28 Reacties

4 jaar geleden
Jemig, wat klinkt het heftig. Je kindje is er nooit op uit om juliie het leven zuur te maken. Er is zo ontzettend veel voor haar veranderd en het heeft tijd nodig om te wennen. Kun je bv uit de voeten met een draagdoek/draagzak? Dan heb je je handen vrij voor je dochter. Probeer je in te lezen in het boek van Alfie Kohn, dan wordt er heel veel duidelijk. Vraag je af wat de behoefte achter het gedrag is en geef daar aan toe. Vaak is het verbinding die nu gemist wordt. Sterkte.

4 jaar geleden
Aaaah nee wat balen 😘!!
Hier wordt grote broer 2 in mei.
De baby heb ik al in een ' ritme' zo weet ik wanneer ik waar aan toe ben. En als ik flesje moet geven is er ook teletubbies op tv 😜. Verder heeft de oudste ook echt een dagritme. Ik heb hetzelfde ritme als op het kdv, daar ging hij nog heen tot december.
Baby leg ik wel altijd boven in zijn bedje. S ochtends probeer ik naar buiten te gaan en slaapt de baby in de wagen. Ik leg hem er al gelijk in ook al gaan we een uur later.
De eerste week alleen vond ik erg pittig! Meneer was mij toen echt aan het uitproberen. Daarna ging het goed.
Etenstijd vind ik nog wel zwaar. Maar wij eten nu vaak uit de vriezer of ovenschotels die 1 van ons savonds maakt als iedereen op bed ligt. Dus om het avond eten hoef ik mij niet druk te maken . Aangezien de oudste ook stipt om half 6 wil eten.
Verder zweer ik bij de draagdoek en kan ik niet zonder.
Gaat je dochter nog ergens heen? Waar het even om haar draait en ze de aandacht niet hoeft te verdelen met dr broertje? De oudste gaat 1 dag in de week naar een oma. Dit geeft mij ook heel veel rust. En straks als hij 2 is gaat hij naar de peuterspeelzaal.
In het weekend als mijn man thuis is heeft 1 van ons ook quality time met de oudste. Dus gaat 1 van ons met hem fietsen, naar de speeltuin, treinen of bij de diertjes kijken. Even het huis ook.
Ik weet niet wat je nog meer wil weten. Succes er mee 😘😘 zijn jullie trouwens al verhuisd? Of was jij dat niet 🙈?

4 jaar geleden
Oh heftig inderdaad! Mijn dochter (net 3) kan er ook wat van. Wat ik in mn gedachte houd is dat ze mijn onvoorwaardelijke liefde voor haar test .. constant 😅
Maar natuurlijk is het soms ook net wat te veel. Een huilende baby en dan een peuter die op dat moment beslist dat het dan precies het juiste moment is om mij op de proef te stellen haha
Ik probeer altijd net voor bijvoorbeeld een voeding alles voor mn oudste al klaar te zetten ( zoiets als teken of klei spulletjes, een boterhammetje en bekertje drinken) en dat helpt wel:)
Succes en schaam je vooral niet, misschien komt de gouden tip nog voorbij:) 😘

4 jaar geleden
Jeetje wat heftig ook. Hier is het ook nogal pittig, m’n oudste dochter (2.5) vraagt ook veel aandacht, maar de tip waar ik erg veel aan heb is zeggen tegen je oudste dat je haar begrijpt, alles benoemen, ook af en toe benoemen dat baby maar even moet wachten. Dat soort dingetjes. Veel praten. Ze gaat overigens wel 2 dagen per week naar kdv, dat scheelt ook een hoop, is ze lekker met andere kindjes en krijgt ze genoeg prikkels. En schermtijd ook maar beetje laten hangen..

