21 Reacties
6 jaar geleden
Ah thankssss! Helemaal nog niet aan gedacht om eens in de winkel te kijken 🙈
6 jaar geleden
Vraagje..Wanneer begin je normaal met smeren? Met 6 weken al of is dat onzin?
6 jaar geleden
Reactie op Mamavanbijna4
Vraagje..Wanneer begin je normaal met smeren? Met 6 weken al of is dat onzi ...
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap pas gaan smeren met een week of 14 toen ik een klein buikje begon te krijgen. Was nog genoeg tijd tot mn buik echt begon te groeien toen om het een beetje soepel te maken de huid. Ik gebruikte savonds welda, vond die vrij vettig dus niet zo lekker om sochtens te doen en dan kleding aan. Sochtens bio oil. Trekt sneller in. Maar er zijn idd goedkopere varianten. Uiteindelijk geen striae gekregen.
6 jaar geleden
Hoi , toevallig heb ik vandaag één en ander ingeslagen. De mama olie van Kruidvat is heel fijn en trekt snel in ( weet niet meer hoe duur maar is eigen merk dus niet meer dan 4 euro) Dan buik zalf van Zwitsal ( €5,00) die ruikt ook heerlijk en trekt snel in dus kleding blijft niet plakken en dan nog een pot van Hipp met body butter sensitive ( €10,-) smeren doe ik al sinds 5 weken toen we erachter kwamen dat we zwanger zijn ☺️ Ojaa en ik doe wel alleen m’n buik en borsten en voor de rest van mn body gewone nivea body lotion. Belangrijkste is dat je huid soepel wordt gehouden en dat je dagelijks iets in masseert ! Smeerse dames ☺️

6 jaar geleden
Hiii aanstaande moeders, ik kwam dit artikel tegen Misschien dat jullie het nuttig vinden https://www.drleenarts.com/zwangerschapsstriemen-of-striae-voorkomen/
6 jaar geleden
Reactie op Lexie_
Hiii aanstaande moeders, ik kwam dit artikel tegen Misschien dat jullie het ...
Hierin staat dat masseren met wat voor creme of olie dan ook kan helpen het soepel te houden. Ik weet uit ervaring dat dit in ieder geval achteraf klopt. Begin 20 heel veel overgewicht gehad en veel strepen over mijn hele lijf maar met masseren werd sneller minder zichtbaar dan zonder masseren. Hopelijk werkt het zo ook met voorkomen. Hoewel ik stiekem best trots ben op de strepen die laten zien van hoe ver ik ben gekomen (en straks gaan laten zien dat ik een kindje heb gedragen).
6 jaar geleden
Ik gebruikte bij mijn vorige zwangerschap een verstevigende bodylotion van Weleda. Werkte perfect. Geen streep op mijn buik te zien. Echter word ik nu misselijk van de geur alleen al. Tegen iedere vorm van puur alkeen olie kan ik niet tegen. Gast broeien, jeuken en krijg ik uitslag. Iemand een tip voor alternatief?
6 jaar geleden
Ik gebruikte bij mijn vorige zwangerschap een verstevigende bodylotion van ...
Ik heb na een paar dagen olie smeren ook heel mijn borsten vol jeukende uitslag zitten... Dus nu eerst maar even wachten tot het volledig weg is voordat ik weer ga smeren
6 jaar geleden
Ik gebruik de zwangerschapsolie van holland &barrett, smeer me er meestal mee in na het douchen.. geen idee of het werkt maar ik heb in ieder geval geen jeukende huid meer na bijv. Het scheren wat ik altijd wel had.. https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/de-tuinen-zwangerschapsolie-60007297?skuid=007297 nu is hij 1+1 gratis
3 jaar geleden
Zou er niet teveel aan uitgeven. Het is genetisch bepaald of je wel of geen striae krijgt en smeren helpt niets. Eventueel wat bindweefsel massage kan het iets losser maken, maar het is gelukt hebben