13 Reacties
5 jaar geleden
Wij hadden de gehoortest al meteen de eerste dag in het ziekenhuis 😏 Was allemaal heel goed qua resultaat. Het ligt eraan hoe diep ze slaapt of ze op geluid reageert. Als ze wakker is reageert ze ook wel enigszins
5 jaar geleden
Joh mijn kleine is nu 12 dagen en het zal hem echt een worst wezen wat je zegt/doet. Reageert op niks en leeft lekker in z’n eigen bubbeltje. Zij moeten ook nog even wennen aan de grote buiten wereld hé? 😌
5 jaar geleden
Onze kleine kreeg de gehoor test aan huis meteen de 4e dag via het consultatie bureau. Die was helemaal goed gelukkig maar mevrouw kan letterlijk tegen elk geluid als ze slaapt in ieder geval en schrikken doet ze bijv ook niet als ze wakker is bij fel geblaf, stofzuiger of hard gepraat enz. (Schrik kent een baby nog niet.) Sommige kleintjes hebben soms nog moeite om met de ogen goed te focussen, veel baby’s kijken vaak nog scheel als ze jong zijn. (Ik werkte vroegen in een pasfoto studio en dat was ooit echt drama als ze heel vroeg een pasfoto nodig hadden!)
Maar als je twijfels hebt bel gewoon het consultatie bureau voor een eerdere afspraak!
5 jaar geleden
Reactie op Rox2828
Ik hoop dat het maar daaraan ligt. Want men komt men de vraag, baby’s horen ...
Dat ze niet direct bewust reageren betekent niet dat het totaal geen invloed heeft op hun hersenactiviteit en -ontwikkeling als je tegen ze praat en zingt en zo 😉
5 jaar geleden
wij hadden in het ziekenhuis zulke extreem luide kamergenoten dat ik al wist dat mn kleine goed kon horen. Daar had ik die test niet meer voor nodig. Reden voor mij geweest vroegtijdig het ziekenhuis te verlaten. Eenmaal thuis aangekomen deerde geluid hem helemaal niet. Als hij slaapt in de box kunnen we gewoon hardop praten, maakt hem allemaal niet uit. Ik merk het wel tijdens het voeden. Als hij dan iets hoort stopt hij even met drinken. Dat zou je even kunnen testen. Maar i.p. is het het belangrijkst dat je hoortest krijgt.
5 jaar geleden
Onze gehoortest was pas bij 6 weken. Het ziekenhuis nam het niet af. En ons cb maakte geen duidelijke afspraak met degene van de test. Alles was prima. Toen ze n afnamen lag ze heel relaxed.
De signalen zijn soms Inimini die ze afgeven als reactie. Ik zou rustig de rest afwachten. Eventueel vragen of het eerder kan