43 Reacties

5 jaar geleden

Wij bij de eerste enkel het kind erkent en na bevalling het gezag geregeld... Nu wil ik graag dezelfde achternaam als gezin en willen we voor geregistreerd partnerschap gaan.. Op maandag.. Gratis.. Mits corona het toe laat.. Want we streven alweer lekker af op helemaal niets.. 😩

5 jaar geleden

Wij hebben alleen een samenlevingscontract. Bij de geboorte van onze dochter (3) heb ik bij de gemeente aangegeven (toestemming gegeven) dat mijn vriend de vader is en dat onze kinderen zijn naam dragen. Na de geboorte heeft hij aangifte gedaan en hebben we samen het ouderlijk gezag geregeld bij de rechtbank. Dat kan tegenwoordig gelukkig allemaal online!

5 jaar geleden

Wij zijn bij ons eerste kindje een ger. Partnerschap aangegaan. Ik hoop nog wel op een ring en echt trouwen. Haha.

5 jaar geleden

Bedoeling is nog steeds dat wij 13 nov gaan trouwen.. Hebben we meteen alles goed geregeld voor het huis dat we net gekocht hebben en alles voor de baby.. Bij mijn oudste heeft haar vader haar na de geboorte erkend en hebben we toen gezamenlijk gezag aangevraagd waardoor mijn ex dezelfde rechten en plichten heeft als wanneer wij getrouwd waren en zijn gaan scheiden.

5 jaar geleden

Weet niet of hier ook aanstaande papa s zijn maar laat je asjeblieft goed informeren naar je rechten. Mijn zwager niet gedaan en dacht alleen dat erkennen genoeg was. Dus niet. De moeder had alle rechten toen relatie uit ging heeft hij heel lang zijn kinderen niet mogen zien. (Terwijl zij zelf was vreemd gegaan) Nu moet hij als hij op vakantie wil met zijn kinderen toestemming vragen aan de moeder etc.

5 jaar geleden

Wij hebben al bijna een jaar trouwplannen staan , door Corona is alles nogal veranderd maar zeker met de zwangerschap hebben wij besloten om niet uit te stellen ! Persoonlijk vind ik het veel fijner om getrouwd te zijn met een kindje !

5 jaar geleden

Mijn vriend heeft de kleine man al erkent en bij de aangifte krijgt hij zijn achternaam, daar hebben we nu een keuze in. Daarna gaan we gezag aanvragen bij de rechtbank! Ooit willen we natuurlijk wel trouwen of geregistreerd partnerschap, maar daar wil ik wel graag wat meer mensen bij dan alleen wij en getuigen

5 jaar geleden

Wij hebben bewust gekozen voor een geregistreerd partnerschap. Hieraan zitten geen kosten verbonden. Bij het opmaken van een samenlevingscontract zitten kosten verbonden (rond de 5 a 600 euro). Bij een geregistreerd partnerschap hoeft verder geen erkenning meer plaats te vinden, bij een samenlevingscontract is dit wel zo. Verder kun je nog altijd trouwen.

5 jaar geleden

Reactie op xlra

Wij hebben bewust gekozen voor een geregistreerd partnerschap. Hieraan zitt ...
Dat klopt helaas niet helemaal.. Hier in Amersfoort kan je op maandagochtend gratis trouwen of geregistreerd partnerschap aangaan.. De andere dagen moet je er gewoon voor betalen en liggen de prijzen tussen de 150 en 512 euro. Wel goedkoper dan een samenlevingscontract wat dat betreft. Het omzetten van een geregistreerd partnerschap naar huwelijk (mits je geen ceremonie wilt) is dan wel gratis.. Maar dit verschilt echt per gemeente! Verder is er wettelijk geen verschil tussen geregistreerd partnerschap en huwelijk (als er kinderen in het spel zijn, anders is geregistreerd partnerschap makkelijker te ontbinden, maar denk dat in al onze gevallen dat nu dus niet meer uitmaakt 🤣) Verschil zit hem erin dat in het buitenland maar weinig landen zijn die het geregistreerde partnerschap erkennen. Dus als je op reis gaat, wel altijd even goed opletten, voor het geval er iets gebeurd!!

5 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Weet niet of hier ook aanstaande papa s zijn maar laat je asjeblieft goed i ...
Jup... Partners (man of vrouw) moeten erkennen en ook zeker het gezag aanvragen! Dat wordt soms nog wel eens vergeten helaas of er komt een kink in de kabel waardoor de moeder daar moeilijk mee gaat doen. Maar als je biologisch vader bent (hoe het zit met bv partner van een homoseksuel stel, weet ik niet) kan je dit dan ook via de rechter afdwingen als moeder niet mee wilt werken

5 jaar geleden

Wij gaan nu toch nog gratis trouwen voor de wet!

5 jaar geleden

Hier erkend en na de bevalling gaan we het gezag regelen

5 jaar geleden

Wij hebben in januari bij de verhuizing en samenlevings contract gedaan. Was best duur. Had liever geregistreerd partnerschap gedaan . Zelfde namen🤍🤍

5 jaar geleden

Wij gaan op een maandag trouwen, 16November! Komt steeds dichterbij🤍. Ik was al eerder ten huwelijk gevraagd, en wou al sowieso “op de blauwe maandag”. Vanwege zwangerschap er wel meer druk achter gezet😇.

5 jaar geleden

Wij hebben een samenlevingscontract. Verder hebben we bij de gemeente de erkenning gedaan en moeten we nog bij de notaris een testament vast laten leggen. Ook de voogd die wij willen moet nog vastgelegd worden. Na de geboorte vragen we het gezamenlijk gezag online aan.

5 jaar geleden

Wij gaan toevallig maandag trouwen. We zouden eigenlijk in mei in het buitenland trouwen, maar mochten natuurlijk niet vliegen toen. We doen nu een soort Elopement, we hebben 6 gasten maar wel verder uitgebreid diner, goede fotograaf etc. Onze jurk en pak hadden we al en ringen hadden we toen ook al besteld (alleen niet gegraveerd 😉) Over 5 jaar hoop ik met onze mini lekker dezelfde reis te maken en zijn naam verwijst wel naar onze droom trouwlocatie 💞

5 jaar geleden

Wij hebben het kindje al erkend en regelen na de geboorte online het gezag. Dan geven we ook meteen de voogd aan

5 jaar geleden

Wij zijn gisteren geregistreerd partnerschap aangegaan en hebben het klein gevierd door corona maar ontzettend genoten

5 jaar geleden

Reactie op xlra

Wij hebben bewust gekozen voor een geregistreerd partnerschap. Hieraan zitt ...
Bij ons maakt dit niets uit! In alle gevallen moesten we bij de notaris langs van dingen vast te leggen/regelen ivm testamenten en ook bij overlijden/uit elkaar gaan ivm eigen bedrijf. Wel heel fijn dat het bij jullie gratie geregeld kon worden 😊 Dat scheelt idd een hoop kosten! Bij ons werd een geregistreerd partnerschap duurder. Wij hebben nu een samenlevingscontract + testamenten. Alles wel zo vastgelegd alsof we getrouwd zijnn

5 jaar geleden

Wij hebben over 10 dagen geregistreerd partnerschap. Op deze manier alle rechten geregeld voor mijn vriend, plus dat ik zijn naam achter de mijne mag plakken. En ik verwacht niet dat mijn vriend anders ooit op zijn knie zou gaan.... Voor de symboliek wel ringen gekocht 😊