33 Reacties

5 jaar geleden

De voedingen gaan hier wel op vaste tijden, maar de slaapjes niet. Ze krijgt 7:00/11:00/15:00/19:00/23:00 en in de nacht. Na de fles van 19:00 gaat ze naar bed en halen we haar er 23:00 voor de laatste fles voor de nacht. De laatste tijd komt ze om 5:30 pas snachts en heeft ze 7'00 geen zin in de fles. Dan pak ik m halverwege tussen 5:30 en 11:00 op zeg maar, zodat we 11:00 weer uit komen. Slapen doet ze overdag bijna niet, wanneer ze er zin in heeft geeft ze het aan en leg ik haar weg.

5 jaar geleden

Reactie op Ashley1993

De voedingen gaan hier wel op vaste tijden, maar de slaapjes niet. Ze krijg ...
En als ze dan bijvoorbeeld eerder komt voor een voeding? Ik probeer ook een beetje vaste tijden aan te houden maar soms komt ze veel eerder dan 4 uur overdag.

5 jaar geleden

Hier geen vaste tijd voor slapen wel voor de voeding. Ze krijgt 6.30/10.30/14.30/18.30/22.30. Van de week kwam ze om 4.30 toen heb ik een fles van 90cc gegeven en om 6.30 weer 90cc en om 10.30 weer de normale fles. Wanneer ze voor een fles eerder komt dan kan het dat ze bij de volgende fles slaapt na 4 uur en dan laat ik haar slapen tot ik weer op de juiste tijd uitkom. Bijvoorbeeld wil ze al om 18.00 de fles dan zou ze na 4 uur weer 22.00 de fles moeten hebben maar dan slaapt ze en laat ik haar liggen tot 22.30 en zo doe ik dat overdag dan ook

5 jaar geleden

Reactie op Emma101

En als ze dan bijvoorbeeld eerder komt voor een voeding? Ik probeer ook een ...
Als ze eerder komt, probeer ik haar eerst af te leiden met muziek, knuffelen, speentje. Behalve als het bijvoorbeeld een kwartiertje eerder is. Als blijkt dat ze toch echt wel honger heeft ruim van tevoren, geef ik haar meestal een flesje van 30. Maar dat komt eigenlijk niet meer voor sinds ze dit vaste schema heeft

5 jaar geleden

Reactie op Ashley1993

De voedingen gaan hier wel op vaste tijden, maar de slaapjes niet. Ze krijg ...
Hoi hoi. Dat ritme had ik ook. En vannacht sliep ze ineens van 23 tot 05.45. Nu om half 10 de fles gehad. Maar jij pakt de fles van 07.00 gewoon tussen de voedingen door dus. Want ik dacht ook al. Dan ben ik een beetje van die mooie tijden af. Maar ze mogen opzich al wel 5 flessen toch?

5 jaar geleden

Wij hebben een routine die we volgend van Slaaptips voor baby’s. 7.00 fles 8.30 - 10.00 slapen 10.00 fles 11.30 - 14.00 slapen 14.30 fles 15.45 - 17.00 slapen 17.30 fles 18.15 - 19.30 slapen 20.00 fles 21.00 - 22.30 slapen 22.30 fles 23.00 - 7.00 slapen Ze komt eigenlijk altijd op deze tijden. Doen dit vanaf dat ze twee weken is en sliep door. Slaapt alle slaapjes in haar eigen bedje en maak haar wakker als ze nog slaapt. Gewoon beginnen en wakker maken wanneer het tijd is dan heeft hij ook geen honger.

5 jaar geleden

Onze zoon is 9 weken en weegt 5200kg, Wij hebben dit ritme: 7:00 fles 8:30-10:00 slapen 11:00 fles 11:30-14:00 slapen 15:00 fles 16:00-16:30 vaak in de kinderwagen nog een dutje 18:30 fles Onze zoon valt dan in slaap rond 19:00 wij geven een grote fles om 22:30 hij slaapt daarna gelijk weer door en komt uit zichzelf om 4:30, hij krijgt dan een kleine fles en slaapt dan weer tot 7:00. Wij hebben dit schemaatje ook van slaaptipsvoorbaby’s

5 jaar geleden

Reactie op Jojes1

Wij hebben een routine die we volgend van Slaaptips voor baby’s. 7.00 fles ...
en wat doe je als ze eerder in slaap valt? of niet wil slapen? hier bijv na de ochtend fles om 7u valt ze ongeveer meteen in slaap terwijl in de middag ze bijna niet meer wil slapen. of iig niet in dr bedje wel in de draagzak.

