wordt alleen nog 1 of 2 keer per nacht wakker, soms wil ze drinken en soms valt ze snel weer in slaap als we haar even oppakken om te troosten. Het is niet altijd makkelijk maar uiteindelijk helpt het wel.

4 jaar geleden

Reactie op Naomi__

Wij hebben deze methode gebruikt toen onze dochter bijna 9 maanden was. Ik ...
Thnx voor je info! Ben je echt dankbaar 🙏

4 jaar geleden

Wij hebben een eigen variant van deze methode gebruikt bij 6 maanden en opnieuw bij 9 maanden. Voelt echt afschuwelijk om je kind te laten huilen. Eerste avond duurde het 20 minuten, de avond erna 10 en de avond erna met een paar minuutjes. Ging een hele tijd goed. Met 9 maanden in een korte tijd leren kruipen/staan/tandjes, kortom drama met slapen. Werd in de nacht soms wel 8x wakker. Na 2 weken weer laten huilen (wij doen nooit langer dan 5min) en na 2 nachten slaapt hij gewoon weer door!

4 jaar geleden

Reactie op Sab92

Wij hebben een eigen variant van deze methode gebruikt bij 6 maanden en opn ...
Maar slaapt je kindje dan wel de hele nacht door erna ?

4 jaar geleden

Reactie op niennnn

Maar slaapt je kindje dan wel de hele nacht door erna ?
Ja, slaapt nu meestal van 19:00 tot 05:30 dan geef ik even de borst en slaapt hij nog tot 06:30/07:00. Soms wordt hij eventjes wakker in de nacht en gaat dan een beetje huilen maar pakt dan zelf z’n speentje/valt zelfstandig in slaap!

4 jaar geleden

Reactie op Sab92

Ja, slaapt nu meestal van 19:00 tot 05:30 dan geef ik even de borst en slaa ...
Zo dat is heerlijk! Hoop dat dat hier ook gaat gebeuren 😁

4 jaar geleden

Wij hebben deze methode niet gedaan. Wel een andere waar ik mij beter bij voelde. Ik wil namelijk mijn dochter (nu bijna 10mnd) niet alleen in bed laten huilen. Dus mocht het laten huilen toch niet bij jullie passen Google dan eens op :”liefdevol zelfstandig slapen” Succes 🍀

4 jaar geleden

Wij hebben deze methode toen ze rond de 6 maanden was als leidraad gebruikt alleen heb ik haar nooit langer laten huilen dan 5 minuten. En afhankelijk van het soort huiltje. Even troosten terwijl ze in bed ligt en als ze rustig is welterusten zeggen en weer gaan. Na enkele dagen sliep ze zelf in maar doorslapen is hier helaas alweer lang geleden. Deze dame komt elke nacht nog voor een flesje maar gaat daarna ook gelijk weer slapen dus dat is echt heel fijn!

4 jaar geleden

Na het boekje ‘Slaap kindje slaap’ van dr. Estivill te hebben uitgelezen. Heb ik de volgende vragen: -Hebben jullie tabel 1 Of tabel 2 toegepast? -Hoe ziet jullie de 5/10 min slaapritueel met de baby eruit? -Hoe ziet jullie dag schema eruit? * hoe laat ochtend wakker * Dutjes, hoe vaak en hoe lang * Eet momenten tijden * Slaap tijd avond Laatste vraag: ik neem aan dat het wel toegestaan is om voor iedere dutje en 1/2 keer in de nacht borstvoeding te geven en dan wel wakker in bed neerleggen. Ik wil graag ‘het borstvoeding geven, knuffelen en wakker in bed leggen als onderdeel van slaapritueel toepassen.. Raden jullie dit aan? Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

