26 Reacties

6 jaar geleden

Wij hebben het binnen een paar dagen aan onze ouders en broers verteld. Leuk om te delen en fijn dat je bij mensen terecht kan als het toch niet goed zou gaan. Het jinxen vind ik persoonlijk onzin, het gaat goed of het gaat niet goed daar heb je gewoon weinig invloed op (ja, een klein beetje, maar het vertellen aan mensen of niet heeft er niks mee te maken) 😉. Ik zou het dus gewoon doen 😁.

6 jaar geleden

Heey Liset, Gefeliciteerd! Ik ben toevallig ook 4 weken en 3 dagen! Mijn verstand zei steeds; het is misschien wel te vroeg.. maar als naar ons gevoel luisteren willen we het graag delen met mensen die dicht bij ons staan! Inderdaad mocht er iets gebeuren dan willen we dat ook vertellen.. dus wij hebben ervoor gekozen om langzaam aan wat mensen in te lichten. Ouders en schoonouders weten het.. en nu gaan we langzaamaan de broers en zussen langs. Het maakt het veel echter ook.. en het zorgt er ook voor dat we er al echt van kunnen genieten en over kunnen dromen 😁 Ik moet ook wel zeggen dat mijn vader ineens heel slecht in het ziekenhuis ligt, dus dat heeft bij ons wel een zetje gegeven. Maar als dat niet zo was had ik het denk ik ook gewoon gedaan! Vooral als je al een BBQ hebt staan zou ik zeggen: laat de familie lekker meegenieten van jullie wonder😍 Succes en veel plezier !

6 jaar geleden

Persoonlijk zou en wil ik het pas vertellen, als ik een kloppend hartje heb gezien. Ps. We lopen gelijk😊 gefeliciteerd

6 jaar geleden

Wij hebben het wel verteld aan mijn familie! Zelf vond ik het ook fijn dat ze dan rekening met je kunnen houden ivm niet drinken van alcohol en dat je wat voorzichtiger bent met bbqen.. Je moet doen wat je gevoel zegt! 😊

6 jaar geleden

Het vertellen aan mensen zegt natuurlijk niks over of het wel of niet goed gaat 😆! Dat is aan jullie zelf. Wij hebben het direct aan onze ouders verteld en ik ook aan een aantal vriendinnen.

6 jaar geleden

Gefeliciteerd 🥰 Wij hebben het nog niet gedeeld, alleen 2 vriendinnen zijn op de hoogte omdat ik die wekelijks zie en het aan iemand kwijt wilde. Onze ouders willen we het komend weekend vertellen dan hebben we de eerste echo gehad😊 Moet zeggen vond het in het begin heel lastig om niks te zeggen, maar nu is het juist wel leuk om samen zo'n geheimpje te hebben😉.

6 jaar geleden

Wij hebben 't direct verteld torn we het wisten. Toen waren wij 4 weken. Mocht het mis gaan, hebben wij onze ouders ook hard nodig om het te verwerken. Vandaar dat wij het met onze ouders echt gedeeld hebben

6 jaar geleden

Wij hadden het vorige keer ineens vertelt alleen aan de ouders omdat ik ook meteen moest stoppen met werken en dat ging opvallen . Een week erna misgelopen. Maar toen aan iedereen van de famillie gezegd uiteindelijk omdat je dat toch doet het onderwerp komt ook wel eens ter sprake. Wat je ook doet wat er ook gebeurt. Ja kan het altijd zeggen of niet waar jij je het fijnste bij voelt

6 jaar geleden

Wij vinden het lastig... vorige keer met 5,5 week een mooi kloppend hartje gezien, iedereen in de wolken. Met de volgende echo niets meer. MA. Ik weet dat ze ons altijd willen steunen maar ik wil ze ook niet weer door die pijn laten gaan als het weer mis zou gaan. Nu wachten we even tot ik wat verder ben en 2 goede echo’s heb gehad. Mag door mijn MK nu met 7.6 met 10 weken.

6 jaar geleden

Grappig hoe anders iedereen daar over denkt. Wij hebben het na de echo op 8 weken wel verteld. Hartje zien kloppen dus dan nog 2% kans dat het fout gaat. Beste vriendinnetje wist het na 5 weken al, en daar kan ik mee praten als het mis zou gaan (dat ging het in januari ook). Mijn ouders en schoonouders zouden zich alleen maar zorgen gaan maken anders en dan ga ik me schuldig voelen naar hen toe dat ik ze dat aan doe. Ik gun ze wel de lusten van het opa en oma worden, maar niet de lasten van het zorgen om of het wel of niet goed gaat. Ben volwassen genoeg om daar over te praten met andere mensen dan mijn familie.

