33 Reacties
5 jaar geleden
Na de voeding spoel ik de fles en de onderdelen goed om en gaat ie in de koelkast. Dan groeien de eventuele bacteri毛n niet verder. 1x per dag gaan de flessen in de sterilisator in de magnetron. (Dr Brown flessen hier) zo deden ze het in het ziekenhuis ook
5 jaar geleden
Ik heb 2 flessen. Ik spoel ze na iedere voeding uit met koud water en de flessenborstel. Savonds gaat die in de vaatwasser en dan pakken we de andere fles.
Wij spoelen wel alles af voordat het in de vaatwasser gaat en als we spaghetti of lasagne ofzo eten dan doen we de fles de dag erna in de vaatwasser.
5 jaar geleden
Wij hebben een speciale flessenborstel gekocht die we neerzetten op het aanrecht en daar na elke voeding haar flesje mee schoonmaken. We gebruiken dus maar 1 flesje.
Volgens de richtlijnen van het RIVM is het niet meer nodig om je flesjes uit te koken. Alleen de allereerste keer als je ze gaat gebruiken.
5 jaar geleden
Wij hebben 6 flesjes. Na elk flesje spoel ik 鈥榤 gelijk af onder koud water en 1 keer in de week wassen we alles af met heet water en afwasmiddel. Stop ze soms ook in de afwasmachine. De speentjes steriliseren we elke dag in onze flessenwarmer. Dr Brown鈥檚 flessen mag je niet dagelijks steriliseren, dus dat doen we ook niet. Wij maken trouwens wel vaak wat voedingen van te voren klaar en zetten die in de koelkast. Helemaal in de nacht echt heel fijn, hoef je 鈥榤 alleen maar in de flessenwarmer te zetten.
5 jaar geleden
Reactie op Deems95
Heb je een houder? Voor je flessen te bewaren in de koelkast?
Nee ik zet de fles na afspoelen in elkaar en dan leg ik m op een plank waar plek is.
5 jaar geleden
Ik maak alles na elke voeding schoon met een sopje met flessenborstel daarna goed uitspoelen en drogen. We hebben 2 flesjes van dr brown en gebruiken jbp dat is zo vettig dat ik met alleen uitspoelen het niet fijn vind.
5 jaar geleden
Koop eerst 1 fles. Straks wil je kindje de fles niet en moet je weer nieuwe kopen.
Zo hadden wij bij de eerste difrax. Maar nro2 vond dat maar niets, die meneer wilde liever dr Brown flessen 馃槖
5 jaar geleden
Wij hebben 4 flessen van 240 ml en 2 van 125 ml.
Er zitten er 2 in onze verzorgingstas, dus zou er graag nog 1 of 2 extra kopen.
Heb geen zin om elke keer na de voeding af te wassen.
Tip: doe de spenen niet in de vaatwasser, want ze verkleuren!
5 jaar geleden
Reactie op Lynne88
3 flessen, na elke voeding goed heet afspoelen en elke dag uitkoken. Wij he ...

Ik zweer ook bij dit ding! Zooooooo handig en snel! 馃槆
5 jaar geleden
Reactie op Lynne88
3 flessen, na elke voeding goed heet afspoelen en elke dag uitkoken. Wij he ...

Ja super handig. Wij hebben die van dr Browns. Ik ruim vaak de vaatwasser leeg in de tijd dat de sterilisator in de magnetron staat 馃槀
5 jaar geleden
Reactie op SarahvdP
Welke fles heb jij? Ik heb dr Brown maar er werd mij verteld dat iedere dag ...
Brown mag je ook niet uitkoken 馃槈