15 Reacties

5 jaar geleden
Reactie op MarietteD
Ik heb die hele rand van mn baarmoeder bij mn vorige zwangerschap ook nooit ...
Ja het voelt allemaal extra onwerkelijk. Geen klachten geen buikje het is net alsof ik niet zwanger ben ik ben zo op zoek naar een teken dat er toch echt iets gebeurd haha! Ik heb ook alleen nog maar een “ vlekje” gezien op de echos met een kloppend bolletje. Voelt allemaal nog niet echt genoeg

5 jaar geleden
Ik heb ook een gekantelde baarmoeder en bij mij is ook nog niks te zien, ben nu 10+4 zwanger en bij de eerste echo ook alleen een kidney boon met gezien. Mn lenzen zaten niet goed dus zag niet eens een kloppend hartje(was er wel, mijn man had het wel gezien) maandag mn volgende echo, misschien voelt het dan wat "echter" aan, behalve pijnlijke borsten en erge vermoeidheid heb ik ook nergens last van(gelukkig). Maar de verloskundige zei bij de eerste echo dat het echt wel goed zou komen met de buik😊

5 jaar geleden
Ik heb dat ook.
De eerste zag je pas na 24 weken, en de tweede zag je al met n week of 11.
Heb de rand van mn baarmoeder nooit kunnen voelen😂
En heeft voor de bevallingen overigens ook geen problemen gegeven.

5 jaar geleden
Gisteren tijdens eerste echo gehoord dat mijn baarmoeder naar achteren is gekanteld. Er werd me verteld dat het een natuurlijke variatie is. Wat ik er over lees is dat je het buikje later ziet, ze in het begin vaak inwendige echos moeten maken ipv uitwendige.
Ook kan je eventueel iets meer rug pijn voelen.
Ik heb niet gehoord of gelezen dat het ergr nadelige gevolgen heeft.
Ik vroeg of dit verklaarde dat ik altijd lage rugpijn heb tijdens mijn menstruatie en dat kon idd zo zijn.

5 jaar geleden
Ik weet niet of ik een gekantelde baarmoeder heb, maar ik ben nu 11 weken zwanger van een tweeling en je ziet ook nog helemaal niks! Kan alles nog gewoon aan, al zit het niet allemaal even lekker, alles past nog 🤷🏻♀️. Wel al last van bekken klachten, dus verdenk ook een gekantelde baarmoeder waardoor de druk meer naar achter/binnen ligt.

5 jaar geleden
Hier hetzelfde.. heb bij de 1e meerdere keren een inwendige echo gehad omdat ze het anders niet goed konden zien. Verder maakt het niet uit. Bij de 1e zag ik het zelf pas met 16 weken, anderen die mij niet vaak zagen pas rond de 20 weken. Nu 9 weken zwanger van de 2e en kan het al moeilijk verbergen, buikje is echt zichtbaar.

5 jaar geleden
Hoi
Ik heb het ook daarom had ik afgelopen woensdag met de 12 welen echo ook inwendig eerst weer uitwendig geprobeerd maar zien ze niks.
Ik ben in behandeling in ziekenhuis en de gynaecoloog zei dat het helemaal niks medisch uitmaakt dat die van zelf naar voren kantelt als de baby groter word.
Enigste is dus inwendige echo’s maar dat maakt mij niet uit 🙂
Nu wachten op de 15 weken echo ben benieuwd of dan wel uitwendig kan.