25 Reacties

4 jaar geleden

Precies hetzelfde verhaal hier… ik heb werkelijk geen idee

4 jaar geleden

Ik had hier ook heel veel moeite mee, maar na veel frustraties heb ik besloten dat ik het los moet laten. De komende jaren zal het wat minder schoon en opgeruimd zijn. En dat is oké want woont hier een dreumes.

4 jaar geleden

Hier ook hetzelfde!

4 jaar geleden

Ik heb het huishouden doen iets losgelaten en doe het meeste tijdens z'n eerste slaapje (10-11:30). Ik heb het geluk dat hij nog heerlijk kan spelen in de grondbox, dus dan doe ik de vaatwasser in/uitruimen en de wc. Of ik veeg de vloer even aan. De grote klus zoals ramen lappen heb ik sinds kort uitbesteed, dan kost het maar wat, maar dat scheelt een hoop gedoe voor mij

4 jaar geleden

Ik heb een traphekje voor haar slaapkamerdeur. Zo kan ze zelf op haar eigen kamer spelen als ik boven schoonmaak/was ophang etc. Beneden doe ik vaak als ze op bed ligt. Stofzuigen en dweilen als ze in de stoel aan het uitbuiken is. En als het me niet lukt, dan niet 👍🏻

4 jaar geleden

Ik heb het los gelaten!

4 jaar geleden

Ik probeer het te doen als hij naar de opvang gaat, of tijdens zn middag dutje. Is echt zwaar. Vind het chapeau voor mama's die het alle 3 kunnen doen (kindje, huishouding en werken)

4 jaar geleden

Heb een vast schema voor mezelf gemaakt. Voor iedereen werkt het wel anders.. ligt er denk ik aan hoe erg je iets nodig vind en of je kindje zelfstandig kan spelen, oppas etc.. Wat ik doe: Elke ochtend na ontbijt stofzuigen (we hebben een hond), de vaatwasser in/uit ruimen, keuken opruimen en de toiletten snel poetsen. Maandag alle wasjes en beneden poetsen, dinsdag de badkamer en boven stofzuigen, woensdag strijken/vouwen, werken op donderdag vrijdag zaterdag (33u) dus dan doe ik niks alleen de ochtend dingen. Ik kan er elke dag wel even tussenuit knijpen als ze in de box speelt (ze kan ook zeuren maar ik ben nooit lang weg) of tijdens de middagslaap (2 uur de tijd) wat doen. Na 20:00 doe ik niks meer, dan is het bankhangen of met vriendinnen afspreken. Gek om te zeggen maar heb ook genoeg tijd voor mezelf.. of extra klussen zoals de tuinen, maar ik doe alles ook op hoog tempo zodat er nog tijd over is

4 jaar geleden

Dit zijn momenten dat ik blij ben met totaal oppervlakte 38m2 woning .. met 27m2 werkelijke leefruimte 😂😂 laat je dreumes mee helpen! Onze kindjes kunnen veel meer dan we denken, ben je de tafel aan het poetsen geef je dreumes ook een doekje mag gewoon droog en zonder chemicaliën natuurlijk, ga je de vaatwasser in ruimen laat m zien waar alles gaat en praat tegen hem wat je aan het doen bent, ben je aan het vegen, geef hem een stoffertje en laat hem lekker mee doen !! En zo zijn er nog veel manieren waar je kan laten ‘helpen’ Dit is voornamelijk wat ik doe in t begin was t nog beetje rommelig maar nu helpt hij vanzelf, word er water omgegooid gaat hij zelf de doek al pakken om op te ruimen. We doen het gewoon lekker samen 😁 zo is mijn aandacht bij hem, hij vind t een spelletje en hij is gelijk aan t leren ! Soms wil hij niet meer helpen en dan gaat hij zelf lekker even een boekje lezen of liggen. Maar omdat hij de optie heeft om te helpen is er geen tot weinig gezeur 😊😊 Iedereen kan wel zeggen loslaten wat ook mag natuurlijk maar goed als jij niet goed word van een onopgeruimd huis dan moet je zeker doen waar je wel blij van word 😊

