31 Reacties

5 jaar geleden

Ik had (nog) geen eiwit en bloed was goed gisteren, maar wel te hoge bloeddruk. Ik word over een paar dagen als ik 37 weken ben ingeleid. Dat is al besloten.

5 jaar geleden

Had ik gister ook hoge bloeddruk, spoortje eiwit in me urine. Bloedwaarden waren wel goed nu heb ik medicijnen voor me bloeddruk en als die donderdag niet is verlaagt wordt ik ingeleid ben nu 38+6 kan zijn dat je ook eerst medicijnen krijgt maar is bij iedereen toch anders succes 😊

5 jaar geleden

Ik wou hier net een topic over maken maar niet over eiwit..maar over te hoge bloeddruk dus idk of ik nu alsnog een topic moet openen🙈 36+1 vandaag en hou sinds 2 dagen enorm veel vocht vast dus had gebeld of ik urine mocht laten testen. Eindstand moest ik gelijk in het ziekenhuis de hele middag blijven voor een half urige ctg scan, urine inleveren, en 4 buisjes bloed prikken. Nu was me bloeddruk 2 x aan de 'wat hogere kant' vanmiddag dan normaal en me hb (ijzergehalte) veel te hoog voor een zwangerschap. Verder zei ze niks over me urine dus ik denk niks van eiwitten gevonden?! Nu moeten we donderdag ochtend van haar terug komen voor hetzelfde ritueeltje.. Weer ctg bloedprikken enz. en gelijk liggingsecho om te kijken of ze er goed bij ligt.. Ze zei wel mocht ik vandaag of morgen hoofdpijn krijgen of misselijk moet ik gelijk bellen en komen. Nu vraag ik me dus wel af of hier nog iemand ervaring mee heeft en of je dan gelijk in het ziekenhuis moest blijven mocht bloeddruk weer te hoog zijn of er een kans is dat je ingeleid word of dat ze je er zo mee laten lopen omdat er juist geen eiwitten is gevonden in de urine?

5 jaar geleden

Reactie op Chitje

Ik had (nog) geen eiwit en bloed was goed gisteren, maar wel te hoge bloedd ...
Mag ik vragen waarom je over paar dagen sowieso ingeleid word,?

5 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Ik wou hier net een topic over maken maar niet over eiwit..maar over te hog ...
Dat verschilt echt per persoon ik heb er medicijnen voor gekregen gister want had hetzelfde en donderdag kijken of hij gezakt is en anders inleiden. Dus kan zijn dat jij dat ook krijgt of dat ze zeggen dat ze je in willen leiden.

5 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Ik wou hier net een topic over maken maar niet over eiwit..maar over te hog ...
Klinkt een beetje hetzelfde. Gisteren 36+0 en ook hoge bloeddruk. Geen ctg gehad, was bij standaard controle, maar wel half uurs meting van de bloeddruk en die was ruim 90/140 gemiddeld, dus te hoog. Bloed en urine waren goed. Moet nu donderdag terugkomen voor extra controle en word met 36+6 ingeleid. Als het donderdag weer te hoog is hoef ik denk ik niet te blijven, enkel als er andere klachten bijkomen, maar ze nemen het dus wel heel serieus. Liefst wachten ze natuurlijk tot in ieder geval 37 weken. Dat zal bij jou niet anders zijn.

5 jaar geleden

Reactie op MOphorst

Dat verschilt echt per persoon ik heb er medicijnen voor gekregen gister wa ...
Bedankt voor je reactie! Spannend, donderdag hoor ik of het nog aan de hoge kant is. Maar dan weet ik tenminste wat er me te wachten staat mocht dit het geval blijven zijn dat ik misschien medicijnen krijg. Is het trouwens ook normaal om telkens een harde buik te hebben de rest van de dag na zo ctg scan? Sorry voor alle vragen eerste kindje en eerste x ctg scan gehad😇 Moeten donderdag weer ctg scan.. dus benieuwd of daarna weer zo harde buik heb de rest van de dag.

5 jaar geleden

Reactie op Chitje

Klinkt een beetje hetzelfde. Gisteren 36+0 en ook hoge bloeddruk. Geen ctg ...
Ah hier met bloedprikken een te hoge ijzergehalte vonden ze. Wist niet eens dat het kon, was 4 weken geleden namelijk nog te laag me ijzergehalte dus vind het erg apart dat ze het nu te hoog vind. Waarom word je met 36+6 ingeleid als ik vragen mag? En inderdaad boven de 37 zou top zijn. Nog beter zou zijn dat me bloeddruk goed is en gewoon naar huis kan en afwacht tot ze vanzelf komt.. Maar haar na 37 al mogen ontmoeten zou ook super zijn plus veiligheid van de kleine gaat voorop😇

5 jaar geleden

Bedankt voor de reacties, ik ga gewoon morgen afwachten want het lijkt er per ziekenhuis en per persoon aan te hangen wat ze dan doen ! Moet zeggen vind het wachten en onzekerheid niet heel fijn!

