29 Reacties

5 jaar geleden

Ik zag na een voeding gelijk verschil!

5 jaar geleden

Wij gebruiken nu een paar dagen 3 afgestreken schepjes jbpm bij een voeding van 150+5. Merkte al snel verschil, de voeding komt veel minder makkelijk omhoog.

5 jaar geleden

Wij hebben dit ook aan ons zoontje gegeven toen hij 3 weken was. Wij zagen na de eerste voeding direct resultaat en hij gaf ook veel minder terug. Helaas kreeg hij last van buikkrampen en veel lucht in zijn buikje en zijn we hiermee moeten stoppen.

5 jaar geleden

Ik gebruik het in combinatie met bv ik maak een vloeibare papje met eigen bv ipv water. Onze kleine gaf al vrij snel in stralen over uit zijn neus. Het was zo zielig om te zien. Gelijk bij gebruikt zag ik dat hij veel minder terug gaf. Alleen kwamen we erachter dat hij verborgen reflux had en sinds ik een papje maak met eigen bv pauzes las met voeding merk ik dat het steeds af nam. Nu geef ik maar een halve schepje Johannes broodpitmeel

5 jaar geleden

Daarnaast heb ik een reflux matrasje gekocht en daar slaapt hij op

5 jaar geleden

Die gaat overal mee in zijn wieg in de box helt ook.

5 jaar geleden

Die gaat overal mee in zijn wieg in de box helt ook.

5 jaar geleden

Reactie op siema

Ik gebruik het in combinatie met bv ik maak een vloeibare papje met eigen b ...
Slim om het met bv te geven in plaats van met water! Kolf je dan steeds een beetje af voor de voeding?

5 jaar geleden

Reactie op Anouk_n

Slim om het met bv te geven in plaats van met water! Kolf je dan steeds een ...
Nee om eerlijk te zijn knijp/trek ik met mijn vingers 😁

5 jaar geleden

Dames Ik gebruik nu sinds vrijdag extra jbpm in zijn fles ivm reflux. Hij krijgt al voeding waar het al inzit. Onze meneer gaat er flink van poepen. Na elke voeding is het raak. Dit is op basos van de kinderarts om nog geen medicijnen uit te schrijven. Is het bij jullie ook zo?

5 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Dames Ik gebruik nu sinds vrijdag extra jbpm in zijn fles ivm reflux. Hij k ...
De onze moet toch ook 2x/dag poepen. Of dit van de jbpm is geen idee. Wel 1 keer voor gehad dat de stoelgang heel hard was en dat dit niet kon passeren. We hebben ze dan een handje moeten helpen. Dit was de eerste dagen na de start van jbpm.

5 jaar geleden

Reactie op Saramiha

De onze moet toch ook 2x/dag poepen. Of dit van de jbpm is geen idee. Wel 1 ...
Hier is het echt na elke voeding. Inmiddels gooit hij ook hele flessen eruit.

5 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Hier is het echt na elke voeding. Inmiddels gooit hij ook hele flessen erui ...
Wij geven 170cc en dan 2 schepjes jbpm (op advies van kinderarts meer dan voldoende) ene kindje krijgt er dunne poep van, of “playdoh” achtige poep. De darmpjes moeten er aan wennen. Wij hebben alle soorten gehad en nu al een tijd dunnere gele ontlasting. Iedere ochtend een volle luier. Minimaal 30 min rechtop laten zitten (dan heeft t ook de tijd om in de maag in te dikken) wij merken zeker verschil!

5 jaar geleden

Reactie op casana12

Wij geven 170cc en dan 2 schepjes jbpm (op advies van kinderarts meer dan v ...
Wij ook maar hij geeft hele flessen over. Zit het er net in en zetten we hem overeind en komt alles eruit. We zitten nu met heel lichtgeel. Gister fles er in overeind daarna in bedje die schuin staat. 2.5 uur later wakker maken voor laatste fles en tijdens verschonen complete golf maagzuur

5 jaar geleden

Mijn huisarts was ook terughoudend met medicatie. Ik geef borstvoeding dus jbpm was bij ons niet mogelijk. Blijven aandringen bij de huisarts heeft bij mij geholpen. Inmiddels lopen we ook bij de kinderarts en schrijft zij het nu voor (omeprazol). De reflux zelf verdwijnt niet, maar het maagzuur doet minder pijn bij de kleine.

5 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Wij ook maar hij geeft hele flessen over. Zit het er net in en zetten we he ...
Bij ons werkte rechtop ook niet. Half liggend voeden, tussen de flessen in 3x boertje. En 1,5 schepje jbpm op 180cc. Fles bleef uiteindelijk zitten maar maagzuur spuugen na 2 uur na zijn fles bleef (doorzichtig).. via ggd doorverwezen naar ha. Omeprazol gekregen. Idd het helpt absoluut niet tegen maagzuur en spuugen maar wel tegen de pijn. Helaas obstipatie door omeprazol. Zoon is nu 12 weken.. sinds 1.5 week van fles geswitched. Avent naar Dr. Brown en doet echt wonderen. Niet meer spuugen op af en toe een paar mondjes zuur over de gehele dag. Kind slaapt nu eindelijk ook overdag en zit met 150cc en 2schepjes jbpm vol.

5 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Hier is het echt na elke voeding. Inmiddels gooit hij ook hele flessen erui ...
Hier met onze dochter ook mega spugen bij gebruik van jbpm. Wij zijn over gegaan op gelilact en daarna was het spugen over! Dus zeker het proberen waard :)

5 jaar geleden

Reactie op Muisje1990

Bij ons werkte rechtop ook niet. Half liggend voeden, tussen de flessen in ...
Jah ik voed hem hoe hij ook in bed ligt zeg maar. Hoofd hoger als zijn onderlichaam. Vandaag ff gestopt met jbpm en niet meer gespuugd. Contact gehad met kinderarts. Waarschijnlijk toch teveel schepjes. Dr. Brown heeft hij al vanaf de geboorte dus dat zit wel snor.

5 jaar geleden

Reactie op MamaVanTweeMeisjes

Hier met onze dochter ook mega spugen bij gebruik van jbpm. Wij zijn over g ...
Bedankt voor de tip! Kan dat met elke soort voeding?

5 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Bedankt voor de tip! Kan dat met elke soort voeding?
Voor zover ik weet wel. Ik heb het sowieso gebruikt met standaard voeding en met voeding tegen koemelkallergie. Weet niet welke voeding jij gebruikt?