15 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben er ook pas achtergekomen toen ik bijna 3 maanden was.. eerste 2 maanden gewoon bloedingen gehad op mijn cyclus dagen.. deze eerste 3 maanden ook alcohol gehad en medicatie etc... tot nu toe gaat alles goed met de kleine 🙏.. wij gingen in eerste instantie ook voor echo om te kijken of mn baarmoeder schoon was ( had namelijk ook positieve test en drna 5 dagen bloedingen...dus we dachten een miskraam ) uiteindelijk bij de echo kregen we te horen nou... je baarmoeder is niet leeg er zit een wondertje in van 10 weken haha 🥰 dus ook veel info die dag niet bij ons naar binnen gekomen omdat we in ons hoofd haddrn miskraam en verrast werden met zwangerschap van bijna 3 maanden 🙈❤

5 jaar geleden

Wow, dit zal inderdaad wel erg schrikken zijn. Gelukkig merk ik uit je verhaal dat de baby wel welkom is, dat scheelt. Wat slecht van de arts dat hij 7 weken zegt, terwijl het er 17 zijn. Dat is een heel groot verschil. Door verkeerde voeding, alcohol gebruik etc. kan het zijn dat je baby iets oploopt, maar dit hoeft lang niet altijd zo te zijn hoor. Niet al te veel zorgen over maken. De gynecoloog heeft ook al gezegd dat het er goed uitziet. Over 3 weekjes heb je de 20 weken echo, daar kijken ze uitgebreid naar je kindje en weet je of het eventueel lichamelijke beperkingen heeft opgelopen, dan weet je het nog eens zeker. Komt vast goed. Gefeliciteerd🥰

5 jaar geleden

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een van mijn (stief)zussen wel. Zij kwam er met 16 weken achter dat ze zwanger was van de 2e, dit kwam als een complete verrassing omdat ze met de 1e een aantal ivf pogingen hebben gehad voordat het bleef plakken. Ze had al een tijdje buikkrampen en ging hiervoor naar de huisarts. Inmiddels is ons nichtje 5. Een klasgenoot van vroeger kwam er met 37 weken achter, ze had een flinke zwangere buik iedereen feliciteerde haar maar ze bleef zelf stellig volhouden dat ze niet zwanger was. Uiteindelijk naar de huisarts gegaan omdat ze dikker werd en daar bleek ze 37 weken 🤣 Haar zoon is inmiddels 13 of 14

5 jaar geleden

Wow, dat is inderdaad schrikken!!! Bij mijn oudste dochter kwam ik er met 6 weken achter dat ik zwanger was. Heb in die 6 weken heel wat feestjes toen gehad met meer dan genoeg alcohol, slecht eten, weinig slapen. Ben zelfs nog in achtbanen ed geweest. Inmiddels een goeie grote dame van 10. Nu zit er wel verschil natuurlijk met 6 en 17 weken maar probeer je maar niet al te veel zorgen te maken. De gynaecoloog heeft aangegeven dat alles er oké uit zag. Om je gewicht ook niet al te veel zorgen maken.. Ik kom bv heel snel aan, ben met m'n vorige zwangerschap ruim 15 kilo aangekomen terwijl vriendin van mij die net is bevallen, in haar hele zwangerschap 6 kilo is aangekomen. En collega van mij is zelfs in totaal 4 kilo afgevallen (zij was ook constant misselijk en overgeven)

5 jaar geleden

Mijn zus is in mei bevallen van een gezonde meid, zij bleek al 21 (!) weken ver te zijn. Heeft ook nog alcohol gedronken en geen vitaminen genomen of op eten gelet omdat ze het niet wist. Toch is alles goed gekomen! Komt allemaal goed 😌

5 jaar geleden

Een vriendin van mij heeft dit vorige jaar ook meegemaakt en idd ook gewoon alcohol enz genuttigd en die heeft nu een gezonde meid gekregen! Verder over dat aankomen/afvallen zou ik me geen zorgen maken ik zit nog steeds op mijn origine gewicht met 18 weken. Dus ik zou zeggen gefeliciteerd en geniet van de zwangerschap 😜 ik hoor van vele dat het 1e trimester het ergst is en die heb je mooi niet gevoeld dus!

5 jaar geleden

Gefeliciteerd! 😊 Vraag me toch af: hoe kan dit gebeuren? Gemiste menstruaties (4)? Klinkt geweldig om je eerste trimester te ‘skippen’ hoewel het natuurlijk niet ideaal is qua gezondheid met alcohol etc...

