16 Reacties

5 jaar geleden

Ja zeker, ons dochtertje is 14 weken en kan maar heel even haar hoofd optillen maar daarna is het ook gelijk huilen

5 jaar geleden

Ik zie dit wel eens vaker in mijn beroep als verpleegkundige. Ze worden dan doorverwezen naar een osteopaat/ kinderfysio.

5 jaar geleden

Nou zou me er niet te druk om maken elk kindje is anders. Mijn kleine haat tummy time dus zet ik haar op mijn schoot tegen mijn benen dan traint ze ook haar nekje

5 jaar geleden

Nou, ons zoontje kon het opeens van de een op de andere dag Hij had zelf toen ook plezier terwijl het normaal ook wel mopperen was. We hebben ook een buiktrainer gekocht bij mamaloes maar daar maken we niet veel gebruik van

5 jaar geleden

Reactie op MOphorst

Nou zou me er niet te druk om maken elk kindje is anders. Mijn kleine haat ...
Of tegen je aan met het hoofd op de schouder. Hier ook een kind dat op de buik liggen haat, maar weer merken nu op de schouder dat hij steeds vaker zijn hoofd optilt.

5 jaar geleden

Reactie op Ikbensuus

Nou, ons zoontje kon het opeens van de een op de andere dag Hij had zelf t ...
Een buik trainer? Wat is dat? Heb je er een foto van?

5 jaar geleden

Zoontje is 13 weken. Vandaag de eerste keer dat hij niet huilde en wel twee minuten zijn hoofd op houdt. Het is een heel nieuwsgierig kereltje en wil altijd kijken vanuit de draagdoek of wanneer hij op m’n buik ligt Ik denk dat het een kwestie van tijd is. En als je zorgen maakt contact nemen met een kinderarts of osteopaat.

5 jaar geleden

Je kan ook je kleine meid op andere manieren houden om te oefenen. - leunkussentje - bij jou op de buik en steeds stukje lager - op je knieën zitten bij salontafel kussen op de rand leggen en kleine meid op je schoot met ellebogen op de kussen/tafel. Ze zit dan als ware op der knietjes een beetje waardoor ze niet zo bezig hoeft te zijn en hoofd omhoog en billen naar beneden drukken. Verder geen zorgen maken hoor, ene kind is sneller dan de andere. Fysio melde ook dat ze nog nooit een baby heeft mee gemaakt die al volgens de "richtlijnen" hoofdje kan gebruiken. En mocht het echt niet lukken even bij fysio vragen? Mischien dat er een andere reden ervoor is

5 jaar geleden

Wat hier heel erg geholpen heeft met nekspieren trainen is manier van oppakken. Onder de okseltjes pakken. Dan laat links of rechts draaien, eerst hoofd ophoof daarna de rest. Waardoor ze hoofd goed moet trainen 😁 dit was een tip van de fysio en werkt perfect

5 jaar geleden

Reactie op Melis Michelle

Je kan ook je kleine meid op andere manieren houden om te oefenen. - leunk ...
Of vliegtuigje spelen! Doe het alleen niet direct na de fles 😅😅 mijn man is wel zo'n sukkel 🤣🤣🤦‍♀️

5 jaar geleden

Ik ga morgen toch voor het eerst naar een osteopaat! Omdat ik zeker wil weten dat er bijvoorbeeld geen spiertje in haar nek vast zit. Ook heeft ze veel last van reflux en hoorde dat een osteopaat daar ook baat bij kan hebben. Dus ben benieuwd🙏

5 jaar geleden

Of vliegtuigje spelen! Doe het alleen niet direct na de fles 😅😅 mijn man ...
Ja dat is een goede 🤣

5 jaar geleden

Reactie op RFW

Ik ga morgen toch voor het eerst naar een osteopaat! Omdat ik zeker wil wet ...
Goede keus, ik ben met de kleine ernaar gegaan vanwege voorkeurshouding, darmkrampjes en onrustig drinken en slapen Hij had wat blokkades in heup en schouders. Maar 2 behandelingen nodig gehad, maar na de eerste merkte ik al verschil Had ook een lange bevalling met uiteindelijk vacuümpomp, schijnt ook invloed te hebben op de baby hoe ze ter wereld komen Hoop dat het mag helpen bij jouw kleine meid

5 jaar geleden

Reactie op NickyF

Goede keus, ik ben met de kleine ernaar gegaan vanwege voorkeurshouding, da ...
Ja precies.. hier was het dus de eerste 7 weken ook onrustig dat ik echt dat dat ik een huil baby had.. het was de hele dag alleen maar huilen alleen bij mij was ze stil, maar heb nog een andere drukke peuter van 3 rondlopen die ook aandacht nodig heeft.. na 7 weken werd het gelukkig beter maae dat was voor korte duur nu sinds 2 weken weer heel veel meer huilen.. en net of het drinken pijn doet ( als ze slikt) n als er iets omhoog komt is het echr huilen alsof haar slokdarm geïrriteerd is ofiets.. ondanks dat we er johannes bij doen spuugt ze dus nog best veel.. ook slaapt ze gewoon bijna niet! Ze slaapt elke dag tot kwart voor 6 sochtends ongeveer en dan tot half 9 savonds vaak in al die uren slaapt ze denk ik maar max ander halfuur en de rest van de tijd is ze wakker.. ik vind t soms best vermoeiend en vooral als ze dan zoveel huilt dat ik er gewoon even geen raad mee weet.. dus ik wil ook echt voor de zekerheid weten of er inderdaad niks vast zit of dat ze ergens last van heeft.. voor ons was het ook een zware bevalling en erna want ik heb zelf nog 2 weken op de ic gelegen zonder mijn meisje en dat was een hell maar voor haar natuurlijk net zo.. ik hoop dat de osteopaat bij ons ook verbetering gaat brengen want het laatste wat ik wil is dat ons meisje eventueel ergens pijn heeft!

5 jaar geleden

Hier gebeurd ook nog weinig hoor. Zal het volgende week wel horen bij het cb. Denk gewoon ene baby sneller dan andere 🤷🏼‍♀️

6 maanden geleden

Reactie op Melis Michelle

Wat hier heel erg geholpen heeft met nekspieren trainen is manier van oppak ...
Dus het hoofdje niet ondersteunen of lees ik het verkeerd?