42 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb er om eerlijk te zijn niet eens over nagedacht om onze hond niet meer op bed te laten slapen 🤷🏽♀️. Kleine slaapt in een wieg naast bed, onze hond blaft nauwelijks en slaapt vrijwel heel de nacht door. Heb eigenlijk geen redenen om het niet te doen. Wat zou jouw reden zijn dan?
5 jaar geleden
Onze kleine hond slaapt ook in zijn mand in de slaapkamer en soms bij het voeteneind van ons bed. Toen mijn zoontje geboren was die in de co sleeper en hond gewoon in zijn mand of op het voeteneind. Gaat prima! Soms liggen ze allebei in het midden van het bed samen nu mijn zoontje alweer 2 is. De tweede komt er bijna aan en nu gaan we exact hetzelfde doen.
5 jaar geleden
Wij hebben ook 3 honden in bed. 2 chihuahua's en 1 Amerikaanse bulldog.🐕 Wij hebben het samen besproken en ondanks dat 1 van de chihuahua's inderdaad ook al jaren op bed slaapt blijven ze van af volgende week met z'n 3e in de woonkamer. De haren zitten sowieso wel iets of wat op kleding 0etc. Maar wij willen dadelijk niet nog meer risico lopen dat ons meisje een haar in haar keel krijgt van de honden omdat wij het zo fijn vinden met de hondjes te slapen. Wij beginnen er bewust vanaf volgende week mee zodat ze het niet gaan associëren met de baby en dat ze zo dus kunnen wennen dat hun plekje voortaan in de woonkamer is. Het zijn voor ons ook onze pluize babys dus we vinden het beide ook wel moeilijk maar we blijven bij het punt dat honden en katten onder de mens staan dus de baby voor gaat. ☺
Ook slaapt ons meisje dadelijk in een aparte wieg.
5 jaar geleden
Lekker op bed laten. Je kan het bij een hond niet maken door hm bijv altijd op de bank toe te staan en daarna niet meer.. dan wel dan niet systeem is niet geschikt voor honden. Ik hb ook een hondje op bed en je kan beter de hond laten aanpassen op bed.. het kan 2 kanten op gaan of hij gaat de baby beschermen of hij vind het te druk en zal uit eigen keus van bed gaan..
5 jaar geleden
Onze kat slaapt ook altijd aan t voeteneind. Wij hebben toen bij de eerste de eerste paar keren de deuren dicht gehad en eigenlijk vond hij dat geen probleem want moest niks hebben van de baby haha. Vrij snel gewoon op bed gelaten en hij keek er niet naar om, ging enkel aan t voeteneind liggen en klaar :) dus deze keer ff kijken wat wijsheid is. Miss in de kraamweek sowieso niet vanwege infectiegevaar... bedenk ik me eigenlijk nu pas. Ik ga t navragen bij de kraamzorg.
5 jaar geleden
Ik heb er ook over na gedacht dacht onze hond slaapt wel echt onder de dekens. Zij slaapt nooit alleen dus ben bang als we dat nu zoude doen ze dat niet echt goed oppakt, niet echte verlatings angst maar wel een beetje. Onze kleine man slaapt dalijk meteen op zijn eige kamer dus dat is niet zo het probleem. Meer voor mijn eigen hygiene vooral de eerste/tweede week
5 jaar geleden
Wij hebben geen hondje, maar poes die altijd op de slaapkamer mag. Ze slaapt eigenlijk altijd op ons voeteneind, is echt haar plekje. Ook een beetje haar toevlucht plekje als we visite hebben wat ze te druk vindt (klein appartementje).
Wij laten haar straks ook nog gewoon in onze slaapkamer komen (als ze dat zelf dan nog wil haha!). In de kraamweek word je bed sws elke dag verschoond en zolang ik vloei kunnen we dat zelf best aanhouden. Vind het zielig om opeens haar niet meer toe te laten, ook met de gedachte dat ze misschien juist jaloers kan worden als de baby haar plekje heeft 'ingenomen'.
Baby slaapt straks in een apart wiegje in onze slaapkamer.
5 jaar geleden
Onze hond die slaapt ook in een mandje bij ons op de kamer. Die haren heb je beneden ook ronddwarrelen. Wij laten het ook gewoon zoals het is.
5 jaar geleden
Wij doen een wiegje naast het bed, onze kat en hond slapen op bed. Ik weet dat de dieren de baby wel met rust laten, en de hond zal er amper last van hebben want die is nog doof ook.
Kwa hygiëne na de bevalling met hondenhaar op bed etc.... die hond van mij verliest zoveel haar dat is toch niet te voorkomen.... ik heb barstoelen waar de hond nog nooit op is geweest en die zitten steeds weer onder het haar !! Dus dat is een kwestie van mezelf goed schoonhouden !
5 jaar geleden
Mijn hondje sliep altijd beneden toen hij nog leefde maar in de kraamweek miste ik m zo dat ie ook wel even mee naar boven is geweest 😉
Denk dat als je zo lang al zo slaapt met je huisdieren het zo moet laten. Wij hebben nu nog 2 konijnen maar die leven buiten 🤣🤣
5 jaar geleden
Onze kat slaapt ook zo nu en dan boven, kan nl de deurklinken open maken. Maar we zijn niet bang dat hij op de baby gaat liggen. Bij ons eerste lag hij ook in ledikantje en de box kon het niet tegenhouden maar altijd netjes aan het hoofdeinde of voeteneinde, genoeg afstand. En dit doet hij nog steeds zo. Nu is mijn zoontje 6 dan wilt hij nog wel eens in hoekje naast zijn hoofd liggen omdat hij dan geaaid word