14 Reacties

3 jaar geleden

Ik smeer het op z’n borstje en rug en daarover een romper en z’n pyjama

3 jaar geleden

Heb ik ook vaak gedaan, later las ik rug en borst insmeren. Ik zou t zo laten..
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ik smeer een klein beetje op z'n borst, daarover draagt hij natuurlijk nog z'n romper, pyjama en slaapzak. Ik weet niet wat er staat bij de Consumentenbond, maar volgens bijsluiter mag het gerust.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde als Niennnn. Met 6,5 maand al gebruikt. Weet niet wat er niet goed zou zijn, maar ons zoontje heeft snel last van zn huid en niks aan gemerkt. Ui onder ledikantje is ook een goeie!

3 jaar geleden

Ik smeer het altijd onder de voetjes en dan de sokken eroverheen. Dat vind ik veiliger ivm de kou die hij makkelijker kan vatten op z’n borst. Elke avond, binnen 3 dagen is de verkoudheid vaak weg

3 jaar geleden

Volgens mij is het wel met een kanttekening hoor. De consumentenbond geeft aan dat de werking ervan niet is bewezen en dat sommige kindjes gevoelig zouden kunnen zijn voor aromatische stoffen, daarom kiezen ze ervoor het niet aan te raden (betreft Luuf voor baby’s (zonder menthol). Hier hielp het meestal wel om mijn dochter in ieder geval de nacht door te laten slapen zonder huilend wakker te worden van een verstopte neus.

3 jaar geleden

Ik smeer het ook hoor op borst en rug en laatst was hij erg hees en kreeg als tip om onder de voetjes te doen en sokken aan.

3 jaar geleden

Wij gebruiken luuf altijd voor ons meisje. Vooral de voetjes goed insmeren en sokjes er omheen doen... wat ook evht goed hielp (omaweetje) een ui in de helft gesneden onder haar bedje leggen, krijgt ze meer lucht door maar stinkt wel heel erg... ennn wat bij ons TOP helpt: toco-tholin, krijg je bij etos/kruidvat. Echt maar 3 druppeltjes op der gehele bedje doen (is vrij veel anders) maar het is super en met slapen krijgt ze adem en door de eucalyptus komt der neusje vrij..

3 jaar geleden

Reactie op Jaylah

Wij gebruiken luuf altijd voor ons meisje. Vooral de voetjes goed insmeren ...
Jah die uien truc helpt bij ons ook goed. Vond alleen s ochtends die geur heftig, ben al geen ontbijter en zo en dan die geur 🤢😂 ach jah als boaz ermee geholpen is moet moeders niet zeuren haha

3 jaar geleden

Mijn dochtertje van 10 maanden heeft snachts onwijs veel last van snot. Niet normaal veel. Van de week werd ze sochtends wakker met een dikke laag snot om haar neus. Moest echt met veel moeite het eraf halen. Ik neem dan een hydrofiele doek met warm water en watjes met vaseline omdat het huisje anders zo geïrriteerd raakt. Het is een andere verkoudheid dan wat ze eerder heeft gehad, toen kon ik met zo’n neus peertje het eruit halen en wat baby Neusspray maar dat lijkt nu niet te helpen. Ik vind het echt heel sneu want ze wordt wakker omdat ze (denk ik) soms geen lucht krijgt als ze haar speen in heeft. En zonder speen is het huilen in dr bedje. Ik ga denk ik morgen ook een ui proberen; als het helpt dan ben ik heel blij. Zo niet dan stikt het maar 😅 Iemand nog een tip wat voor ui? Wit /rood of een sjalotje? Heb t allemaal in huis Haha

3 jaar geleden

Reactie op e242

Mijn dochtertje van 10 maanden heeft snachts onwijs veel last van snot. Nie ...
Wij hebben een witte gedaan.

3 jaar geleden

Onder de voetjes, borst en ruggetje. Niet op de kleding heb ik ooit gelezen.

3 jaar geleden

Reactie op e242

Mijn dochtertje van 10 maanden heeft snachts onwijs veel last van snot. Nie ...
Wij gebruiken een witte ui, schijnt een stof in te zitten dat de lucht zuivert of zo. In elk geval werkt het bij ons top, in combinatie met Luuf smeren op de borst slaapt hij als een roos (Behalve nu met dat harde knal vuurwerk)

3 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Jah die uien truc helpt bij ons ook goed. Vond alleen s ochtends die geur h ...
Oh man! Die lucht 🤢 Mn man was er na 1 nacht wel klaar mee 🤣