55 Reacties
5 jaar geleden
Bijna 2.5 maand en 2 weken geleden was hij 3960 kg geboortegewicht was 1740 kg
Het is toch niet erg als ze niet precies de zwarte lijn volgt? Ieder kind is op eigen manier. Wat zegt het CB er van?
5 jaar geleden
Onze dochter is van 12-02 (4 weken oud).
Haar geboorte gewicht was 3385gr. Met 3 weken gewogen bij het CJG en toen woog ze 4020gr.
Ik geef volledige borstvoeding.
Geeft je bv of kv?
5 jaar geleden
Dinsdag is ze 5 weken oud. Op 4 weken woog ze 4,190 kg. Geboortegewicht was 3,360 kg.
5 jaar geleden
Onze zoon geboren met 3660 gr, nu 5,5 week oud en ongeveer 4300 gr. Volgens mij is de belangrijkste graadmeter dat ze groeien, genoeg luiers produceren en tevreden zijn. Heeft CB ook advies gegeven om er iets te doen of zo laten?
5 jaar geleden
Mijn zoontje was woensdag 4 weken.. Hij is geboren met 4,070 kg en 52 cm.
Woensdag bij CB gemeten en gewogen, was toen 4,615kg en 54,7 cm..
Hij zit weer boven het gemiddelde.. Probeer je er niet druk om te maken. Het is en blijft een gemiddelde 😉 zolang ze groeit, goed drinkt en genoeg plas/poepluiers heeft, heb je over het algemeen niks om je zorgen over te maken..
5 jaar geleden
Mijn dochter is geboren op 40+4 met een lengte van 46 cm en een gewicht van 2,765 kg. Nu is ze 3,5 weken en meet ze 50cm en weegt ze 3,8 kg! 😱
5 jaar geleden
Hi,
Licht ze onder het gemiddelde van Nederland ?
Alles wat ik nu zeg wil ik aub niet dat het verkeerd overkomt, en laat het weten als ik een lijn overtreed!
Aan je naam en profiel te zien, ben of jij of je ouders of grootouders zelfs niet 100 procent van Nederlandse afkomst. Dit betekent dat de Nederlandse groeicurve ook niet helemaal klopt voor jou baby.
Als je op ouderenportaal kijkt zul je ook zien dat er groei curves zijn voor kindjes met een andere afkomst bijv turks en marokaans, hier heb ik voor de gein ook gekeken waar mijn baby zit, op de Nederlandse curve zit hij mooi gemiddeld, maar op de marrokaanse curve zit hij weer ver boven het gemiddelde!
Ik zou mij ook geen zorgen maken zolang het cb dat niet doet of zolang je moeder gevoel zegt dat het goed gaat!
5 jaar geleden
Mijn zoontje is a.s dinsdag 4 weken geboorte gewicht 3340 nu 4400 maar meneer is ook maar 140 afgevallen en zat na 1.5 dag weer op zijn geboorte gewicht
5 jaar geleden
Helaas door verkoudheid de afspraak bij het consultatiebureau af moeten zeggen, waardoor ik volgende week pas weet hoe zwaar mijn zoontje nu is. Maar wat ik zou willen zeggen, is dat je je niet al te druk moet maken om die groeicurve. Het is maar een gemiddelde. De ene keer zit je kleine eronder, de andere keer waarschijnlijk op de gemiddelde lijn.
5 jaar geleden
Als je baby genoeg poep en plasluiers heeft dus dagelijks wel wat dan zou ik mij geen zorgen maken.. en niet te veel letten op de groeicurve. Zoals elke mens anders is qua bouw/lengte etc zijn de baby’s dat ook. Ik zou kijken naar je eigen lengte en die van je man.. dat is dan de gemiddelde van jullie baby 🤷🏻♀️ +/- mijn eerste kind woog 4225 kg en nog nooit langs de cb. Want ik durf te wedden dat hij dan boven de groeicurve zou uitkomen want binnen paar maanden was hij flink aangekomen en dat bleef daarna een jaar lang stabiel. Was dus oke. Nooit echt dik. Maar meer een stevige bouw. 2e kindje 4290 kg geboren.. ze hebben allebei de bouw van hun vader 😊
5 jaar geleden
Mijn zoon zijn geboortegewicht was 4945, weet niet hoe veel hij nu weegt, maar vrijdag moeten we weer naar het CB.
Mijn dochter is trouwens kwa gewicht ook altijd onder het gemiddelde, kwa lengte ruim boven het gemiddelde. Zoals al veel gezegd is, je hoeft je geen zorgen te maken. Ik snap het wel want bij m’n dochter dacht ik toen ook wtfffff is dit nou weer, maar ze is gewoon een lange slanke dame :) (ben stiekem jaloers 😏)
5 jaar geleden
Met geboorte woog onze dochter 3450 gram. Afgevallen tot 3070. Met 3 1/2 week zat ze op 3760 gram.
Dinsdag weer heen. Dan 7 1/2 week