22 Reacties

5 jaar geleden

Ik vond de infacol zeer onhandig. Sab simplex is veel fijner. Krijg je bij Apotheek.

5 jaar geleden

Geen succes verhaal hier.. Ik zou ook echt na een week nog niet met zulke dingen beginnen.. Er is geen wondermiddel.. Iedere baby moet hier helaas even doorheen.. Na 6 weken bereikt het een piek en daarna wordt het (in dr meeste gevallen) beter.. De darmpjes zijn gewend aan enkel vruchtwater.. Daarnaast is de hele wereld buiten de baarmoeder al een hele beleving.. Ze spreken vaak over een roze wolk, maar helaas zijn er maar weinig babys (en mamas) die dat ook echt zo mogen ervaren..

5 jaar geleden

Ik heb 11 jaar geleden bij mijn dochter ook infacol gebruikt. Werkte bij haar supergoed. Nu kreeg zij kunstvoeding dus wat handig met geven bij borstvoeding weet ik niet

5 jaar geleden

De werking is niet bewezen en het bevat stoffen die ik zelf liever niet aan mijn baby zou geven. Ik zou het niet gebruiken, het is enkel symptoombestrijding. Krijgt ze misschien wat lucht mee tijdens het drinken? Boert ze goed? Ervaar je pijn of andere moeilijkheden tijdens het voeden?

5 jaar geleden

Krampjes horen er ook gewoon bij... Ik denk dat elke baby in meer of mindere mate er last van heeft. Geef je kleintje ook even de kans om z'n darmpjes te laten ontwikkelen/leren werken. Hoe lastig het soms is dat je kindje dan wat krampjes heeft. Kindje troosten waar het kan en bij ons helpt bij meer krampjes een slaapje in de draagdoek wel goed! Ik zou in elk geval niet na 1 week al starten met infacol.

5 jaar geleden

Infacol helpte bij ons niet, wij zijn nu over gestapt op sab simplex na aanraden van een vriendin. Onze zoon heeft nog wel last van darmkrampjes maar in vele mindere mate. Nu slaapt hij tenminste s nachts en hij boert nu ook veel beter

5 jaar geleden

Ik zou hier niet te snel mee beginnen. Krampjes horen er echt bij en moeten ze ook doorheen. Infacol is niet bewezen werkzaam. Je kindje is net op de wereld en de darmpjes zijn nog niks gewend hè, geef het de tijd.

5 jaar geleden

Ik heb er positieve ervaring mee. Ik ben dit wel gaan gebruiken in overleg met de verloskundige. Ons zoontje was toen al wel 10 weken. En een behoorlijk gulzige drinker wat we maar niet afgeleerd kregen, kv. Dus daar zat eigenlijk de oorzaak van ons probleem 😉

5 jaar geleden

Wij hebbn nu deze pittenzak, is speciaal voor babytjes. Eventjes in de magnetron en dan op het buikje! Kreeg dit als tip in het ziekenhuis waar onze dochter ligt. Ze reageert hier heel goed op

5 jaar geleden

infacol mag al vanaf geboorte, ik had wel gevraagd aan me verloskundige gynaecoloog en kraamzorg voor de zekerheid en alle 3 keurde het goed bij ons, we hebben t gekocht maar nooit gebruikt😂 geen idee waarom😂

5 jaar geleden

Ik zou het ook niet zo snel gebruiken. Bij mijn eerste wel een paar keer gebruikt, maar niet na 1 week al en uiteindelijk had ik niet het idee dat het beter werd. Qua ingrediënten wordt je er ook niet supervrolijk van. Ik was wel groot fan van buikmassage en fietsen met de beentjes, dan kwamen echt de scheetjes los. En veel dragen en na het drinken echt langer dan 10 minuten rechtop. Krampjes horen er gewoon echt bij in de eerste periode, helaas!

5 jaar geleden

Nee niet met infacol Hier in Limburg word altijd sab simplex aangeraden (waarschijnlijk omdat Duitsland kort bij is, en je kan het bij de meeste verloskundige kopen) wellicht kun je dit online bestellen? Liefs

5 jaar geleden

Ons werd het afgeraden door het ziekenhuis ivm veel suiker in verwerkt wat gaat gisten in de darmpjes Wij gebruiken ortiflor start en hij heeft het al stuk minder. Ortiflor is een probiotica en geeft beschermrandje in de darmpjes.

5 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Ons werd het afgeraden door het ziekenhuis ivm veel suiker in verwerkt wat ...
Probiotica is zeker een goed idee inderdaad! Zeker als je baby via keizersnee ter wereld is gekomen (dan mist 'ie jouw bacteriën). Wij gebruikten Probactiol mini, ook erg fijn.

5 jaar geleden

Wij hebben het ook gebruikt. Soms werkt het en soms niet. Wij zien betere resultaten van sab simplex eerlijk gezegd.

5 jaar geleden

Reactie op Celiie

Wij hebben het ook gebruikt. Soms werkt het en soms niet. Wij zien betere r ...
Daar zit hetzelfde middel in 😊. Het is niet bewezen werkzaam. Beide niet. https://www.oudersvannu.nl/baby/voeding/infacol/

5 jaar geleden

Zo blijkt uit een onderzoek uit 1994 dat simeticon, het hoofdbestanddeel van Infacol, bij gasophoping in de darmen niet beter werkt dan een placebo. Dat betekent dus simpelweg dat deze stof niet werkt tegen darmkrampjes. Ook uit een onderzoek uit 2015 blijkt dat simeticon geen effect heeft. Een onderzoek uit 2004 toonde bovendien aan dat gasbellen niet de oorzaak zijn van darmkrampjes, maar juist een symptoom. Dat zou betekenen dat Infacol de oorzaak van darmkrampjes dus niet wegneemt, maar slechts een symptoom vermindert. En dat geldt dan ook weer niet voor alle baby’s.

5 jaar geleden

Reactie op Sherlock

Probiotica is zeker een goed idee inderdaad! Zeker als je baby via keizersn ...
Klopt en verder gewoon troosten. Wat onze kerel fijn vind tijdens krampjes. Op zen billen zetten ondersteunen onder de oksels en vingers voor zijn hoofdje en dan langzaam rondjes draaien. Zie je hem gewoon ontspannen in je handen. Soms ook nog een boertje of scheetjes laten als de beste😂

5 jaar geleden

Bij de eerste infacol gebruikt, werkte top!!

5 jaar geleden

Hier gebruik ik het nu bijna een week en merk verschil. Ik ben het pas gaan gebruiken bij 3 weken (daarvoor ook veel krampjes maar durfde het niet ivm eventuele bijwerkingen zoals verstopping).