20 Reacties
5 jaar geleden
Ha! Afgelopen maandag ben ik toevallig onverwacht thuis bevallen en heb ik gebruik gemaakt van de Tens. De Tens werkt voornamelijk bij rugweeen (die heb ik alleen maar gehad) en heeft mij echt net dat stukje verlichting/afleiding gegeven om er doorheen te komen! Je kunt jezelf op t moment van een wee een 'boost' geven, wat de aandacht echt afleid van de wee. Zeker rugweeen zijn niet weg te puffen en een goede houding is moeilijk te vinden, dus heb dit wel echt als een goede aanvulling ervaren. Hopelijk kan je er iets mee, als je nog vragen hebt hoor ik t wel!
5 jaar geleden
Ik heb hem ook thuis liggen omdat ik hem vergoed kreeg vanuit de verzekering met daarbij de kennis dat in mijn familie veel rugweeen voorkomen. Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen!
5 jaar geleden
Ik heb m ook hier thuis liggen, heb de factuur al wel ingediend maar als ik op de menzis pagina kijk weet ik niet zo zeker of ik het wel vergoed krijg.
(Ben wel aanvullend verzekerd, indienen kan altijd😅🙈)
Maargoed, ik hoef alleen de stickers maar te betalen (15euro) dus dat is de hele wereld niet.
Mijn verloskundige heeft ze op de praktijk, maar gezien zij ze pas meenemen vanaf t moment dat je belt bij regelmatige weeën, wou ik hem al eerder thuis hebben.
Ik heb hem idd ook op de arm uitgeprobeerd.
Weet niet of je ooit zo'n buikband om je buik hebt gehad die schokjes geeft om je spieren te activeren?
Daar lijkt het op vond ik😅🙈
5 jaar geleden
Reactie op Blij-ei
Ik heb m ook hier thuis liggen, heb de factuur al wel ingediend maar als ik ...
Als het goed is krijg je deze via Menzis niet vergoed. Enkel bij medische noodzaak en daar valt gebruik bij een bevalling niet onder:
https://www.menzis.nl/zorg-en-vergoedingen/t/tens-pijnbestrijding

5 jaar geleden
Reactie op Deem&noa
Als het goed is krijg je deze via Menzis niet vergoed. Enkel bij medische n ...

Dit had ik inderdaad ook gelezen..
Zie wel wat ze met de factuur doen, hij staat nu nog op "in behandeling".
En 15 euro is ook niks, helemaal niet wanneer t ook nog eens zou mogen helpen🙂
5 jaar geleden
Ik heb geen ervaring, wel 1 iemand positief over gehoord. Wou er een huren, maar kopen via zorgverzekeraar zilveren kruis is voordeliger dus dat gedaan. Hopelijk komt hij snel, nu 38 weken
5 jaar geleden
Reactie op Floortje1990
Welke tens hebben jullie? Er zijn verschillende soorten zie ik.
Elle TENS 2
5 jaar geleden
Reactie op Blij-ei
Dit had ik inderdaad ook gelezen..
Zie wel wat ze met de factuur doen, hij ...
Ohh het betreft enkel de elektroden? Ik dacht het hele apparaat😆 Ik heb wel de Tens Eco 2 gedeclareerd gekregen, maar er zaten dus geen elektroden bij, die moet ik dus nog bestellen🤓
5 jaar geleden
Hoi! Ik heb bij de eerste gebruik gemaakt van de Tens, want het leek mij een fijne tegenprikkel.
In het begin was dat ook zeker zo, alleen kwam ik daarna in een weeënstorm. Dat ging zo chaotisch en onregelmatig dat de Tens nog weinig zin had en ik hem weer van m’n rug af heb gehaald. Wel jammer, want het hielp mij in het begin wel echt door de pijn heen!
Ik kon hem trouwens lenen (met borg + zelf stickers) via de verloskundige, misschien nog slim om naar te kijken 😊
5 jaar geleden
https://pluspunt.mediqmedeco.nl/fileuploader/download/download/?d=0&file=custom%2Fupload%2FFile-1381834710.pdf
Op deze site vergelijken ze de verschillende apparaten.
Ben zelf voor de mamatens gegaan die volledig vergoed wordt door m’n verzekering. Voor de elle tens moest ik bijbetalen.

5 jaar geleden
Reactie op Deem&noa
Ohh het betreft enkel de elektroden? Ik dacht het hele apparaat😆 Ik heb we ...
Jah ik hoef enkel die te betalen..
De Elle Tens heb ik idd ook klaar liggen.
Zojuist bevestiging gekregen dat het inderdaad niet vergoed is via Menzis.
(Zoals al verwacht😅🙈)
Je zou bij je VK na kunnen vragen of ze deze op de praktijk beschikbaar hebben.
Ik zou hem gratis mogen lenen en alleen de elektroden bij gebruik moeten betalen.
Maar gezien ze inderdaad aanbevelen zo vroeg mogelijk te starten bij de eerste weeën, en ik deze via hen pas zou kunnen krijgen wanneer ze door ons opgeroepen worden bij constante weeën, vond ik dit te laat en heb ik de Elle Tens elders geregeld voor dezelfde prijs.