17 Reacties
5 jaar geleden
Ik ga het ook drinken vanaf volgende week, heb het al in huis. En dadels eten, dat doe ik al maanden maar vanaf deze week in grotere hoeveelheden (8-10 per dag)
5 jaar geleden
Reactie op nnnaomi
Dadels wil ik me ook nog wel aan wagen 😁 maak je er dan smoothies / browni ...
Los, en bijvoorbeeld in de yoghurt. Net als gedroogde pruimen tegen obstipatie. Ik eet al mn verse fruit etc ook gewoon los, smoothies zijn heerlijk maar daarmee loop je het voordeel van de extra vezels mis 😋
5 jaar geleden
Na het zien van een filmpje van de Verlosmoeder, heb ik deze week ook Frambozenbladthee en vrouwenmantelthee gekocht. De laatste is voor na de bevalling. Maar... Holland and Barret had geen frambozenbladthee. Ze hebben een paar weken terug vanuit het hoofdkantoor het verzoek gekregen om alle theeen voor zwangeren uit de schappen te halen, onder andere frambozenbladthee. Gisteren het hoofdkantoor gebeld en gevraagd wat de reden hiervan is. Ze kon de details niet vertellen, maar het ging onder andere om anijs en venkel. Er zou een gezondheidsorganisatie zijn die heeft geadviseerd om die ingrediënten niet meer te gebruiken omdat het effect op de baby op langere termijn niet bekend is. Ik heb met de verloskundige gebeld met dit hele verhaal. Helaas wisten zij ook niet het fijne ervan. Ik mocht Frambozenbladthee vanaf 37 weken gebruiken, pas vanaf die week omdat het weeen kan opwekken. Ik heb beide theeen in huis. Denk dat ik vanaf week 37 in ieder geval 1 kop Frambozenbladthee ga drinken. Maar wilde dit verhaal wel met jullie delen.
5 jaar geleden
Reactie op tweedeopkomst
Na het zien van een filmpje van de Verlosmoeder, heb ik deze week ook Framb ...
Ja, sowieso niet vóór week 36-37 gaan gebruiken. Ik heb hierover maand geleden of zo ook iets geplaatst. Ik kreeg nl een thee tegen maagzuur van vrienden, die geschikt zou zijn voor zwangeren. Maar er zaten 3 ingrediënten in die afgeraden worden te vroeg mee te gaan beginnen omdat ze idd weeën kunnen opwekken 🙈🙀 zelfde met anijs/venkel/zoethout thee (sterrenmunt thee bijv). Goed op letten dus...
5 jaar geleden
Ik drink het nu 1,5 week, 2 koppen per dag.
Had het bij Holland and Barret besteld, en stond er op het zakje: niet voor zwangeren.
Maar verloskundige zei als je met 36/37 weken begint dan kan het indd voordelen hebben dus toen gewoon begonnen. Had ook een collega met goede verhalen en nu ook blij om deze topic te lezen. Ben benieuwd 😊🤞
5 jaar geleden
Reactie op nnnaomi
Dank je voor je reactie! Anijs en venkel wist ik, maar wat voor effecten zo ...
Dat konden ze mij niet vertellen.