4 jaar geleden

Ik begrijp je helemaal. Ik heb voor mezelf wat trucjes bedacht. Ik zet op dit soort momenten mijn dochtertje vaak even vast in de kinderstoel met een lekker snackje erbij. Ik wil dan ook nog weleens de tv aan zetten met wat kinderliedjes etc. Ze is dan voor een halfuur echt wel even afgeleid. Oh en we hebben een robotstofzuiger, magisch ding! Wat ook echt heeel goed werkt is dat ik mijn dochtertje in de kinderstoel zet met spulletjes om te kleuren! Ik plak dan papier vast op haar tafel en geef haar wat kleur spullen. Dit vindt ze helemaal geweldig. Daarnaast probeer ik ook samen op te ruimen met m’n dochtertje. Als ik bijvoorbeeld de was doe dan vullen we samen de wasmachine, als ik de keuken schoonmaak zet ik haar in de stoel erbij en benoem ik alles wat ik doe. Ik geef haar af en toe iets van een keukenpapiertje, daar gaat ze dan weer mee lopen frutselen. Voor de rest heb ik ook hulp geregeld. Er is bij ons 1 keer in de 2 weken iemand die bij ons thuis schoon maakt. Mijn vriend en ik doen daarnaast het huishouden 50/50 verdelen. We leven tenslotte niet meer in 1970. Ps; voor de moedermaffia die me nu gaat aanspreken op het feit ik mijn dreumes voor de tv zet; bemoei je met je eigen zaken. 😊

4 jaar geleden

Ne swiffer wetjet gevraagd aan manlief 🤣1x per week grote kuis met emmer en dweil en voor de rest ist t swifferen! Ding doet aardig zen ding. Ik stofzuig als zoontje wakker is als hij zen middagdutje doet dweil ik alles😊

4 jaar geleden

Reactie op baby p-24

Precies hetzelfde verhaal hier… ik heb werkelijk geen idee
Same... loop echt achter de feiten aan constant.

4 jaar geleden

Jeetje wat zijn sommige moeders toch actief. Hoe doen jullie dat. Ik vind de tijd dat Lynn haat middag dutje doet heerlijk om ff zelf bij te komen en niks te doen. Ik begin vaak na een uurtje vast met koken. Wij maken het huis in het weekend samen schoon. Mijn man boven en ik met de kleine zoveel mogelijk beneden. Ze kan gelukkig goed zelfstandig spelen en anders inderdaad even in de kinderstoel een fruitje eten. Doordeweeks hoeven we alleen nog 2-3 x te stofzuigen en een extra wasje. Wel veel leuke ideeën gelezen die ik zeker ga gebruiken 😀

4 jaar geleden

Wat bij mij goed werkt: -accepteren dat het niet meer helemaal netjes wordt. Er wonen kinderen in mijn huis. -3x per dag gefocust opruimen, na de drie grote maaltijden. Dan zeg ik ook tegen mijn kinderen: ik ga nu opruimen voor 15 minuten. Mijn jongste snapt het nog niet, en soms ben ik langer bezig omdat ik hem ook half bezig hou. Maar dan zijn de oppervlaktes iig netjes/ schoon -zoveel mogelijk laten helpen. Al gaat het dan niet snel of al te netjes. - zo min mogelijk doen als de kinderen op bed liggen. Evt een wekker op 5-10 minuten zetten en dan daarna stoppen. En sowieso combineren met een luisterboek. Vouwen kan goed tijdens een serie / film - alles een vaste plek. Met name speelgoed. Mijn dreumes begint nu al spullen een soort van op te ruimen. - speelgoed rouleren, zodat je niet al te veel hebt liggen, hoef je ook niet al te veel (samen) op te ruimen. - even snel alles netjes voor je de deur uitgaat. -schoonmaakster voor de grote dingen (echt, wat een zegen!) En dingen als de FlyLady en cleanmama. Altijd wel goede inspiratie. Merk dat ik soms echt helemaal gestresst wordt van alles, vooral over wat andere zouden kunnen denken. Maar dan kom ik bij andere thuis en dan blijkt het bij ons eigenlijk wel goed georganiseerd te zijn🙃 En hierboven wordt ook een scherm als tip gegeven. Mijn jongste mag nog niet schermen, maar als je dat niet erg vindt, vooral toepassen. (En nee, geen aanval op mama’s die het wel doen! Iedereen voedt op zijn eigen manier op, en als je er achter staat, dan is het goed!)

