26 Reacties

3 jaar geleden
Hier ook n geirriteerde mama. Mijn man is vaak afwezig voor door zn werk. Als ik dit aangeef en zeg dat hij geen tijd maakt voor zijn zoontje krijg ik te horen dat n kind opvoeden niet bestaat uit luier verschonen en spelen. Dit heeft me zo erg geraakt en heb besloten om zelf plannen te maken en als meneer wilt kan hij 'mee doen met ons'. Daagg ikga niet meer rekening houden met hem. 😐

3 jaar geleden
Ik leef met je mee vrouw, vind het echt walgelijk dat die mannen zo zijn… ze hebben geen idee!! Maar hou vol lieverd je kindje kan er niks aan doen en je doet het waarschijnlijk super goed 💋 wat man betreft hoop ik voor jou dat het beter wordt. Die mannen hebben gewoon zo weinig geduld :( misschien toch met hem proberen te praten en zeggen dat het niet aanvallend is maar dat je er zelf ook aardig aan onderdoor gaat

3 jaar geleden
Reactie op baby p-24
Ik leef met je mee vrouw, vind het echt walgelijk dat die mannen zo zijn… z ...
Dank je wel ❤️❤️❤️.
Ja ik vind het niet eens zo erg van m’n zoontje. Snap dat hij er qua ontwikkelingsniveau gewoon nog niet is. Hij is zoveel meer dan gebroken nachten!
Het helpt alleen niet als m’n man zich ook als een dreumes gedraagt 😩

3 jaar geleden
Ja hier oook! Nog geen enkele nacht langer kunnen slapen dan 3 u achter elkaar. Man gaat er nooit uit, hier gaat hij elke avond rustig zitten gamen maar om even te spelen met zn zoontje zit er niet in. Laat staan even te helpen met een luierwissel of flesje.. Daarnaast wilt hij ook nog geen hand uitsteken om in het huishouden te helpen, maar moet hij natuurlijk wel elke avond zn eten voorgeschoteld krijgen 🙄

3 jaar geleden
Je bent niet de enige als ik dit zo lees, nee. Sommige mannen kunnen soms zo lomp, niet-meelevend, ongeduldig, onredelijk, ondankbaar etc reageren. En ja, ook mijn man kan dat. De goede momenten compenseren op dit moment zeker maar er zijn heus ook weleens moeizame periodes. Ik heb niet echt advies voor je. Zelf probeer ik het op een rustig moment zoveel mogelijk vanuit mijzelf te bespreken. Ik merk wel dat hij het dan oppikt. Maar dat is geen garantie voor andere keren 🤣

3 jaar geleden
Heel snel een heel serieus en goed gesprek aangaan met je man. Heel erg belangrijk om dit héél serieus en 'vroeg' naar elkaar te communiceren, anders blijft er al gauw niets meer van je relatie/huwelijk over en dat wil je niet voor elkaar maar ook niet voor je kindje. Sterkte

3 jaar geleden
Wij hebbe eigenlijk afgesproken om zaterdag hem te laten uitslapen en ik voor de kleine de ochtend doe en zondagsmorgen hij de kleine voor zijn rekening neemt en dat ik dan uitslaap. Maar dan laat hij hem geregeld huilen en dan sta ik van ellende op kan het niet aanhoren dan mijn kleine man❤ maar zodra ik op ben dan valt de zorg en huishouden volledig op mij.. en de irritantste vraag is dan ook nog " wat en wanneer gaan we eten vandaaggggg" urgghh help even mee denk k dan 🙄 kan je je zo in opjagen he. De was de plas het koken en poetsen .. mannen zijn soms echt zo lomp dat ze niet zien dat af en toe een beetje hulp welkom is. En dan nog gamen als k aan het koken ben in plaats van even met zijn zoontje te spelen.. achja we zulle ze nooit begrijpen denk k die mannen😂😂

3 jaar geleden
Lijkt me goed om hier zoals Evi34 al zegt een serieus gesprek over te voeren en hier niet te lang mee te wachten, hoe lastig dat soms ook is.
Hier een man die ook nog wel eens het huishouden vergeet, maar voor wat betreft onze zoon, al gauw blijft hangen in de eerste maanden. Zo moet meneer wel echt een jas aan met het warme weer van afgelopen dagen en liep hij tot bijna 2 maanden nadat onze kleine kon lopen er nog achteraan, want stel je voor dat ie valt.. Oh en ik geef veel te grote hapjes, voor dat kleine mondje van m😅
Gelukkig is het hier steeds beter bespreekbaar en op die manier zijn er dan ook steeds minder irritaties☺️

3 jaar geleden
Is dit niet in the heat of the moment geroepen? Of het ooit goedkomt is moeilijk te beoordelen als we je relatie verder niet kennen.. ik vond mijn partner een tijdje ook rete irritant maar echt goed praten en afspraken maken hielp goed. Ik zou voor nu de 2e nog even parkeren tot je zeker weet of het goed zit.. succes!

