28 Reacties
5 jaar geleden
Ik zou voor de wijn versie gaan, de alcohol verdampt snel door de hitte van de kaas. Dus dat is zoieso geen probleem. Rauwe melk weet ik niet hoe dat verder bewerkt is of bewerkt wordt.
5 jaar geleden
Ik zou voor de variant zonder alcohol gaan, het verdampt niet geheel namelijk. Misschien de kids variant?
5 jaar geleden
Wij hebben hem zelf gemaakt afgelopen weekend en dan met 0.0% wijn erin.
5 jaar geleden
De kaas is sowieso geen probleem, want als die verhit is, is die niet meer rauw, een de kaasfondue is pas goed als die gekookt heeft 😊 ik vind het sowieso heel grappig alle verschillen tussen landen. Woon in Zwitserland en hier wordt gezegd dat je kaasfondue gewoon mag eten, ookal zit er alcohol in. En hier zeggen ze eigenlijk alleen maar harde of extra harde kazen eten, maakt niet uit of ze gepasteuriseerd zijn. Daarvoor alle andere kazen liever helemaal niet, ook als ze gepasteuriseerd zijn..
Ik eet de fondue alleen ook niet heel graag met alcohol nu, met alcoholvrij bier is trouwens ook heel lekker, vind het met appelsap te zoet
5 jaar geleden
Ik ga hiervoor naar de kaasboer en die stelt dan alternatieve kazen samen en raspt het voor me! Je kan dan zelf alcohol vrije wijn toevoegen. Is wel wat prijziger waarschijnlijk.
5 jaar geleden
Reactie op Tessyy
De kaas is sowieso geen probleem, want als die verhit is, is die niet meer ...
Die verschillen zijn groot per land ja! Wij hebben familie in Zwitserland en daar zijn echt een aantal andere adviezen :) (iets relaxter vond ik 🙈). Maar ook het verschil België - NL is al best groot wat ze aan (eet) adviezen hebben!
5 jaar geleden
Zonder wijn 😊

Weet jij waar je deze nog kunt kopen? Ik zoek er al een tijd naar 🙈🙈