5 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Bedankt voor je reactie! Spannend, donderdag hoor ik of het nog aan de hoge ...
Of het normaal is weet ik niet haha ik had onder de ctg 6/7 per 10min en heb er 45min aangelegen ik voel ze alleen niet altijd. Hopelijk is donderdag alles weer goed succes alvast🤗

5 jaar geleden

Reactie op sannep97

Bedankt voor de reacties, ik ga gewoon morgen afwachten want het lijkt er p ...
Is ook zeker niet fijn hoor. Gewoon alles goed in de gaten houden en als je ergens last van krijgt bellen.

5 jaar geleden

Ik heb t gehad! 2 weken terug begonnen met sporen, daarna positief op eiwitten. Nu niks meer te vinden 😐 ik duim voor je!

5 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Ah hier met bloedprikken een te hoge ijzergehalte vonden ze. Wist niet eens ...
Dat ijzer is gek. Heb je daar pillen voor gehad ofzo? Maandag (37+0) is er geen plek en aangezien het m'n eerste kindje is verwachten ze niet dat ze meteen geboren wordt, dus dat het wel 37+? wordt. Geen idee of die bloeddruk nog weer kan dalen. Bij mij was die heel plotseling nu ineens hoog. 2 weken geleden nog keurig 75/115. Hoe is dat bij jou?

5 jaar geleden

Reactie op Chitje

Dat ijzer is gek. Heb je daar pillen voor gehad ofzo? Maandag (37+0) is er ...
Nee dus vind het ook wel gek over het ijzer. Ah dus omdat je bloeddruk te hoog blijft leiden ze je in of ook echt zwangerschapsvergiftiging geconstateerd? Spannend zeg maar ook zo fijn dat je weet wat je te wachten staat. Voor de zwangerschap had ik altijd een te lage bloeddruk en 1e trimester ook heel laag, dus snel flauwvallen/zwart voor ogen zien enz. En nu was het laatst 130 nog wat?! En vandaag was juist het 2e getal richting de 100. Daarom donderdag extra nacheck omdat ze dit vrij hoog vind aangezien het hiervoor altijd heel laag was.

5 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Nee dus vind het ook wel gek over het ijzer. Ah dus omdat je bloeddruk te ...
Nee, bloed en urine waren goed, dus zwangerschapshypertensie denk ik. Maar kan snel achteruit gaan natuurlijk. Heb er ook niet echt verstand van. Wat ik heb begrepen mag de onderdruk niet hoger dan 90 zijn, dus 100 is dan wel echt te hoog. En de bovendruk niet hoger dan 140. Maar als je normaal heel laag hebt kan ik me voorstellen dat de alarmbellen al eerder afgaan

5 jaar geleden

Reactie op Chitje

Nee, bloed en urine waren goed, dus zwangerschapshypertensie denk ik. Maar ...
Denk als het donderdag weer zo hoog is dat ik ook zwangerschapshypertensie heb, aangezien ze geen eiwitten konden vinden in de urine. gelukkig donderdag weer terug gaat zo snel, ben dan 36+3 dat is al fijn. Bedankt voor je reacties heb er veel aan gehad!

5 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Denk als het donderdag weer zo hoog is dat ik ook zwangerschapshypertensie ...
Succes!

5 jaar geleden

Hoe is het gegaan bij jouw afspraak topicschrijver Sannep97?

5 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Hoe is het gegaan bij jouw afspraak topicschrijver Sannep97?
Alles was nog net op het randje, nu 24 uurs urine opvangen, en morgen weer een afspraak 😅 Ook zei iets in mn bekken gister ineens ‘knak’ en kan ik sindsdien amper lopen (irritant aangezien ik op de eerste verdieping woon zonder lift) dus dit ook gelijk aan gegeven en ze zeiden dat we vrijdag waarschijnlijk dan een afspraak voor inleiding gaan plannen! Spannend dus

5 jaar geleden

Reactie op sannep97

Alles was nog net op het randje, nu 24 uurs urine opvangen, en morgen weer ...
Wat spannend!!!! Veel succes ❤️