3 jaar geleden
Reactie op Tsjj
Wij hebbe eigenlijk afgesproken om zaterdag hem te laten uitslapen en ik v ...
1. Lang niet alle mannen zijn zo hoor, de mijne in elk geval niet en dat kun je dan ook niet als 'excuus' voor je man geven. Je mag echt wel wat meer verwachten van je man en vader van je kind
2. 'Wat en wanneer eten we vandaag?', gamen, je bent verdorie toch zijn moeder niet 😓 Klinkt alsof je man nog wat opgroeien te doen heeft, daar zou ik echt kromme tenen van krijgen en zou ik een keer een heel serieus gesprek over voeren. Tenzij je zo de rest van je leven door wil samen 😅🤷♀️ Hoe langer dat gedrag zo 'normaal' blijft hoe meer het er voor de lange termijn insluipt dat jij het allemaal wel best vindt meid

3 jaar geleden
Zeker niet alle mannen zijn zo! De mijne is dit in ieder geval absoluut niet. Voordat we aan een gezinsleven en ouderschap dachten dan ook al meer dan duidelijk een verwachting naar elkaar uitgesproken. En hij is echt een top papa en partner. Communicatie is key! Ga het gesprek aan, dit is niet gezond en geen goed voorbeeld voor jullie kindje.

3 jaar geleden
1. Lang niet alle mannen zijn zo hoor, de mijne in elk geval niet en dat ku ...
☝️ nou dat.
Mijn man was zo bij de eerste twee (wij waren 22 en 24, twee kinderen die ene kind kregen, grap ik wel eens)
Nummer 1 was een kadootje, nummer 2 was gepland. Toen zij 15 maanden was zaten wij bij de relatietherapeut.
Groot communicatieprobleem. En daarbij, die opmerking van je man, als je het niet letterlijk neemt, kan het best zijn dat het niet om het wiegen gaat, maar in het algemeen, dingen die hij anders doet, waar jij wel eens commentaar op gehad hebt.
Bij mannen is soms 1x genoeg om iets niet meer te doen.
Mijn man zei: ik doe toch nooit iets goed. Moet alles volgens haar boekje en dan deed ie het maar gewoon niet.
Daarbij faciliteerde ik hem in het gedrag.
Ik nam de taken op me omdat het voor mn gevoel gewoon niet snel genoeg ging. Bijv. kind wakker en man duurt wat langer voordat hij opstaat. Pfffff, dan deed ik het wel. Met uiteindelijk veel opgebouwde irritatie als gevolg. Hele emmer vol.
Zonder goede communicatie en beide geven en nemen kom je er uiteindelijk niet.
Mannen hebben daarbij iets duidelijke kaders ed nodig, waar vrouwen veel meer zelf kunnen bedenken. Dit schept trouwens vaak ook de verwachting dat je dan denkt dat je kerel dat ook wel zelf had kunnen bedenken. NOT. Uitzonderingen daargelaten.
Zo ben ik opgevoed en dus dacht ik dat dat voor iedereen zo werkte. Nou nee dus.
Nu ben ik getrouwd met een ADHDer, maar onze vrienden en hun gezinnen zelfde verhaal. Geef ze een duidelijke opdracht en ze doen het. Maar zelf bedenken is gewoon soms heel lastig. Ook al doe jij als moeder ook maar wat 😏
Het is blijkbaar toch zo dat de meeste mannen er vanuit gaan dat grotendeels vd opvoeding op de schouders van vrouwen ligt, tenzij je daar een andere overeenstemming over bereikt.
Mannen komen echt van Mars en vrouwen van Venus 😏
Succes! 🍀🍀🍀

3 jaar geleden
Misschien heeft hij het idee dat hij toch niet goed kan doen met jullie kindje. En heeft hij daarom zijn oude leven opgepakt en toont hij weinig interesse voor jullie of een tweede?
Mijn man wenste soms onze kleintjes liever weg en zijn oude leven terug. Ik ben met hem in gesprek gegaan (ging niet meteen soepel). En zijn samen op zoek gegaan naar een betere balans dat voor ons werkt. Ik bemoei me minder met zijn manier van troosten, verzorgen en papa zijn. En hij helpt wat meer in huishouden, haalt en brengt de kinderen en helpt af en toe in de nachten.
Dit heeft ons enorm geholpen en halen beiden nu veel meer plezier en energie uit ons gezin en elkaar. En praten zelfs over een volgend kindje op langer termijn. Terwijl ik paar maanden geleden echt op het punt stond om te vertrekken.

3 jaar geleden
Ik kan m'n man soms ook achter het behang plakken en of zeggen dat het makkelijker zou zijn zonder hem. Maar ik weet toch en voel dat ik van hem hou, dus zou niet zomaar de handdoek in de ring gooien! Praten praten praten, en vooral praten ZONDER verwijten over en weer