4 jaar geleden
Niks om je voor te schamen hoor! Doen alle moeders wel denk ik. Buiten de kleine man nog 2 jongens van 6 en 4. Nu is school dan wel begonnen. Maar die tijd is er dan voor afspraken het huis etc. Zodra de oudste 2 thuis zijn is het ruzie. Scheeuwen slaan en weet ik allemaal wat🤦♀️ als man thuis is gaat hij bezig met de jongste dat ik met de oudste 2 kan spelen of andersom.. mischien als jullie elkaar afwisselen? Dat jij wat kan ondernemen met de oudste en dan je partner? Of even dagje naar opa/oma oom/tante? Of kinderdag verblijf?.. het word wel beter hoor. Hier is het nu zo omdat het ook een hele nare situatie is met de corona en bijna nergends na toe kunnen gaan.. het is wel belangrijk dat je ook aan jezelf denkt! 😘

4 jaar geleden
Lieve mama. Ik ben 6 weken geleden voor de 2e keer bevallen en heb een kleine van 2.5 die helaas ook niet geheel gezond is en extra zorg nodig heeft
Vandaag voor het eerst de hele dag alleen met de 2 mannen.
Ja het is vreselijk zwaar, en zou willen dat ik je advies kon geven ...
Ik kijk gewoon zowat per uur wat en hoe er gedaan m9et worden. Onze oudste bijv kan niet zelf drinken en zo komt het uit dat ik 2 kinderen tegelijk moet voeden.. Tja 1 voor 1 en verstand op 0
Mijn man doet de late voeding en zelf slaap ik dagelijks om 20.30 oid. Ik doe de nacht en dat is 1 v9eding.
Helaas heb ik PTSS opgelopen en ben ik erg vroeg wakker in de nacht en slaap niet meer.
Tis overleven.
Hele dikke knuffel en als je wil praten via insta oid laat het me weten dappere moeder🌸💪

4 jaar geleden
Morgen is onze dochter 4 weken oud en we hebben ook een zoontje die eind januari 3 is geworden. Week 1 en 2 gingzn goed, hij had lang zitteb uitkijken naar de baby en vond het heel schattig en lief, week 3 ging al wat moeizamer qua jaloezie maar de afgelopen week was echt het toppunt, ik had gisteravond gwn buikpijn en hoofdpijn van me er zo druk in te maken.. Ook heb ik gwn even zoiets van ik ben je beu 😂 hoe erg het ook klinkt, onze zoon zegt dingen zoals mijn zusje mag nog nie geboren zijn, jij moet die weg doen, en ald het aan hem ligt moet ze de hele dag in haar wieg op de kamer.. Dus echt veel fun is het niet op deze moment hoe jammer het ook is, denk dat iedere mama trots zou willen zijn met haar 2 kids willen pronken dat alles goed is en super is maar denk dat er overal wel een vorm van jaloezie komt kijken 🙃

4 jaar geleden
Dat heb ik ook. Ik heb nog een zoon van 5 jaar die een groter deel ook bij zijn vader woont. Ik heb samen met mijn nieuwe vriend een zoon van nu 4 weken oud. Onze oudste wilt natuurlijk veel aandacht omdat hij er normaal ook al niet veel is, maar nu met mijn 2e zoon moet ik het nog meer verdelen en dat breekt mij zo erg. Ik voel mij soms gewoon zo schuldig tegenover mijn eerste omdat hij iedere keer moet gaan en mijn tweede mag blijven. En omdat hij zo brutaal is moet ik soms corrigeren en dat wil ik juist niet omdat ik al zo weinig tijd heb.. pff kan er echt om huilen soms.. zeker als ik hem weer weg moet brengen.. 😞

4 jaar geleden
Hier ook een peuter en een baby, vind het ook heel erg heftig! Mijn vriend is herstellende van een burn-out waardoor ik eigenlijk bijna alles met de kinderen doe. Soms gaat het goed maar soms is de peuter dwars en heeft de baby krampjes ofzo nou dan zitten we echt met z’n drieën te janken 🥲

