24 Reacties
5 jaar geleden
Ik had bij mijn dochtertje, eentje gekocht bij babydump. Het best kan je gewoon ergens langs gaan en zelf even uittesten. De onze verstelde naar een mooie hoogte en was niet duur. Ik ben zelf ook 1.81m dus ik herken het probleem. En desnoods zelf een zoekertje plaatsen met de vraag? Dan krijg je mss wel reacties van lange ouders die de hunne wegdoen.
5 jaar geleden
Mijn man is 1.95 .. wij zijn ook aan t kijken naar eentje met een hogere stang. We hebben een mooie staan hoor maar eigenlijk beetje kort.. Zijn bij maxi cosi uitgekomen - Nova 3 wheel of lila xp (helemaal Zwart. ) 😊
5 jaar geleden
Wij hebben ons hier ook op georiënteerd en komen uit bij de Joolz wagens, gaan ook voor een 2e hands omdat we ze behoorlijk duur vinden. we hebben verschillende modellen in de winkel geprobeerd. Eigenlijk zijn ze allemaal fijn. Vooral hoge duwstang en de bak ligt vrij hoog in vergelijking met andere merken (iets wat wij heel belangrijk vinden) en niet dat je kind op ooghoogte van een hond ligt of zit.
5 jaar geleden
Ik heb bij me eerste een bugaboo Cameleon gehad, die was erg fijn die duwstang kan je vrij hoog zetten, wel is de bak aan de lage kant. Bij de 2e had ik een mima xari die was ook wel goed alleen raad ik die niet aan. Is echt een hele mooie wagen maar ze groeien er snel uit vindt ik. Mijn baby was stevig en bij nog geen 1jaar staken ze benen er al uit. Stokke v9 is ook een lifesaver voor lange mensen, en de kinderen zitten ook hoog. Ik ben nu zelf aan het oriënteren voor een stokke cruisi, moet hem nog alleen testen. Ik ben trouwens 1,80
5 jaar geleden
Wij zijn 180 en 187 cm en hebben nu voor de 2e keer een mutsy gekocht, ideaal!
5 jaar geleden
Bugaboo Fox hebben wij gekocht zijn 1.83-1.89. Oudere type is de bugaboo Buffalo. Stang is verstelbaar en wieg zit hoger
5 jaar geleden
Wij hebben de bugaboo buffalo, de duwstang kan hoog. En zowel de ligbak als zitting zijn hoog
5 jaar geleden
Ik zou gewoon lekker langs een winkels zoals babydump om daar de wagens te testen en vervolgens 2e hands kopen!😁
5 jaar geleden
Lange ouders krijgen vaak ook lange kinderen. Hier dan 😊 Na een 8,5 ponder en een 8 ponder en een lange papa (1,93 m) ben ik erachter dat een grote bak ook fijn is. Een kinderwagen waar je als lange ouder comfortabel achter kan en een grote/zware baby in kwijt kan, kom je al snel bij een Joolz of een Bugaboo uit.
5 jaar geleden
Stokke heeft de grootste wiegbak om zo te zeggen. Meeste zijn 70cm maar die van stokke is extra groot met zijn 80cm. Ben zelf 1.80m en hadden voor mijn dochter een Lief kinderwagen gekocht maar na 3 maanden was ze 68cm en paste ze niet meer in de reiswieg, hebben we een grotere kinderwagen moeten kopen.
5 jaar geleden
Reactie op lamyrahhh
Stokke heeft de grootste wiegbak om zo te zeggen. Meeste zijn 70cm maar die ...
De bakken van Joolz zijn 82-84 cm. Mn jongste kon er tot bijna 6 maanden in. De Bugaboos zijn ook ruim 80 cm. En als je net als ik twee ‘reuzen’ hebt dan zijn ze met 1,5-2 jaar al 15 kg en kunnen ze zelfs niet eens meer in de stoel. Daarom ga ik nu voor mn 3e voor een Fox2, die kan een dreumes/peuter tot 22 kg dragen.
5 jaar geleden
Mijn man is 1.98 en de Joolz was de enigste wagen waarbij hij, als hij achter de wagen loopt, ook ons kindje ziet liggen. Bij de andere wagens kijk je er als het ware overheen omdat ze te laag zijn. Mijn zoontje is nu 3 en de Joolz gaat straks bij onze tweede weer de kast uit. Top aankoop!