16 Reacties
5 jaar geleden
Ik spreek Feline gewoon uit als Féline dus zou gewoon voor de normale versie gaan zonder streepje 🙂
5 jaar geleden
Ik ken twee mensen die Feline heten zonder streepje. Spreek je gewoon uit als Feeline. Het is maar net wat mensen gewend zijn denk ik!
Persoonlijk zou ik geen streepje doen.. ik denk dat dat lastiger is met uitleggen van de naam, de naam leren schrijven enz.
5 jaar geleden
Het accent voegt niks toe denk ik? In NL wordt het toch gewoon uitgesproken als Eline maar dan met een F ervoor?
Mooie naam 🥰 Ik zou het accent weg laten
5 jaar geleden
Reactie op Each2
Bij mij is er een verschil in uitspraak..
Féline = Feeline
Feline = Fuhline ...
Eens met dit!
5 jaar geleden
Voor mij is dit een verschil in waar de klemtoon ligt, fEline (met accent) of felIne (zonder accent)
De klemtoon op de E heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, maar als dat is hoe jullie het willen dan moeten mensen daar maar aan wennen he 😀
5 jaar geleden
Ik zou voor het accent gaan. In het Engels is Feline ook katachtig, dus dan is daar ook al minder verwarring. Zelf heet ik Céline. Dit geeft af en toe wel eens een probleempje met een automatisch systeem (het accent wordt dan vervangen door een ander teken), maar voor de rest heb ik daar helemaal geen last van.
5 jaar geleden
Reactie op snugglebottom
Ik zou voor het accent gaan. In het Engels is Feline ook katachtig, dus dan ...
Ja, precies dit. De vertaling van Feline in het Engels zorgt ervoor dat ik voor met accent zou kiezen.
5 jaar geleden
Reactie op Each2
Bij mij is er een verschil in uitspraak..
Féline = Feeline
Feline = Fuhline ...
Dit dus!
Accent aigu (zo heet het streepje op de e), maakt qua uitspraak heel wat uit! ☺️
(Zie mijn eigen naam met streepjes 😅 Als ik geen streepjes had op mijn Franse naam dan had ik een mannen naam ✌🏼)
5 jaar geleden
Oh, irritant, nee. Wanneer ik wat bestel op internet krijg ik wel eens vage tekens.
Zolang het maar goed staat op de officiële papieren dan is het oké! 👌🏼
Joh, en als ik warme chocomelk haal bij de Starbucks dan weet ik ook dat ze mijn naam fout schrijven (behalve in Frankrijk/België). Dan had ik maar Maria moeten heten 😉