Hoelang kunnen jullie baby's het hoofdje omhoog houden als ze op hun buikje liggen?
Volgens de fysio moest mijn zoontje (toen 8 weken, hij is nu 10 weken) minimaal 4 min zijn hoofd omhoog kunnen houden. Dat kan hij niet, hij vindt er ook niks aan om op z'n buikje te liggen. Ik vond dit erg lang en t consultatiebureau was t met me eens. Ik ben erg benieuwd.
Hier is de dame 12 weken en wilt ook niet op haar buik. Ze komt wel met beetje hulp tot zit en houdt haar hoofdje heel goed recht. We oefenen buik wel maar is het gewoon nog niet.
Ik vind 4 minuten wel erg lang, die van ons ligt best veel op zijn buikje maar die doet dat ook zeker niet zo lang. Is toch super vermoeiend voor z'n kleintje
Mijn mannetje gaat huilen of slapen als we tummy time doen. Het consultatiebureau heeft dan ook aangeven dat hij daar in achterloopt en meer moeten oefenen. Maarjah kan een baby van 9 weken niet dwingen om iets te doen 🤷♀️.
Mijn mannetje gaat huilen of slapen als we tummy time doen. Het consultatie ...
Vreemd. Ons mannetje van 10wk gaat inderdaad ook slapen of gewoon lekker liggen. Cb vond dit niet erg. Gewoon blijven oefenen zeiden ze; niks gezegd over achterlopen.
Vreemd. Ons mannetje van 10wk gaat inderdaad ook slapen of gewoon lekker li ...
Ze wou ons eigenlijk al na 2 weken zien plaats van 4 weken. Want als er geen verbetering was moesten we hulp zoeken (volgens mij bedoelde ze daar de fysio mee).
Maandag is onze zoon 12 weken hij haat tummytime binnen een minuut is hij boos. Ben wel veel aan het oefenen (leg hem echt wel 6 keer per dag op zijn buik) en heb een buiktrainer gehaald. Ik moet zeggen ik zie echt verbetering. Hij lachte zelfs even naar me vandaag
Ons zoontje kan zijn hoofd amper tillen. Hij is nu 15 weken. Hij is wel 6 weken te vroeg geboren. We oefenen echt dagelijks zes keer. Hij begint dan hevig met zijn benen te stampen en probeert zich dan af te duwen met zijn voeten. Maar zijn hoofd optillen, lukt niet. 😥
Ohh hier ook haha! Was zo benieuwd, vond het maar bijzonder 4 min en nog zo ...
Hij is maandag 10 weken en vind het echt drama... maar ik heb ook nog nooit een kind gezien dat zijn hoofd niet rechtop ken houden dus ze gaan zelf maar tummy timen overal mijn kind vind het ruk🤣
Het is fijn om te lezen dat hij niet de enige is die er een hekel aan heeft! Ik denk maar zo; elk kind volgt zijn of haar eigen ontwikkeling en het komt vanzelf wel.
Vanaf 3 weken kan hij zn hoofd al 3 min omhoog houden, nu kan hij het echt een goede 10 min met rond kijken , hij is ruim 10 weken oud nu.
Als ik hem op pak houd hij zelf ook zn hoofd goed dus ik hoef hem niet heel veel te ondersteunen meer ( doe het nog wel )
Mijn zoontje vind tummy time geweldig , zo zie je maar weer elk kindje is anders 😄