4 jaar geleden

Reactie op r786

Na het boekje ‘Slaap kindje slaap’ van dr. Estivill te hebben uitgelezen. H ...
Wij hebben onze eigen versie gebruikt. Ons slaapritueel: luier verschonen, slaapzakje aan, borst of afgekolfde melk, poesje miauw zingen, in bed leggen met z’n knuffeltje en speentje in. Dan weglopen. Gaat eigenlijk altijd goed, als hij gaat huilen ga ik na 5min terug. Aai over z’n bol en weer weg. We halen m er dan niet uit. Schema overdag (ongeveer): 7u wakker, dan eerst borstvoeding 8u/08:30 een boterham 10:00 Bv en naar bed 11:30 - 12:00 wakker (laten m Max 2u slapen overdag) 12:00/12:30 boterham 14:00 fruit 14:30/15:00 Bv en naar bed 16:30/17:00 wakker 17:00 koekje/babychippie 18:00/18:30 avondeten 19:00/19:30 afgekolfde melk en naar bed Wij doen sinds 2 weken S nachts niet meer aan de borst want dat vond hij heerlijk en werd toen om de haverklap wakker. Sinds we dat niet meer doen wordt hij minder vaak wakker s nachts. S nachts laat ik m altijd even huilen, meestal slaapt hij binnen een paar minuten weer. Succes! Heftige hè, die slapeloze nachten. Hopelijk gaat het je helpen!

4 jaar geleden

Ons zoontje slaapt al van 1 maand door. Nu 9.5 maand en moet hem wakker maken s morgens. Knap want hij heeft ook reflux. Wat wij doen? Niets! Helemaal geen slaap schema's. Meneer speelt wanneer hij wilt, en als hij moe is slaapt hij. Laatste fles om 20 a 21u. Door de dag slaapt hij waar hij moe wordt. Kan bij ons zijn of in box of. Heb in begin proberen in bedje te leggen op schema's maar werkt niet voor hem ...

4 jaar geleden

Reactie op r786

Na het boekje ‘Slaap kindje slaap’ van dr. Estivill te hebben uitgelezen. H ...
Wij hebben tabel 2 toegepast omdat we 1 te lange tijden vonden. Ik doe altijd eerst borstvoeding op onze kamer dan in haar eigen kamer uitkleden en slaapzak aan, samen de gordijnen dicht doen en dan in bed. Ze wordt sochtends meestal rond 7 uur wakker, dan 09:30 naar bed voor ongeveer een uurtje, als ze wakker wordt een tussendoortje. 12:30 broodje eten en dan 13:00 weer naar bed voor minimaal 1,5 uur, als ze wakker wordt een fruit hapje. Rond 17:30 avond eten en dan 18:15 naar boven. Het avond ritueel breid ik altijd uit met tandenpoetsen en verhaaltje lezen dus die duurt ongeveer 25 minuten dan ligt ze rond 18:45 in bed. Ik geef snachts ook nog voedingen maar merk wel dat dit soms verwarrend voor haar is. De ene keer wordt ze heel kort na een voeding alweer wakker en start ik de slaaptraining en en de andere keer zit er langer tussen en dan pak ik haar weer voor een voeding, dit geeft voor haar weinig voorspelbaarheid maar ik vind het vervelend als ik haar moet laten liggen terwijl ze honger heeft. Bij mij zijn de voedingen dus ook onderdeel van het slaapritueel, het kan makkelijk zijn omdat je kindje weet dat het daarna bedtijd is maar dat betekend ook dat je dus aan minimaal 4 voedingen vast zit tot ze over gaan om 1 slaapje overdag.

4 jaar geleden

Reactie op Nencke

Ons zoontje slaapt al van 1 maand door. Nu 9.5 maand en moet hem wakker mak ...
Bij ons is t ook zo🥰 Vaste tijden vind ik bijna niet haalbaar..🙈 respect voor degene die het wel stipt doen! Ons zoontje sliep met 7weekjes door! Moet hem ook echt wakker maken want tis een echt slaap marmotje😅 Hier slaapt hij ook als ik de moeheid signalen zie. Ons zoontje geeft dit goed aan. Super dat er nog zo mamas zijn zonder schema . laatste fles ook hier tusse 20u30 en 21 u maar meestal ligt ie al in bed om 21u 15 wat ik primaaa vind🥰

4 jaar geleden

Reactie op Tsjj

Bij ons is t ook zo🥰 Vaste tijden vind ik bijna niet haalbaar..🙈 respect ...
Wij hebben het tot 9 maanden ook zonder schema’s gedaan maar onze dochter was snachts iedere twee uur wel wakker en sliep overdag nooit langer dan een half uur achter elkaar 😅 het inslapen kon ze alleen bij ons op de arm en uiteindelijk alleen nog maar aan de borst. Toen samen met een slaap coach en deze methode aan het werk gegaan en dus verplicht in een ritme. Vind het idd nog steeds lastig om in het ritme te blijven maar het slapen gaat wel 1000x beter gelukkig.

