15 Reacties
5 jaar geleden
Ja heel herkenbaar!! 😓 Mijn hartslag is voortdurend te hoog sinds zwangerschap. In rust (wanneer ik er niets van merk) is het tussen 90-100 per minuut. Bij de minste inspanning of slapen op mijn rug (te veel druk) gaat mijn hartslag boven de 100 en krijg ik hartkloppingen. Ze hebben mijn hart gecontroleerd via EKG maar er waren geen onregelmatigheden en alles bleek OK. Gewoon hoog dus maar volgens dokter niet té hoog. Ik moet t gewoon rustig aan doen en me er niet in opjagen of stressen (wat wel wat uitdaging is want kan heel beangstigend zijn). Zolang ik geen druk/pijn voel op m´ borst, en geen onregelmatigheden, hoef ik me geen zorgen te maken. Normaal zal de hartslag weer vanzelf lager gaan na de geboorte.
Best dus ook eens laten onderzoeken via de huisarts of er geen achterliggende oorzaak is? Maar wsl ook gewoon door de zwangerschap, meer bloed en snellere stroming... etc
5 jaar geleden
Reactie op Fröken_85
Ja heel herkenbaar!! 😓 Mijn hartslag is voortdurend te hoog sinds zwangers ...
Ahh thanx voor je reactie. Ik ben net in maart dit jaar nog volledig onderzocht bij de cardioloog en toen was alles goed, alleen niet zoon hoge hartslag.. kan altijd eena de verloskundige vragen wat ze aan raad idd. Thanx!
5 jaar geleden
Reactie op Janedoe12
Ahh thanx voor je reactie. Ik ben net in maart dit jaar nog volledig onderz ...
Hier herkenbaar en heb ook nog een afwijkend ritme waar iedereen op aan slaat haha. Mijn hart klopt ook regelmatig hard in mijn nek. Ik let er maar niet teveel op, ze kunnen er weinig aan doen. Je pompt nu veel meer bloed in je lichaam. Mocht je er meer klachten bij krijgen, zou ik aan de bel trekken.
5 jaar geleden
Omdat je lichaam extra bloed moet rondpompen in de zwangerschap compenseert zich dat vaak met een hoge hartslag. In rust is hij bij mij 100-120 en bij inspanning rond de 140-150, dit wordt allemaal geaccepteerd. De vorige keer is dat ook heel snel na de bevalling weer "normaal" geworden.
5 jaar geleden
Reactie op Baby021
Huh??? Is dat hoog??? Of word dat op een andere manier gemeten?🤣 want als ...
Ja zeker haha. Ik denk dat jij je bloeddruk bedoeld. 122/60, 130/68. De bovendruk en onderdruk, waarden als je hart zich aanspant en ontspant.
Je hartslag zit vaak een stuk lager, rond de 60 a 90 slagen per minuut. Verschilt per persoon en afhankelijk van je activiteit:)
5 jaar geleden
Mijn hartslag in rust is sinds 2 weken niet lager dan de 120.. heb ook hartkloppingen. Schijnt te horen... oké....
5 jaar geleden
Hoi! Mijn pols is in rust ook hoog (100-110). Dan lig ik aan de ctg dus doe niks. Ze hebben er al een paar keer een opmerking over gemaakt mja.... de gynaecoloog zegt wel dat we hoge pols normaal is en is hier niet bezorgd over. Ik weet niet hoe t s nachts is bij mij... maar ik vind zelf 110 in rust best hoog. Normaal heb ik 70 of 80.
5 jaar geleden
Wat was voorheen je hartslag, weet je dat toevallig? Ik zat vaak rond de 58 rusthartslag, nu vaak 74 dus best veel sneller maar mijn lichaam werkt in rust natuurlijk nog door voor de baby. Maar er zijn ook mensen die normaal als op 70 zitten dus dan zou het verschil minimaal zijn
5 jaar geleden
Ik heb mooie grafiekjes van mijn zwangerschap; gewicht gaat netjes omhoog, buikomvang gaat netjes omhoog en wat ik inderdaad niet verwacht had: hartslag in rust. Die wordt overdag gemeten als je niets doet. In April/mei was die 52bpm. In december in mooie lijn opgelopen tot 72bpm.
Daarnaast heb ik hele periodes gehad dat ik in mijn slaap 30-45 minuten lang plotseling een hartslag van 130-140 had. Daar moet ik normaal best actief voor zijn om dat te halen 🤔