10 Reacties
VRIEND
5 jaar geleden
Volgens mij vul je die gewoon bij voornamen in bij de aangifte
De roepnaam van de kleine is dan gewoon de eerste naam
5 jaar geleden
Je kunt gewoon twee namen geven (of meer)
Pieter Anton Pieter is de roepnaam
Zo hebben wij dit bij beide dochters. Twee naam komt dus alleen op papier bij bijvoorbeeld inschrijven school.
Op formulieren staan vaak naam en daar onder roepnaam.
Dan vul ik altijd volledig de namen in.
Voorletters het zelfde, vul voor letters van beide namen in. Zo komt post ook binnen
5 jaar geleden
Wij hebben ook 2 namen. Je geeft gewoon aan wat haar roepnaam is. Bijv. Als de kleine naar de opvang gaat vragen ze ook wat de roepnaam is en dat houden ze gewoon aan. De tweede naam van m鈥檔 dochter staat echt enkel en alleen in haar paspoort.
5 jaar geleden
De oudste van mijn man heeft 3 namen, niet gedoopt, maar vernoemd naar beide opa's.
Onze jongste heeft er ook 3, verbasterd vernoemd naar beide opa's: Kai Liam Joshua (Liam van Willi > William, Joshua van Josephus).
En onze mini die we begin 2021 verwachten gaat vernoemd worden naar mijn man en mijn opa: S.. Micha Joah (Micha van Michael, Joah van Johannes).
Totaal niet kerkelijk, maar gewoon doorgegeven bij de aangifte bij de gemeente. En inderdaad roepnaam is bij ons gewoon de eerste naam, dat geven we verder overal door.
Dus bij offici毛le inschrijvingen moeten de volledige namen er staan en schrijven we de roepnaam er los bij.
5 jaar geleden
Onze dochters hebben allebei ook twee namen. Gewoon invullen bij het aangeven.
5 jaar geleden
De naam die gebruikt wordt is wat jezelf aan leert. Als jij je kind Floris Jan Pieter Klaas Hendrik noemt en je gebruikt in het dagelijks leven Floris Jan als roepnaam zullen andere mensen dat ook doen.
Je kind zal wel op een leeftijd komen dat namen afgekort worden, maar dat durven ouders ook te doen. Floris Jan wordt dan als snel Floris, Floor of Jan.. maar gebruik jij Floris Jan Pieter noemt hoort niemand of daar wel of geen streep tussen zit. Het korter worden zit hem dus eerder in het gemakzucht. 馃槂 Geertjan kan ook Geert worden.