25 Reacties

5 jaar geleden

In mijn klas heb ik een leerling met deze naam. Super lieve en creatieve meid. En zolang je uit kunt leggen hoe je het uitspreekt lijkt het me geen probleem. Zo heb je heel veel namen met gekke betekenissen in andere talen. Gewoon je gevoel volgen.

5 jaar geleden

Wij vinden Feline ook heel erg leuk. We hebben nu besloten om de naam af te korten en te schrijven als Faye. Misschien een idee? Je bent alleen dan wel de betekenis kwijt.

5 jaar geleden

Ik zou er geen rekening mee houden. Wat dacht je van Floor, Joke en Dick.. tegenwoordig hebben alle Amerikaanse celeb kids 'bijzondere namen' 😜 een Hollandse naam valt dan niet zo op

5 jaar geleden

Ik had een Amerikaanse vriendin was Catherine en iedereen zei uiteraard “cat” nou dat is nog meer kat achtig haha.. staat ook niemand zo bij stil 😋.. als jullie de naam leuk vinden lekker doen toch!’ En idd zoveel aparte namen tegenwoordig! En Feline is hier gewoon normaal.. 😍

5 jaar geleden

Ik vind Feline ook heel mooi, maar het betekend toch eerder zoiets als kattig dan kat? Mijn man vind het daarom geen optie die naam...

5 jaar geleden

Ik vind het erg leuk! En zeker als je wel wat met katten hebt 🤗

5 jaar geleden

Ik vind Feline ook heel mooi, maar het betekend toch eerder zoiets als katt ...
Het betekent katachtig volgens mij 😊

5 jaar geleden

Hele mooie naam! 🥰 Staat ook op onze lijstje voor een meisje!

5 jaar geleden

En ipv Feline, Felice of Florine

5 jaar geleden

Mooie naam, gewoon doen wat voor jullie goed voelt

5 jaar geleden

Ik woon in Amerika en je ziet die naam hier ook wel voorkomen hoor, het betekent meer kat-achtig en volgens mijn weten niet eens zoveel mensen hier wat het betekent 😋 Ik vind het een mooie naam gewoon doen 😊

5 jaar geleden

Ik had vroeger een kat die echt een bitch was.. Heb haar uiteindelijk Fenna genoemd. Fenna betekend bitch in ik dacht het slowaaks.. Iig ergens die kant uit... Als je zo gaat kijken, kan je in bijna elke taal wel wat verkeerds maken van een naam 🤷 Ik vind Feline een hele mooie naam en zou me er niet al te druk om maken wat je Amerikaanse familie er van zal denken. Als je ze gewoon uitlegt hoe je het uitspreekt, is het prima toch 😊

5 jaar geleden

Ik vind Feline ook heel mooi, maar het betekend toch eerder zoiets als katt ...
Je hebt canine en dat is een andere benaming voor hond. En je hebt feline en dat is dan kat :)

5 jaar geleden

Bedankt dames 😊😊

5 jaar geleden

Ik vind Feline een leuke naam hoor ❤️ juist omdat ik ook van katten houdt 😊 dus ik snap de keuze wel!

5 jaar geleden

Ons nichtje heet Féline. Leuke naam hoor! 😁

5 jaar geleden

Ik kan alleen maar zeggen dat ik enorm veel complimenten krijg op mijn naam, Feline! ❤️ Enne, ik vind hem zelf ook erg mooi ( niet geheel onbelangrijk, haha 😂)

5 jaar geleden

Als je de naam op een andere manier spelt? Filine?

5 jaar geleden

Ik vind het een prachtige naam! Niet te druk om maken.

5 jaar geleden

Onze oudste dochter heet Feline (nu 4 jaar). Ik vind hem zelf nog erg mooi en krijg er leuke reacties op. Ik had zelf ook opgezocht dat het katachtige betekent en hierdoor even getwijfeld van te voren. Maar nog nooit gehoord dat iemand hier aan denkt bij deze naam. Dus ik zou het gewoon doen.