7 Reacties
5 jaar geleden
Deze week bij de tandarts geweest, ook exact dezelfde klacht aangegeven.
Begon na ongeveer week 6 bij mij.
Gele aanslag die opzich redelijk weg te poetsen is maar in de loop van de dag snel terug komt. Naar mate nu verder in de zwangerschap lijkt t meer te blijven en minder goed wegpoetsbaar, terwijl ik echt goed poets.
(De uitspraak; "elke zwangerschap kost je een tand" maakt me een beetje bang namelijk)
Tandarts gaf aan dat voornamelijk vrouwen die veel moesten spugen hier last van hebben, maar dit heb ik dus niet gehad.
Hij zei, ook veel zwangere vrouwen krijgen slechter uitziend tandvlees of ontstoken tandvlees, waardoor ze in zo'n cirkel terecht komen van minder goed poetsen ivm pijn.
Vandaar die uitspraak en achteruitgang van het gebit.
Ze hebben mijn tanden gepolijst na de controle en het ziet er weer mooi wit uit.
Hij kon bij mij geen verklaring geven.
Wie weet dat iemand anders het hier dan wel weet馃槄
Ik heb ze weer wit en ga dit nadien evt weer opnieuw laten doen.
5 jaar geleden
Hi ik ben mondhygienist en heb ook niet direct een verklaring hiervoor. Vitis Whitening werkt idd erg goed voor aanslag. Het kan zijn dat je tandvlees wat meer ontstoken is door de hormonen en dat ze daardoor optisch wat geler lijken. Het kan ook zijn dat je nu een andere plaksubstantie hebt waardoor het geler oogt. Ik zou een afspraak maken bij de mondhygienist! Die kan de aanslag voor je weghalen zonder al te veel moeite!