13 Reacties

5 jaar geleden

Ons manneke is nu 10 dagen oud en heeft op dag 5 de gehoortest gehad. Alles was goed maar hij reageert ook niet op alle geluiden hoor, en hij schrikt ook eigenlijk nooit. Hij is heel relaxed, we kunnen ook gewoon stofzuigen bij hem in de buurt etc.

5 jaar geleden

Reactie op Madelon90

Ons manneke is nu 10 dagen oud en heeft op dag 5 de gehoortest gehad. All ...
Precies zo is demijne. Meer relaxed dan wat anders. En dan maak je als moeder een beetje zorgen als het wel zo hoort of niet😖.

5 jaar geleden

De kraamhulp bij onze 1e zei dat het ook goed is om gewoon te stofzuigen etc in de buurt van de kleine.. niet de bel eraf halen etc.. ze moeten er ook gewoon aan wennen . Zo'n kleintje hoort meer dan dat wij denken.. inmiddels hoorden ze in de buik ook al veel.

5 jaar geleden

Wij hadden de gehoortest al meteen de eerste dag in het ziekenhuis 😏 Was allemaal heel goed qua resultaat. Het ligt eraan hoe diep ze slaapt of ze op geluid reageert. Als ze wakker is reageert ze ook wel enigszins

5 jaar geleden

Joh mijn kleine is nu 12 dagen en het zal hem echt een worst wezen wat je zegt/doet. Reageert op niks en leeft lekker in z’n eigen bubbeltje. Zij moeten ook nog even wennen aan de grote buiten wereld hé? 😌

5 jaar geleden

Hier nu een week oud.. Gehoortest was prima. Maar hij reageert ook weinig op geluiden. Stofzuigen, m'n honden die blaffen.. Boeit hem allemaal niet... Veel geluiden herkennen ze ook al doordat ze die in de baarmoeder ook gewoon gehoord hebben..

5 jaar geleden

Joh mijn kleine is nu 12 dagen en het zal hem echt een worst wezen wat je z ...
Ik hoop dat het maar daaraan ligt. Want men komt men de vraag, baby’s horen nu al toch? En dan moet je veel met hem praten etc. Dat doe ik ook al maar geen ene gehoor ofzo🙈

5 jaar geleden

Reactie op Sammie02

Hier nu een week oud.. Gehoortest was prima. Maar hij reageert ook weinig o ...
Ow dan is het dan niet demijne alleen. En wanneer hij wakker is reageert hij op jouw stem?

5 jaar geleden

Onze kleine kreeg de gehoor test aan huis meteen de 4e dag via het consultatie bureau. Die was helemaal goed gelukkig maar mevrouw kan letterlijk tegen elk geluid als ze slaapt in ieder geval en schrikken doet ze bijv ook niet als ze wakker is bij fel geblaf, stofzuiger of hard gepraat enz. (Schrik kent een baby nog niet.) Sommige kleintjes hebben soms nog moeite om met de ogen goed te focussen, veel baby’s kijken vaak nog scheel als ze jong zijn. (Ik werkte vroegen in een pasfoto studio en dat was ooit echt drama als ze heel vroeg een pasfoto nodig hadden!) Maar als je twijfels hebt bel gewoon het consultatie bureau voor een eerdere afspraak!

5 jaar geleden

Reactie op Rox2828

Ow dan is het dan niet demijne alleen. En wanneer hij wakker is reageert hi ...
Soms.. Meestal zit hij een beetje om zich heen te kijken en af en toe probeert hij dan mijn richting op te kijken maar of het echt gericht is of meer toeval, dat weet ik niet..

5 jaar geleden

Reactie op Rox2828

Ik hoop dat het maar daaraan ligt. Want men komt men de vraag, baby’s horen ...
Dat ze niet direct bewust reageren betekent niet dat het totaal geen invloed heeft op hun hersenactiviteit en -ontwikkeling als je tegen ze praat en zingt en zo 😉

5 jaar geleden

wij hadden in het ziekenhuis zulke extreem luide kamergenoten dat ik al wist dat mn kleine goed kon horen. Daar had ik die test niet meer voor nodig. Reden voor mij geweest vroegtijdig het ziekenhuis te verlaten. Eenmaal thuis aangekomen deerde geluid hem helemaal niet. Als hij slaapt in de box kunnen we gewoon hardop praten, maakt hem allemaal niet uit. Ik merk het wel tijdens het voeden. Als hij dan iets hoort stopt hij even met drinken. Dat zou je even kunnen testen. Maar i.p. is het het belangrijkst dat je hoortest krijgt.

5 jaar geleden

Onze gehoortest was pas bij 6 weken. Het ziekenhuis nam het niet af. En ons cb maakte geen duidelijke afspraak met degene van de test. Alles was prima. Toen ze n afnamen lag ze heel relaxed. De signalen zijn soms Inimini die ze afgeven als reactie. Ik zou rustig de rest afwachten. Eventueel vragen of het eerder kan