13 Reacties

6 maanden geleden

Hier hetzelfde ! Mijn zoontje zegt ook te weinig. Alleen een paar losse woordjes denk misschien 15? We zijn nu 2 keer bij logopedie geweest ☺️. Ik merk wel dat die steeds meer dingen na zegt maar slaat het niet op? Lastig hè ….

6 maanden geleden

Ik was vroeger als kind een late prater volgens m'n ouders. Pas rond 3 jaar begon ik echt te kletsen

6 maanden geleden

Reactie op picolini

Hier hetzelfde ! Mijn zoontje zegt ook te weinig. Alleen een paar losse woo ...
Dank voor je bericht! Ja echt lastig! Gaat hij naar de voorschool? Hoe gaan de juffen daar om met het niet praten als ik vragen mag? Hier zijn ze zo paniekerig dat ik er echt van schrik!🥲

6 maanden geleden

Reactie op NickyF

Ik was vroeger als kind een late prater volgens m'n ouders. Pas rond 3 jaar ...
Dank boor je bericht! Ik ken ook mensen die rond de 4 jaar pas zijn begonnen met praten, maar tegenwoordig is het blijkbaar echt nodig dat kinderen vanaf 2 moeten praten en zinnen maken anders krijg je een hele lijst met vragen voor je waarom je kind niet praat! 😪

6 maanden geleden

Reactie op lisay

Dank boor je bericht! Ik ken ook mensen die rond de 4 jaar pas zijn begonne ...
Ik heb het gevoel dat kinderen alle ontwikkelingen volgens het boekje moeten doen. Toen ik met m'n zoontje van toen 2 bij het CB was, zeiden ze ook wat over het praten. Hij sprak toen maar paar woorden: bal, auto, tractor. Kleur benoemen kon hij niet en het rode blokje pakken in plaats van de groene ook niet, hij pakte ze alle 2 om mee te spelen. Arm aanwijzing op de pop ook niet en zo... Hij ontwikkelde zich op z'n eigen tempo. Nou kan hij alles beter, gebruikt meer woorden, probeert zinnen te maken, soms nog onduidelijk maar ach ... ik begrijp hem Op de opvang leert hij veel, maar ook van de filmpjes die hij kijkt en wanneer ik voorlees Komt inderdaad goed

6 maanden geleden

Reactie op NickyF

Ik heb het gevoel dat kinderen alle ontwikkelingen volgens het boekje moete ...
Echt dank je bericht geeft mij een rust, dat ik iig niet de enige ben die zo denkt, wat je zegt alles moet volgens het boekje voor hun niet alle kinderen zijn het zelfde en dan denk ik zal hun eigen kinderen wel op de juiste tempo zijn of is het dat wijze en beoordelen van andere kinderen makkelijker is. Want tegenwoordig is dat veeel makkelijker om je beroep op andere uit te oefennen

6 maanden geleden

Reactie op lisay

Dank voor je bericht! Ja echt lastig! Gaat hij naar de voorschool? Hoe gaan ...
Jaa hij gaat sinds paar maanden naar de psz. Ze hebben wel gezegd dat hij te weinig zegt idd en dat we moesten gaan kijken voor logopedie… maar of dat nou helpt Hmm ben ik niet zo zeker van. Ik heb nog hoop hoor haha. Er is nog geen 1 kind geweest die niet praat toch haha . Wat wel zou kunnen is tos.. maar dat kunnen ze volgens mij pas zeggen rond het 4de jaar. Komt goed !! ❤️

6 maanden geleden

Smirite čdroto

6 maanden geleden

Reactie op NickyF

Ik was vroeger als kind een late prater volgens m'n ouders. Pas rond 3 jaar ...
Ms

4 maanden geleden

Hi Lisa Hoe gaat het nu ?

4 maanden geleden

Reactie op picolini

Jaa hij gaat sinds paar maanden naar de psz. Ze hebben wel gezegd dat hij t ...
Ik werk met kinderen met een TOS. Er bestaan ook peutergroepen waar kinderen vanaf 2a2,5 jaar terecht kunnen :) Je moet dat zien als een peuterspeelzaal met extra begeleiding in de communicatie. Op de groep staat naast een pedagogisch behandelaar ook een logopedist én een kind krijgt individuele logopedie. Met deze vroege hulp op communicatie vlak kan een kind daarna naar een reguliere school of een school voor kinderen met een tos. Dus ook voor 4 jaar kunnen ze al helpen.

3 maanden geleden

Reactie op picolini

Hi Lisa Hoe gaat het nu ?
Hi, Wat vooruitgang, maar nog steeds niet echt flot. Hoe gaat het bij jou?

2 maanden geleden

Hey mijn dochter is 5 praat ook nie Maak me zorg over