4 jaar geleden

Lieve mama’s; Hierbij mijn ervaring van tot nu toe: Ik ben gisteren zondag 5 Dec begonnen. Normaal wordt mijn baby tussen de 7 en 8:00 wakker, maar gisteren en vandaag werd hij veel later wakker.. Het was en is nog steeds heel zwaar!! Vandaag is nog maar de 2e dag! Vooral anderhalf uur huilen en overgeven vind ik als moeder heel erg om mee te maken.. Hij wordt nog meer overstuur als ik de kamer binnen loop en hij ziet mij. Was dat bij jullie ook het geval?? Ik wil eerst aan het ‘zelfstandig leren slapen’ werken en daarna aan de tijden van ‘s ochtend wakker worden en de dutjes werken... Dag 1: 09:00 wakker 11:21 In bed gelegd 12:00 In slaap gevallen 13:25 wakker geworden 15:53 in bed gelegd 16:44 in slaap gevallen 17:15 Wakker geworden 20:28 in bed 21:57 In slaap gevallen 22:50 Wakker geworden - 23:05 geslapen Dag 2: 05:30 wakker en gevoegd!! 6:09 in bed gelegd 6:57 gestopt met huilen 10:00 wakker 13:20 in bed gelegd 13: 31 In slaap gevallen 15:05 wakker 17:41 in bed gelegd 18:15 overgegeven door te veel gehuil🤮 en baby en bed schoonmaken 18:32 in bed opnieuw neergelegd 19:41 in slaap gevallen Huilden jullie baby’s ook zo veel en raakten zij ook zo erg overstuur? Ik vind het enorm zwaar.. Wat vinden jullie ervan? Hoe vinden jullie dat ik het doe?

4 jaar geleden

Lieve mama’s; Hierbij mijn ervaring van tot nu toe: Ik ben gisteren zondag 5 Dec begonnen. Normaal wordt mijn baby tussen de 7 en 8:00 wakker, maar gisteren werd hij veel later wakker.. het was en is nog steeds heel zwaar!! Vandaag is nog maar de 2e dag! Vooral anderhalf uur huilen en overgeven vind ik als moeder heel erg om mee te maken.. Hij wordt nog meer overstuur als ik de kamer binnen loop en hij ziet mij. Was dat bij jullie ook het geval?? Ik wil eerst aan het ‘zelfstandig leren slapen’ werken en daarna aan de tijden van ‘s ochtend wakker worden en de dutjes werken... Dag 1: 09:00 wakker 11:21 In bed gelegd 12:00 In slaap gevallen 13:25 wakker geworden 15:53 in bed gelegd 16:44 in slaap gevallen 17:15 Wakker geworden 20:28 in bed 21:57 In slaap gevallen 22:50 Wakker geworden - 23:05 geslapen Dag 2: 05:30 wakker en gevoegd!! 6:09 in bed gelegd 6:57 gestopt met huilen 10:00 wakker 13:20 in bed gelegd 13: 31 In slaap gevallen 15:05 wakker 17:41 in bed gelegd 18:15 overgegeven door te veel gehuil🤮 en baby en bed schoonmaken 18:32 in bed opnieuw neergelegd 19:41 in slaap gevallen Huilden jullie baby’s ook zo veel en raakten zij ook zo erg overstuur? Ik vind het enorm zwaar.. Hoe vind je het dat ik het doe? Nog tips?

4 jaar geleden

Ik heb deze methode vanaf gister toegepast! Benieuwd of het gaat werken.. Nu heb ik 1 vraagje.. misschien herkennen jullie dit? Ik heb de methode toegepast omdat Mijn zoontje moeilijk in slaap komt. Nu heb ik schema 1 toegepast. Nu merk ik.. dat vooral vanaf de 3e keer wanneer ik naar z’n kamertje ga. Hij telkens steeds na het x aantal minuten wat “kalmer” huilt. Wanneer ik dan naar z’n kamertje ga om het zinnetje uit te spreken , begint hij weer extremer te huilen.. tot het x aantal minuten weer is aangebroken, wordt hij weer kalmer, tot dat ik weer naar z’n kamer ga. Herkennen mama’s dit? Hoe gaan jullie hier mee om?