6 jaar geleden

Wij hebben het op Vaderdag verteld aan beide ouders, vonden we wel een mooie aangelegenheid ☺️ Ik was toen 6+5. Mijn schoonzus (en goede vriendin) kon het ook heel goed relativeren toen ik zei dat ik ook wel reacties kreeg van ‘nou, eerst maar even de eerste echo / 12 weken afwachten’. Ze zei namelijk: je feliciteert mensen toch ook als ze trouwen, en 1 op de 3 huwelijken loopt mis. Kans dat je zwangerschap fout gaat is kleiner 🤣 En daarnaast zou ik het graag met mijn ouders / gezin delen, mocht het nog fout gaan.

6 jaar geleden

De vorige zwangerschap hebben we het voor de 1e echo verteld...met kleine 6 weken, ook op vaderdag toen. Toen al verteld omdat we al bijna 3 jaar met in het medische traject zaten. Maar toen was het raak met de eerste iui. Nu hebben we besloten te wachten tot na de echo, die is vrijdag. Zwangerschap is nu spontaan. Dus de situatie is anders. Iedereen denkt dat we toch ff niet verder kunnen voor de 2e omdat vanwege corona de fertiliteitsklinieken ook dicht waren. Als je het wilt vertellen; gewoon doen! Het was voor ons een van de mooiste momenten van de zwangerschap! Geluk wil je delen!

6 jaar geleden

Gefeliciteerd! Zelf ben ik ook 4 weken en 3dagen zwanger, wij hebben het alleen de ouders verteld en mijn beste vriendin ik denk dat ik eerst zelf graag een kloppend hartje zie/hoor om het de rest te vertellen. Maar doe wat je zelf het fijnst vind, toen ik zwanger was van mijn eerste heb ik het deze zelfde week nog aan bijna heel mijn familie verteld omdat ik het zo graag wou delen. 😊

6 jaar geleden

Ik ben nu 6+1 en vorige week hebben we het ontdekt! We houden het nog even voor onszelf tot ongeveer 12-13 weken zodat we er echt samen van kunnen genieten. Ons geheimpje. Geen bemoeienis van opa’s en oma’s etc. Wel lastig want als ik mijn vriendinnen zie wil ik het uitschreeuwen! Het is ook uit zelfbescherming, mocht het mis gaan dan hoeven we dat niet aan Jan en allemaal te vertellen omdat we niet konden wachten.

6 jaar geleden

Ik ben nu 6+2 weken. Heb het ivm enorme misselijkheid aan mijn baas moeten vertellen, zodat ik terug gezet kon worden in dagen. Verder weet niemand het en dat blijft ook nog even zo tot aan 10-12 weken.

6 jaar geleden

Gefeliciteerd! Ik ben nu 5-4. Ik heb het me beste vriendin bijna gelijk na de test verteld, veder weet nog niemand het. Na de eerste echo gaan we het waarschijnlijk me schoonouders vertellen. Voor de rest wachten we nog even tot de termijn echo, de vorige keer was het toen misgegaan helaas. Maar doe vooral waar je je goed bij voelt!😘

6 jaar geleden

Wij hebben het nu al bijna aan iedereen verteld (ben nu 7+4). De meeste vrienden en familie weten het. Dit was gewoon ons gevoel en toevallig hadden we ook een aantal keer dat ivm onze verjaardagen vrienden langskwamen. Ik denk dat er geen goed of fout is, gewoon doen wat goed voelt.

6 jaar geleden

🥰

6 jaar geleden

Ik heb het alleen aan men zus vertelt en aan men collega's van het werk. Ik werk namelijk als verpleegkundige op de afdeling geriatrie (ouderen) dus heel veel heffen en tillen. Men collega's besparen me nu de zwaardere patienten, wat ik fijn vind.

6 jaar geleden

Wij zijn morgen 5 weken zwanger en gaan het morgen ook vertellen aan onze ouders.. mocht er toch iets mis gaan dat ze het weten en we er over kunnen praten ❤️❤️❤️ en ook over de mooie momenten kan je dan praten nu lijkt me geweldig!