27 Reacties

5 jaar geleden

ik weet het ook niet ik lees even mee🥰

5 jaar geleden

Ik heb een puckababy aangeschaft puur omdat ik er hele goeie dingen over hoor😊

5 jaar geleden

Een gewone slaapzak, zolang het daarmee goed en rustig slaapt beginnen wij niet aan (onnodig) inbakeren. Zodra het kindje gaat rollen moet je dat weer zien af te leren..

5 jaar geleden

Wij hebben een slaapzak en een inbakerdoek gekocht. Het ligt er echt aan wat de kleine man het fijnst vind ☺️

5 jaar geleden

Wat ik mij kan herinneren bij mijn vorige dochtertje (nu 5) is dat ik eigenlijk geen van beide manieren gebruikte? Ook mijn dochtertje is in de winter geboren (januari) en wat de kraamverzorgster deed is pyama’tje aan en erna toedekken met hydrofiele doek en dekentje (en 2 kruikjes de eerste dagen). Hydrofiele doek en dekentje strak om je kindje heen en onder het matrasje door. That’s it? Is inbakeren niet voor kindjes die moeite hebben met slapen en zichzelf wakker houden? Dat zou niet iets moeten zijn waar je meteen mee begint toch.. Want wat ik wel weet is kindjes bij mij op het werk (kinderdagverblijf) moeten op een gegeven moment het inbakeren weer ‘afleren’. Dus lijkt mij dat als dat niet hoeft, lekker niet doen? :-) En later toen m’n dochtertje wat groter werd, slaapzakje aan

VRIEND

5 jaar geleden

We hebben een Puckababy voor de eerste drie maanden. Daarna is alleen een pyjama warm genoeg denk ik. Voor het najaar een slaapzak.

5 jaar geleden

Inbakeren zou ik niet doen als het niet echt echt echt nodig is. Het verhoogt de kans op wiegendood en je baby kan zijn eerste hongersignalen niet laten zien. Ik begin met een dekentje, maar een slaapzak is op zich ook prima hoor. Net wat jij fijn vindt.

5 jaar geleden

Wij doen een slaapzak, tenzij het inbakeren echt nodig is.. vooralsnog nooit nodig geweest bij mn andere kindjes..

5 jaar geleden

Wij doen eerst dekentje en daarna slaapzak. Kinderdagverblijf wil dit ook graag met slapen. Ik vind slaapzak nu nog moeilijk kopen omdat ons kinderdagverblijf zei dat je een goede passende slaapzak moest hebben en denk als straks de kleine er is beetje meer richtlijn hebt. Hou de kleine goed in de gaten want ik was al kleintje ook ver op de ontwikkeling zodat ik snel al onder dekentje verdween. Zelfs de consultatiebureau zei toen maar mevrouw dat kan helemaal niet 😂

5 jaar geleden

Voor de eerste paar weken onder een lakentje/ dekentje. Geen pyjama, gewoon in de kleertjes van die dag (scheelt weer met aan en uit kleden). Met een week of 3 over op een slaapzakje. Mijn oudste sliep beter als hij lekker kon wiebelen met zijn handjes. Hoop dat het bij deze ook niet hoeft.

5 jaar geleden

Wij gaan ook voor de slaapzak.. Heb ik ook met mijn dochtertje gedaan ( januari kindje in toen een oud, tochtig huis) Nu hebben we een huis dat goed geïsoleerd is maar vind een slaapzak fijner dan een dekentje.. Inbakenen zullen we echt alleen doen als blijkt dat de kleine man dat nodig heeft

5 jaar geleden

In het begin heb ik geen van beide gebruikt. Ben pas een slaapzak gaan gebruiken op het moment dat de kleine de dekens van zich af trapte snachts.

5 jaar geleden

Baby moet je pas inbakeren als echt niet anders kan. Als ze heel slecht slapen. Mijn zoontje is nu 7 maanden en het afbakeren was echt een mega ramp!

5 jaar geleden

Ik heb zowel slaapzak, pyjama als inbakerdoek in huis gehaald. Is maar net wat de kleine meid straks fijn vind. 😊

5 jaar geleden

Onze dochter ging erg goed slapen toen we haar in een inbakerzak legden. Ze sloeg s nachts met haar armpjes en daar werd ze dan wakker van. Verder sliep ze niet slecht. We hadden een zak waar je later eerst de armpjes uit kan halen en daarna nog evt. de beentjes. Wij hebben haar toen ze te klein werd voor deze slaap/inbakerzak gewoon in een normale slaapzak gelegd. Ze was er toen dus al gewend aan dat haar armen weer vrij waren. Deze overgang ging hierdoor prima. Helemaal geen moeite gehad met afbouwen. We willen dit bij de 2de weer proberen op deze manier (indien handig/nodig). Zoals dit: https://www.bol.com/nl/p/woombie-convertible-grijs-3-6-maanden/9200000050173593/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-57041990357-S-473907981285-9200000050173593&gclid=Cj0KCQjwk8b7BRCaARIsAARRTL6hYYNFvZf9F6cBes-GhXyFjvBq6e5HaXXLSUAk0_ZRyziIZjGSVrMaAqSGEALw_wcB

5 jaar geleden

Ohja, onze dochter heeft tot 6 maanden (even afhankelijk wanneer ze gaan draaien, want dan worden deze zakken gevaarlijk) in zo'n zak gelegen en daarna in de 4 seizoenenslaapzak van puckababy (6 maanden tot 2,5 jaar). Daar slaapt ze nu nog in! Echt een aanrader wat mijn betreft! ☺

5 jaar geleden

Onder lakentje dekentje. Gewoon de kleren aan houden. Pas na een maand begonnen aan pyjama. Na 3 maanden over gegaan op slaapzak. Nu ga ik weer het zelfde doen. Lakentje dekentje is fijn in gebruik met kruiken. Inbakeren hoeft na mijn gedachte pas als het echt nodig is. Maar eerste kindje vond het fijn om met zijn handen bij zijn gezicht te kunnen.

5 jaar geleden

Hier nooit inbakeren nodig gehad, hangt echt af van kindje tot kindje. Dus ik schaf me dat pas aan als het nodig is. Hier vanaf het begin slaapje, dekentje was te koud.

5 jaar geleden

wij doen slaapzak. Mijn dochter heeft veel heup operaties gehad en daar is het enorm slecht voor om in te bakeren. Dus we gaan dat nooit doen voor de zekerheid

5 jaar geleden

Mijn zoontje sliep heel slecht, schrok vaak wakker, waardoor we op zoek zijn gegaan naar een manier om dit te verminderen. We vonden deze slaapzak: van lovetodream. Ik denk dat ik daar weer voor zal gaan. Het is een dunne stof en dat vonden wij erg fijn.