18 Reacties

5 jaar geleden

Hier het zelfde.. Heb me de hele zwangerschap wel wat in kunnen houden kwa ongezond gegeten. Wel wat meer als normaal maar niet zo extreem als vorige keer. Merk de eetlust hier ook wat afgenomen is sinds vorige week (nu 37.2) .. Je buik zit natuurlijk wat voller ook. Ik probeer gewoon kleine hoeveelheden wat vaker te eten. Wat extra fruit en stukje roggenbrood ofzo. Genoeg vezels en vitamines

5 jaar geleden

Ik ben nu 37 weken zwanger en heb precies hetzelfde, fruit gaat er idd wel in maar avondeten oid is gewoon drama. Had het bij m’n eerste zwangerschap ook rond dit termijn. Denk dat we gewoon vol zitten van de baby 😄.

5 jaar geleden

Oooh fijn.. wist niet zeker of ik me enigszins zorgen moest maken.. Hoort er dan misschien gewoon bij. Had t nog niet eerder voorbij zien komen, meestal zie je wel eens topics zodat je weet wat je eventueel kan verwachten.. Bedacht me net, misschien doordat ik nu ook minder beweging krijg en minder verbrand ofzo.. Naja, fijn dat ik niet de enige ben en het jullie ook bekend voor komt..

5 jaar geleden

Ik herken je hoor. 37+2 vandaag en ik vind m'n avondeten steeds maar vies. Ik kan genieten van mijn ontbijt en tussendoortjes maar middageten en avondeten heb ik vaak weinig zin in. Misschien zit dat tussen mijn oren? Want het zijn precies de maaltijden dat je meestal het meeste eet... Alsof ik er geen zin in heb omdat je dan het meeste moet eten ofzo? Ik merk dat als ik eerst afwacht tot ik flinke trek heb en dan lekker wat ga eten ik me ook veel gelukkiger voel. Mijn voornemen is dus te eten op gevoel en niet zozeer meer te letten op hoe laat het is en wat de gewoonte is.

5 jaar geleden

Bij mij is het al van begin mijn zwangerschap dat ik nie veel kan eten ! Ik at veel.meer voor mijn zwangerschap of nu . Zit ook direct vol na iets kleins te hebben gegeten . En echt goestjes heb ik niet !

5 jaar geleden

Jup! Maar die reep chocola past er op de 1 of andere manier altijd wel 🤷‍♀️ Misschien iets van een smoothie tussen door?

5 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde maar heb dit al vanaf 31 weken.. ik eet echt heel weinig.. maar net zoals chocolade of fruit gaat er dus altijd in🙈 alleen me middag eten eet ik bijna nooit meer en avond eten ook super weinig en als ontbijt eet ik 3 beschuitjes..

5 jaar geleden

Ja heb het ook.. eetlust is gewoon 0!

5 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde! Brood gaat er in als een malle maar zodra er een bord met warm eten voor mijn neus staat heb ik na 3 happen genoeg. Probeer wel fruit daarna te eten om nog iets binnen te krijgen en dat gaat prima. Geen zorgen het zal er vast bij horen 36+3

5 jaar geleden

Ik heb al heel de zwangerschap geen eetlust. Nu heb ik er afentoe wat dagen tussen zitten dat ik ineens wel veel honger heb. Ik verbrand ook niet veel calorieën doordat ik veel rust moet houden, dus heb ook niet veel nodig. Ik eet meestal mijn warm eten als ik de meeste trek heb zodat ik daar zeker voldoende van binnen krijg. Ik ben alleenstaand dus voor mij is dat wel wat makkelijker omdat ik met niemand rekening hoef te houden. 🙈

5 jaar geleden

Heb precies hetzelfde!

5 jaar geleden

Jep. Ik herinner me pas iets te eten als ik in de keuken sta voor die kleine.

5 jaar geleden

M’n eetlust was sinds 4 weken weer redelijk terug maar is nu weer weg... net als de misselijkheid is echt weer als van ouds helemaal terug 🙄 de laatste loodjes zeggen we dan maar 🙈

5 jaar geleden

Ik heb dat ook sinds een week. Ben nu 35+2. Ontbijt en lunch gaan nog prima. Maar ik krijg echt pas 5/6 uur na het ontbijt weer trek. De lunch is dan al later dan normaal. Daardoor heb ik vaak geen zin meer in het avondeten. Ik dwing mezelf om het avondeten te eten, maar dan later op de avond en een kleinere portie. Tussendoortjes heb ik niet veel zin meer in.

5 jaar geleden

Same here! Sinds 35 weken bijna geen eetlust

5 jaar geleden

Ik heb dit al sinds begin van mijn zwangerschap😭 ik moet me zelf pushen om te eten anders zie je mij echt niks eten snap ook niet hoe dit komt.. heb ook veel last van maagzuur

5 jaar geleden

Hier ook last van. Vooral in het avond eten heb ik weinig zin. Overdag probeer ik wel goed te eten en dat lukt wel omdat mijn vriend vaak zegt je moet wat eten. 😂 Als snack heb ik nu een bananen cake gemaakt. Neem ik savonds nog een plakje van en dit vult goed. Misschien is dat iets om te proberen. 🙂

5 jaar geleden

Ik heb al bijna mijn hele zwangerschap weinig eetlust, maar soms heb ik echt honger en zit ik na twee happen al weer vol. Het past gewoon niet meer voor mijn gevoel.