5 jaar geleden

Ik geef de eerste fles om 8.00u en de laatste om 22.30/23.00. Vaak rond 12.00 dan rond 4uur, 7/8uur. Savonds geef ik hem om de 3uur, hij kan de nog niet meer als 120/130 cc op vandaar dat ik er savonds wat korter tijd in laat zitten. Slapen ligt er ook maar net aan overdag, als hij net een half uurtje slaapt en het is weer tijd voor een fles laat ik hem nog wel ff liggen. Maar vaak word hij zelf wel wakker voor een fles op dat tijdstip

5 jaar geleden

Reactie op Henrike84

en wat doe je als ze eerder in slaap valt? of niet wil slapen? hier bijv na ...
Ik hou haar dan een beetje bezig. Rechtop zitten en verhaaltje voorlezen, met een balletje rammelen, liedjes zingen, armpjes bewegen, kletsen, komt een muisje aangelopen... dat soort dingen en als ze slaap signalen geeft ga ik naar boven, Puckababy aantrekken, white noise aan, gordijnen dicht, in haar bedje leggen, kusje geven en zeg ik slaap lekker liefje en dan zie ik haar op de babyfoon nog een beetje brabbelen en rondkijken en dan gaat ze zelf slapen. Soms gaat ze jengelen dan laat ik haar en als ze echt gaat huilen pak ik haar op en pas ik de put up, put down methode toe. Dan gaat ze uiteindelijk wel slapen maar moet ik haar een beetje helpen. Dus eerder in slaap vallen voorkom ik met aandacht geven met spelen en daardoor is ze moe genoeg om zelfstandig in slaap te vallen. Na een paar dagen wist ze precies wat er ging komen denk ik. Ze heeft zo altijd voldoende slaap en nooit gedoe met niet willen slapen, ze is op die momenten toe aan slaap. Als ze te weinig geslapen heeft krijg ik haar moeilijk in slaap en huilt ze veel.

5 jaar geleden

Reactie op csv2021

Onze zoon is 9 weken en weegt 5200kg, Wij hebben dit ritme: 7:00 fles 8:30- ...
Werkt echt fantastisch he? Ben er zo blij mee! Ik geef alleen nog een fles om 20.00 uur zodat ze de nacht door slaapt.

5 jaar geleden

Reactie op Jojes1

Werkt echt fantastisch he? Ben er zo blij mee! Ik geef alleen nog een fles ...
En jou kindje is ook 8 weken oud?

5 jaar geleden

Reactie op Jojes1

Werkt echt fantastisch he? Ben er zo blij mee! Ik geef alleen nog een fles ...
Ja echt top! Eerst geloofde ik er niet zo in, maar het werkt echt!👌🏽

5 jaar geleden

Reactie op casana12

En jou kindje is ook 8 weken oud?
Nee 5 weken oud

5 jaar geleden

Reactie op csv2021

Ja echt top! Eerst geloofde ik er niet zo in, maar het werkt echt!👌🏽
En wat is er dan tussen 10&11:00? In dat uur? Slaapt je kindje dan maar 2,5 uur per keer? Wij willen naar 5 voedingen gaan maar dan moet die wel langer slapen dan 2,5 uur

5 jaar geleden

Wij hebben nu ook best wel een fijn ritme met onze zoon van 11 weken. 06:00 fles 09:00 fles en slapen 12:00 fles 15:00 fles en slapen 18:00 fles 21:00 fles en slapen Soms komt hij wat eerder, en dan is hij vaak tevreden met z’n speentje. Zo niet geef ik hem gewoon eerder zn fles en zien we wel weer hoe laat de volgende. Vaak komt dat wel weer goed met z’n slaapjes. Z’n slaapjes doet hij nu 3/4 weken ongeveer allemaal in z’n ledikant in z’n eigen kamer en dat heeft er echt voor gezorgd dat hij beter slaapt en wij snachts ook. Als hij niet echt naar bed gaat slaapt hij vaak ook nog wel eventjes in onze armen, de box, z’n stoeltje, maar net wat we aan het doen zijn.

5 jaar geleden

Reactie op casana12

En wat is er dan tussen 10&11:00? In dat uur? Slaapt je kindje dan ma ...
Tussen 10 en 11 uur is een deelvoeding. Dus je geeft het eerste deel om 10 uur en dan het overige om 11 uur. Nee je kindje gaat niet meer slapen als je naar meer voedingen gaat. Dat blijft bij ons het zelfde of wordt minder als je t schema blijft volgen wat afhankelijk is van het aantal weken dat de baby oud is. Kijk anders een op YouTube de filmpjes van Slaaptips voor baby’s en op Instagram.

5 jaar geleden

Reactie op Jojes1

Tussen 10 en 11 uur is een deelvoeding. Dus je geeft het eerste deel om 10 ...
Minder bedoel ik... 😅 https://youtu.be/CBpweX0K6Ws

5 jaar geleden

Reactie op casana12

En wat is er dan tussen 10&11:00? In dat uur? Slaapt je kindje dan ma ...
Nou dan zijn we lekker met hem aan het knuffelen/kletsen/spelen/naar buiten :) op die slaap tips voor baby’s stond het advies om dutjes overdag niet langer dan 2,5 uur te doen wij maken hem dan dus wakker. Het is echt de moeite waard (vind ik dan) om de slaapgids van hun te kopen via internet allemaal informatie over slaap van baby’s 0-16 weken ik had/heb hier heel veel aan

5 jaar geleden

Hier een voorbeeld uit de digitale gids van hun :)