21 Reacties
5 jaar geleden
Weet niet wat voor werk je precies doet, maar meestal als je x aantal maanden er werk met 32 uur, zijn ze je verplicht dat contract te geven.
Zo gaat het bij mij op het werk :)
5 jaar geleden
Reactie op sueraya20
Ik werk in een zonnestudio 😁 bedankt voor je berichtje 🤗
Moet je even in de cao kijken, wat daar precies in staat :)
5 jaar geleden
Ik weet wel als je langer dan 12 weken aan een stuk die 32 uur werkt zijn ze geloof ik verplicht om je een contract daarnaar te geven.
5 jaar geleden
Reactie op Lianne03-10
Ik weet wel als je langer dan 12 weken aan een stuk die 32 uur werkt zijn z ...
Dat las ik ook , Er werd gezegd op sollicitatiegesprek dat ik elke week 32 uur werk en het zijn 4 vaste dagen tenzij iemand vrij wil dat ik dan extra werk maar werk sws niet minder dan 32 uur tenzij ik vrij wil.
5 jaar geleden
Als ik jou was, zou ik zeker nog wachten met het vertellen. Je bent namelijk niet verplicht om het hun rond 13 weken te vertellen het mag veel later. Maar dan heb je wel wat langer gewerkt en sta je sterker qua uren. In ieder geval tot je minimaal 3 maanden de 32 uur gewerkt hebt. Zou zonde zijn als ze je straks hier door minder gaan inroosteren aangezien je een 0 uren contract hebt..
5 jaar geleden
Ik zou eens kijken naar de WAB wet die per 1 Januari 2020 in is gegaan.. volgens mij mág n 0 uren contract namelijk niet meer..
5 jaar geleden
Hier reactie van HR professional.
Een 0 uren contact mag 12 maanden aangeboden worden, daarna moet het omgezet worden naar het gem. aantal uur van de afgelopen 12 maanden.
Je geeft aan dat je pas een maandje werkt, dus dat duurt nog even.
Bij een vast arbeidspatroon van tenminste 3 maanden, kan je je beroepen op het rechtsvermoeden van de arbeidsomvang.
Uiteraard heb je ook bij een 0 uren contract recht op zwangerschapsverlof en bevallingsverlof. De uitkering wordt bepaald door het uwv en wordt door jouw werkgever aan je uitgekeerd.
Tot wanneer loopt je contract?
Mocht je contract eindigen voor je uitgerekende datum of tijdens je verlof, ook dan heb je recht op zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering. Dit loopt via het uwv en komt dan in plaats van een WW uitkering.
No worries dus! Voor zwangeren is het goed geregeld in Nederland.
5 jaar geleden
Reactie op sueraya20
6 maand duurt me contract maar kan verlengt worden bedankt voor je antwoord ...
Een werkgever mag een zwangere werknemer niet zomaar ontslaan. Ook mag zwangerschap niet de reden zijn voor het niet verlengen van je contract. Je hebt goede bescherming als zwangere. Een betrouwbare site is die van de Rijksoverheid als je nog wat details hierover wilt opzoeken.
5 jaar geleden
Ik heb dat bij mijn vorige zwangerschap gehad. Ze berekenen het bedrag door naar je laatste drie maanden te kijken. Daar pakken ze het gemiddelde van en dat betalen ze uit.
5 jaar geleden
Je hebt altijd recht op zwangerschapsverlof. Dat is een recht die wij als vrouw hebben. Het UWV betaald je uitkering en je werkgever dient dit aan te vragen.