4 jaar geleden

Reactie op Daisy Bommeleyn

Jeetje wat zijn sommige moeders toch actief. Hoe doen jullie dat. Ik vind ...
Haha nou omdat Alexander mee ‘helpt’ en ik zo al interactie met hem heb en alles kan doen, doe ik echt niks tijdens de 2-3 uur dutje dat is gewoon echt mijn tijd nu 😄😄 mn man is vaak al om 4 uur thuis dus dan begin ik met koken en neemt hij de zorg van ons zoontje op zich en mn man helpt sws geregeld mee

4 jaar geleden

Ik doe het of wanneer ze slaapt in de middag of ze is er gewoon lekker bij en helpt mama. Met vaatwas afruimen, geef ik haar alle plastic dingen en ruimt ze mee op. In de wasmachine of droger kleding doen, ik haal het eruit en zij mag het erin doen of andersom, met stofzuigen vind ze de wind leuk of ze gaat erop zitten wat ze ook tof vindt. Als ik moet vegen geef ik haar een veger met blik en wilt ze op haar manier meehelpen en met stoffen wilt ze ook een doekje. En ze heeft het idee dat ze mee helpt en ik houdt der bezig😁.. soms doen me partner en ik ook samen, de ene onder en andere bovenverdieping op een vrije dag, ben je niet zolang bezig en je hebt de rollen verdeeld met opletten en dingen doen🥰

4 jaar geleden

Wij hebben een schoonmaakster en voor de rest heb ik het knopje gevonden om het huishouden los te latennnnnnnnnnnn! Tijdens zijn middagdutje wil ik zelf ook lekker relaxen (2u lang, hoera!). Verder ruim ik wat op en ga ik regelmatig stofzuigen en hou de was bij. Maar als mijn zoontje z'n dag niet heeft dan laat ik alles los. Ik heb mezelf geleerd dat ik alleen maar mijzelf ermee heb (en boos/teleurgesteld word) als ik me er zo druk om maak. 'Er gebeurt niks', 'er gaat niemand dood als ik 1x niet stofzuig' etc... En het is heerlijk dat ik me er niet/nauwelijks druk om maak. En tja, heel af moet ik mezelf dan weer even streng toespreken hoor, als ik me er wel druk om maak 😉

4 jaar geleden

Mijn man doet opruimen, stofzuigen, poetsen, wasjes etc Al de rest doe ik als hij slaapt

4 jaar geleden

Probeer hem bij dingen te betrekken. Hij vind het geweldig om dingen uit en in de wasmachine te doen en wasmachine aan te zetten. Stofzuiger duwt hij vooruit en heeft grootste pret. Als ik ga poetsen geef ik hem een toetenboener en doet hij mij na of hij gaat dan zelf even spelen. Bv dweilen en was opvouwen doe ik als hij op bed ligt dus ik heb tijdens zijn slaapje ook wel vrij tijd. En mijn man is er ook nog die doet ook dingen als hij s avonds thuis is. Wij verdelen het ook. En anders is mijn huis maar een keer een troep 🤗

4 jaar geleden

Ik ben op zich geen poetsvrouw, maar al die kruimels en vieze handjes 🙈! Eerst ging ik nog telkens ditect proberen alles op te ruimen of af te vegen, maar dat is gewoon geen doen. Nu veeg ik zo af en toe met een bezem en de kruimels vallen me nu toch minder op of het stoort me minder. Vieze handjes aan m'n witte trui gaat nu vaker in de was, en vieze handjes aan de bank of eetkamerstoelen dan maar ff een extra doekje af en toe om de vlekken weg te poetsen. Vanochtend alweer op een banaan gaan zitten 😂, de eierkoek die door heel de woonkamer slingert... Ach ja, momlife zou ik zeggen.