5 jaar geleden

Ik denk de man daar boven wist wat jullie wilden hebben, vandaar de surprise. Ik zou me niet druk maken als ik op de echo’s zie dat alles oke is. Ik ken mama’s die zwangerschap lust hadden om bier en gewoon een glasje dronken. Baby die is kerngezond. Focus je nu op de overige weken die je nog hebt. Vee Succes❤️

5 jaar geleden

ik zie de vraag voorbij komen qua menstruatie. er zijn veel vrouwen die in het 1e trimester nog gewoon een schijnmenstruatie hebben, en misschien daar door dat de HA dacht dat ze 7 weken was. pas op de echo kan dit berekend worden en de ha heeft dit niet. supper gefeliciteerd iig en als de echos goed zijn en de nipt heb je geen zorgen nodig! lekker genieten maar 🥰

5 jaar geleden

Met de zwangerschap van mijn dochtertje kwam ik er ook pas bij ongeveer 12 weken achter.. Ik was door de pil heen zwanger geraakt, dus was ook helemaal niet bezig om zwanger te raken. Maar ze was meer dan welkom💖 Ik ben ook nog een keer ongesteld geweest (bleek later de innesteling te zijn waarschijnlijk) en had geen kwaaltjes. Op gegeven moment gingen mijn borsten wel heel zeer doen, waardoor ik een test deed. In die 12 weken heb ik ook nog dingen gegeten die je niet mag, alcohol gedronken, gerookt en zware medicatie gebruikt die je eigenlijk niet mag gebruiken tijdens een zwangerschap. In 1 keer stoppen met de medicatie kon en mocht niet, dus heb dit zo snel mogelijk afgebouwd in overleg met de artsen. Ik heb een kerngezonde dochter gekregen 🥰 Dus maak je geen zorgen! Als er iets niet was zoals het hoort, had de gynaecoloog dit zeker aangegeven!

5 jaar geleden

Zelfde soort verhaal hier! Door de pil heen zwanger geworden! Met klachten naar de huisarts totdat deze zei; laten we een echo maken om echt uit te sluiten dat er niks mis is. Ze konden namelijk niks vinden na een heleboel testen. Ik was heel precies met de pil dus zwanger kwam bij niemand als optie naar voren. Ik bleek ook al drie maanden zwanger te zijn! Gelukkig kerngezonde dochter gekregen! Nooit gedacht dat mij zoiets zou overkomen. Ik snap dat je geschrokken bent en dat je je zorgen maakt; maar het komt vast goed! Gewoon nu die knop om en gezond leven. Gefeliciteerd! ❤️

5 jaar geleden

Gefeliciteerd! 😊 Vraag me toch af: hoe kan dit gebeuren? Gemiste menstrua ...
Hallo, ja ik had nog nooit mijn menstruaties natuurlijk gekregen. Ik neem van mijn 15 jaar de pil tegen mijn acné. Ik ben in februari gestopt en er werd mij gezegd dat dit normaal was dat ik ze heel onregelmatig ging krijgen. Ik heb in april en juli een bloeding gehad. Blijkbaar was de laatste innestellingsbloed... Ik heb begin april nog een test gedaan die negatief was. De gynaecoloog had mij ook gezegd dat ik moeilijk zwanger ging kunnen worden dus dit kwam niet direct in ons op dat we wat meer zouden moeten testen. Gezien ik ook niet echt symptomen had deden we dit dus ook niet... Ik had zelfs een dubbele test gekocht begin september omdat we er nog steeds van overtuigd waren dat het negatief ging zijn... 🙈 Maar wij zijn echt super gelukkig! Bedankt 😊

5 jaar geleden

Kennis van mij was op vakantie in Duitsland.. Kreeg ze ontzettend veel buikpijn. Zo erg dat ze uiteindelijk naar de ehbo in het ziekenhuis is gegaan waar de arts zei: gefeliciteerd, u gaat bevallen.... 9 maanden lang niet geweten dat ze zwanger was. Ze was vrij stevig en druk bezig met lijnen. Doordat haar menstruatie nooit heel regelmatig was, had de de diëtiste al gewaarschuwd dat die door het lijnen wel eens over kon slaan. Omdat ze telkens heel moe was, naar huisarts geweest, bloed geprikt.. Ook daar kwam niks uit.. Achteraf gezien had ze hier en daar wel wat kwaaltjes maar dat weet ze aan het diëten.. Inmiddels is haar dochter 14 en kerngezond 😊
Gefeliciteerd! 😊 Vraag me toch af: hoe kan dit gebeuren? Gemiste menstrua ...
Als je een onregelmatige cyclus hebt dan kan dat zo maar. Ik word soms ook maar 1x per 3 maanden ongesteld 🤷🏻‍♀️ (daarom ook heel verbaasd dat ik vrijwel direct na verwijdering spiraal zwanger was)
Ik wist ook niet meteen dat ik zwanger was en heb toen ook nog alcohol gedronken, voelde me daar in het begin ook heel schuldig over maar dat gevoel zakt na een tijdje wel weg. Bij mij hielpen de positieve echo’s en de nipt enorm, als bevestiging dat het wél goed ging. Je kunt het toch niet terugdraaien dus probeer het een beetje te vergeten. Je kindje komt straks gewoon gezond ter wereld, ga daar maar gewoon vanuit! ❤️