8 Reacties
5 jaar geleden
Ik doe weleens snapchat met hem. Waarom? Omdat hij dan super gekke grimassen trekt 😂 maar vaak denk ik dan goh moeders met een filtertje zie je er toch net wat beter uit 😬
Verder deel ik die foto s niet. Juist om niet te horen van goh ben je niet trots op je baby dat er een filter nodig is terwijl ik juist denk die rare gezichtsuitdrukkingen geweldig om te laten zien.
Wat ik wel heb gedeeld zijn foto s ban newbornshoot waar bij sommige een zwart wit filter overheen zit. Geeft meer dynamiek aan de foto.
5 jaar geleden
Ik doe het zelf niet, maar vind het wel bijzonder dat jij je daar druk genoeg om.maakt om een heel topic voor te openen. Vind het ook een beetje een gekke aanname dat deze vrouwen geen "normale" foto's hebben. Haha.. Volgens mij staan alle moeders hun telefoons vol met foto's van hun kids en dat zullen echt niet allemaal snapchat foto's zijn.
5 jaar geleden
Is het wel photoshop en geen professionele camera?
Mijn schoonzussen hebben beide foto's maken als hobby wat een beetje uit de hand is gelopen 😅 eentje heeft er zelfs ondertussen haar werk van kunnen maken. De foto's van hun zien er inderdaad anders uit dan de mijne
5 jaar geleden
Ik gebruik heel soms op instagram een filtertje, bijv op een donkere foto om het lichter te maken.
Maar nu we het over fotos hebben, heb ik een tip voor de mensen die het nog niet weten: op de Iphone zit er een portretmodus , als je die doet met of natuurlicht of studio licht setting krijg je echt de mooiste fotos (klinkt mss al bekend maar ik ben er ook recent pas achter 😅)
5 jaar geleden
Reactie op sannep97
Ik gebruik heel soms op instagram een filtertje, bijv op een donkere foto o ...
Ja klopt jah!
Die zijn echt mooi en scherp! Ik zelf heb een flut telefoon 😅
5 jaar geleden
Haha wow.. sorry hoor, het was oprecht een vraag. Ik heb het natuurlijk niet over een keer voor de grap een snapchat filter of mooie foto’s maken met bv de portrait optie of zelfs maar een kleur/zwart wit bewerking. Dan verander je immers niet de gelaatstrekken van je kind.
Ik ga er niet zomaar vanuit dat moeders die de foto’s zo bewerken dat met al hun foto’s doen. Maar ik vroeg het me wel af. En vooral waarom.
Ik opende expres een apart topic, want deze vraag stellen onder zo’n bewerkte foto leek me misschien te persoonlijk op 1 persoon gericht.
Zoals ik al zei, ik bedoel het niet verkeerd, maar vraag me echt af wat er achter zit (en of dit dus misschien een generatieding is. Ik ben nog opgegroeid met analoge camera’s..). En of je wel beseft dat -mocht je dit wel met alle foto’s doen- dat dat misschien zonde is.
Dat is alles..
5 jaar geleden
Reactie op sdbb
Haha wow.. sorry hoor, het was oprecht een vraag. Ik heb het natuurlijk nie ...
Niemand zegt er ook wat van.
Maar het is nou eenmaal zo dat we allemaal eigenlijk een egale huid willen omdat dat er zo is ingestampt bij ons dat we het inderdaad door trekken ook op onze kinder fotos en soms zelfs dieren fotos. Sommige mensen zien oprecht niet dat ze eigenlijk heel erg bewerkt zijn en zien enkel de mooie fel gelkleurde oogjes die je er soms bij krijgt door de filter.
Mensen die hun kinder fotos zo filteren zoals jij bedoelt zullen waarschijnlijk ook niet echt reageren omdat ze het stiekem al weten en zich er slecht over zullen voelen, want het enige wat die personen willen is mooie fotos posten, en voor die personen is dat ook mooi.
Die personen zullen ook echt wel zat ‘normale’ fotos voor prive hebben dus het zal echt niet vergeten worden hoe de baby eruit zag. En ik durf te wedden dat vrienden en familie die neutrale fotos vaak zat te zien krijgt :)
Wat generatie betreft het is vaker een iets oudere generatie die fotos ‘over bewerkt’ zeg maar omdat ze niet altijd weten hoe alle bewerkings dingen zitten op hun telefoon/computers/tablets en hoe je het moet gebruiken om juist een optimaal resultaat te krijgen!!