33 Reacties

5 jaar geleden

Na elke voeding maak ik de fles schoon met wat afwasmiddel en daarna laat er dan water in staan. En elke ochtend wordt de fles uitgekookt. Ik maak nu gebruik van 1 fles maar heb nog wel nieuwe flessen in de kast staan dus kan altijd nog een nieuwe fles pakken

5 jaar geleden

Na de voeding spoel ik de fles en de onderdelen goed om en gaat ie in de koelkast. Dan groeien de eventuele bacteri毛n niet verder. 1x per dag gaan de flessen in de sterilisator in de magnetron. (Dr Brown flessen hier) zo deden ze het in het ziekenhuis ook

5 jaar geleden

Ik heb 2 flessen. Ik spoel ze na iedere voeding uit met koud water en de flessenborstel. Savonds gaat die in de vaatwasser en dan pakken we de andere fles. Wij spoelen wel alles af voordat het in de vaatwasser gaat en als we spaghetti of lasagne ofzo eten dan doen we de fles de dag erna in de vaatwasser.

5 jaar geleden

3 flessen. Na elke voeding direct afspoelen. Nu 6 voedingen dus ik was alles 2x per goed heet af. Spenen kook ik elke paar dagen uit. Eerste 6 weken deed ik dit dagelijks. Dr brown mag je verder niet uitkoken.

5 jaar geleden

3 flessen, na elke voeding goed heet afspoelen en elke dag uitkoken. Wij hebben 3 weken in het ziekenhuis gelegen waar alles dagelijks werd uitgekookt in een magnetron sterilisator! Vanuit het ziekenhuis bed gelijk ook een gekocht. Echt een topding!

5 jaar geleden

Wij hebben een speciale flessenborstel gekocht die we neerzetten op het aanrecht en daar na elke voeding haar flesje mee schoonmaken. We gebruiken dus maar 1 flesje. Volgens de richtlijnen van het RIVM is het niet meer nodig om je flesjes uit te koken. Alleen de allereerste keer als je ze gaat gebruiken.

5 jaar geleden

Reactie op alexandra2021

Na de voeding spoel ik de fles en de onderdelen goed om en gaat ie in de ko ...
Heb je een houder? Voor je flessen te bewaren in de koelkast?

5 jaar geleden

Wij hebben 6 flesjes. Na elk flesje spoel ik 鈥榤 gelijk af onder koud water en 1 keer in de week wassen we alles af met heet water en afwasmiddel. Stop ze soms ook in de afwasmachine. De speentjes steriliseren we elke dag in onze flessenwarmer. Dr Brown鈥檚 flessen mag je niet dagelijks steriliseren, dus dat doen we ook niet. Wij maken trouwens wel vaak wat voedingen van te voren klaar en zetten die in de koelkast. Helemaal in de nacht echt heel fijn, hoef je 鈥榤 alleen maar in de flessenwarmer te zetten.

5 jaar geleden

Reactie op Mariekjen

Wij hebben 6 flesjes. Na elk flesje spoel ik 鈥榤 gelijk af onder koud water ...
Uhhh typfout, ik bedoel dat we de flesjes 1 keer per dag afwassen met heet water en afwasmiddel... niet 1 keer per week 馃檲 #iewww

5 jaar geleden

Reactie op Deems95

Heb je een houder? Voor je flessen te bewaren in de koelkast?
Nee ik zet de fles na afspoelen in elkaar en dan leg ik m op een plank waar plek is.

5 jaar geleden

Ik maak alles na elke voeding schoon met een sopje met flessenborstel daarna goed uitspoelen en drogen. We hebben 2 flesjes van dr brown en gebruiken jbp dat is zo vettig dat ik met alleen uitspoelen het niet fijn vind.

5 jaar geleden

Op advies van de kraamzorg doen wij, na elke voeding even omspoelen en de fles 2x per dag met heet water en een sopje (dr Brown).

5 jaar geleden

Koop eerst 1 fles. Straks wil je kindje de fles niet en moet je weer nieuwe kopen. Zo hadden wij bij de eerste difrax. Maar nro2 vond dat maar niets, die meneer wilde liever dr Brown flessen 馃槖

5 jaar geleden

Wij hebben 4 flessen van 240 ml en 2 van 125 ml. Er zitten er 2 in onze verzorgingstas, dus zou er graag nog 1 of 2 extra kopen. Heb geen zin om elke keer na de voeding af te wassen. Tip: doe de spenen niet in de vaatwasser, want ze verkleuren!

5 jaar geleden

De flessen van lansinoh zijn ook fijn als je van borstvoeding overstapt naar flesvoeding.

5 jaar geleden

Reactie op Lynne88

3 flessen, na elke voeding goed heet afspoelen en elke dag uitkoken. Wij he ...
Ik zweer ook bij dit ding! Zooooooo handig en snel! 馃槆

5 jaar geleden

Reactie op Juuuuuuules

Ik zweer ook bij dit ding! Zooooooo handig en snel! 馃槆
Wij doen het ook zo, super handig!!

5 jaar geleden

Reactie op Lynne88

3 flessen, na elke voeding goed heet afspoelen en elke dag uitkoken. Wij he ...
Ja super handig. Wij hebben die van dr Browns. Ik ruim vaak de vaatwasser leeg in de tijd dat de sterilisator in de magnetron staat 馃槀

5 jaar geleden

Reactie op Sabrinavd

Na elke voeding maak ik de fles schoon met wat afwasmiddel en daarna laat e ...
Welke fles heb jij? Ik heb dr Brown maar er werd mij verteld dat iedere dag uitkoken niet nodig was.

5 jaar geleden

Reactie op SarahvdP

Welke fles heb jij? Ik heb dr Brown maar er werd mij verteld dat iedere dag ...
Brown mag je ook niet uitkoken 馃槈