4 jaar geleden
Oh precies dit ja, ik loop er ook zo erg mee. Verdrietig omdat de oudste dwarsig is en door slaapgebrek echt weleens een kort lontje en dan zit ik savonds huilend op de bank... en voel ik mij schuldig naar hem toe..
En heb het ook best onderschat allemaal, ik dacht ach zoveel mensen hebben een gezin met 2 of meer kinderen dat is appeltje eitje nou poeh nee hoor.
En zie mijn oudste zo veranderen van een hele rustige lieve jongen naar een drukke aandachtzoekende peuterpuber haha.. en dat is ook wennen. En natuurlijk genoeg momenten dat hij ontzettend lief is hoor hou me ten goede. Maar hij weet gewoon precies wanneer hij wat kan "uithalen". En aan het einde van de dag kan ik me ook intens gelukkig en gezegend voelen... haha

4 jaar geleden
Wat bij mij helpt is een duidelijk ritme voor mijn peuter en hem moe maken. Dus naar de speeltuin en afmatten haha.
Daarnaast hoe saai ook, gaan mijn man en ik ook vroeg naar bed. Dus zodra de peuter slaapt gaan wij ook naar bed en dat helpt enorm om de volgende dag weer wat meer energie te hebben. Volhouden en hopen op betere tijden 💪🏻

4 jaar geleden
Ik lees mee. Mijn oudste zoon is 3,5. Van zichzelf al een druk kind die altijd op zoek is naar uitdaging en sinds een aantal maanden extra stout. Mijn man heeft 6 weken verlof. Nu is het nog een soort van te behappen. Maar over 2,5 weken moet ik het echt zelf doen. Wordt een uitdaging ook met 5 keer in de week naar de psz brengen en ophalen.

4 jaar geleden
Kindje van 1.5 jaar en eentje van 4 weken hier. De ene dag gaat beter als de andere. Gelukkig helpt mijn man smorgens voor werk de 1.5jsrige aankleden, en doe ik mezelf en de baby. Na het ontbijt neem ik de kinderen over en gaat mijn man naar het werk. Ik vind het met de kleine baby soms lastig signalen te herkennen. Is het nou kramp? Of krijgt ie te weinig(geef bv). Terwijl hij goed groeit en plast en poept, en als ik kolf dan kolf ik flink wat melk af ook. Blijft toch overleven haha... ben altijd blij als het 5 uur is en mijn man thuis komt

4 jaar geleden
Wat doet je dochter als ik vragen mag?
En wat maakt het voor jou overleven?
Ik heb zelf een peuter van 2 jaar en mijn tweede is nu 6 weken.
En je hoeft je echt niet te schamen wat betreft jezelf opsluiten op het toilet. Doe ik ook. Dan kan ik daar ongestoord een stuk chocolade eten zonder dat mijn peuter gaat jammeren 😀
Ben benieuwd naar de antwoorden op de vragen, dan kan ik je gerichter wat vertellen over hoe ik het doe.

4 jaar geleden
Hier ook een peuter van nog geen 2 en een baby van nog geen 4 weken. Handen vol inderdaad!
Ik weet niet of je familie in de omgeving hebt maar dat vind ik ontzettend fijn. Ik kan regelmatig mijn peuter naar neefjes en nichtjes brengen om een dagje te spelen . Voor haar heel leuk en voor mij even rust.

4 jaar geleden
Goed dat je het van je af schrijft! “Gelukkig” om te lezen dat er veel in hetzelfde schuitje zitten!
Hier een peuter van bijna 3 (april) en een dochter van 7 weken!
Dat opsluiten op de wc is herkenbaar hoe fijn even 5 minuten rust! Hier gaat het de ene dag beter dan de andere dag! Ik probeer elke dag even naar buiten te gaan zodat de oudste even z’n energie kwijt kan! Gelukkig doet de oudste nog een middagdutje.
Verder kan ik alleen als tip geven probeer optijd naar bed te gaan en de laatste voeding te verdelen zodat je echt een x optijd naar bed kunt dus even kan bijtanken!
Succes 😘 (ojaa.. hier kijkt de peuter ook iets te veel tv! Maar wel even handig in het begin #loedermoeder)