8 Reacties
4 jaar geleden
Je mag een baby’tje Max een half uur per dag in zit stand laten.. dus in de maxi cosi in het wip stoeltje of overige zit dingen.
Je veroorzaakt hiermee een afplatting van het hoofdje. Ook kan de motoriek van het kindje minder worden doordat ze continu vast zitten op 1 plek en niet kunnen rollen of bewegen.
4 jaar geleden
Je moet gewoon doen wat voor jullie goed voelt. Zodra je kindje niet meer recht wilt zitten geeft ze dit echt wel aan. Ons kindje zit ook heel regelmatig (lees veel) in de wipper. En ze doet het prima! 😊
4 jaar geleden
Ik vind het advies ‘doen wat voor jullie goed voelt’ altijd zo’n dooddoener. Voor sommige dingen geldt dat zeker, maar er zijn natuurlijk genoeg dingen wetenschappelijk onderzocht en als daar een advies uitkomt, dan zou ik me daar persoonlijk aan houden.
Er wordt geadviseerd om je kindje max 2 uur per dag te laten zitten in een wipstoel/autostoel/etc. Dus alles bij elkaar. Dit omdat het voor de ontwikkeling en motoriek van je baby niet goed is om in een gedwongen positie te zitten/liggen. Als dat nou eens 3 uur is zal dat echt geen ramp zijn, maar dagelijks 5 uur zou ik persoonlijk niet doen.
Is het niet mogelijk haar vaker in de box of op een speelkleed te leggen?