21 Reacties

4 jaar geleden

Geef je bv? Tip ga zelf een tijdje geen melk producten eten/drinken. Geef je kv. Zou je kunnen kijken of je probeer verpakkingen hebt van geitenmelk.

4 jaar geleden

Veel krampjes, spugen, uitslag en vreemde slijmerige ontlasting met soms bloed erin. Hier al een derde kindje met koemelkallergie, dus ervaringsdeskundige

4 jaar geleden

Onze dochter heeft ook een koemelkallergie. Ze heeft vooral last van uitslag, zoals je op de foto ziet. Ik heb alles van melk & melkeiwitten geschrapt en merkte snel een verschil op. Maar je moet wel wat laten qua eten..

4 jaar geleden

Reactie op Mathelot

Onze dochter heeft ook een koemelkallergie. Ze heeft vooral last van uitsla ...
oh dat is heftig ! mijn zoontje heeft enkel uitslag in gezicht. Verder wel krampen en spugen.

4 jaar geleden

Reactie op nrigters

Geef je bv? Tip ga zelf een tijdje geen melk producten eten/drinken. Geef j ...
ik geef beiden ...ook geitenmelk trouwens maar lactatie deskundige zegt dat daar ook de eiwitten is zitten waar baby's allergisch voor zijn

4 jaar geleden

Reactie op Nic198326

Veel krampjes, spugen, uitslag en vreemde slijmerige ontlasting met soms bl ...
Hoe kom je erachter of het een allergie is?

4 jaar geleden

Reactie op Nencke

Speciale dieetvoeding geven en kijken of de klachten minder worden, wel onder begeleiding van huis of kinderarts

4 jaar geleden

Reactie op Nencke

ik geef beiden ...ook geitenmelk trouwens maar lactatie deskundige zegt dat ...
O dat durf ik niet te zeggen. Ik weet alleen als je zelf eens soja gaat gebruiken bijvoorbeeld en het ligt daarna. Dan zul je snel verbetering zien

4 jaar geleden

Reactie op Nencke

Alles van koemelk vermijden en kijken of het beter wordt. Geitenmelk kan een kruisbestuiving zijn, en ook een reactie geven. Ik ben momenteel het boek ‘blij koemelkvrij’ aan het lezen. Heeft een handige checklist en tips over wat je best wel en niet eet :)

4 jaar geleden

Reactie op Nencke

oh dat is heftig ! mijn zoontje heeft enkel uitslag in gezicht. Verder wel ...
Ja, m’n hart brak 💔 hier ook verborgen reflux en nogal explosieve stoelgang 🙃

4 jaar geleden

Zou dit ook koemelk allergie kunnen zijn ? Men eerste kindje dus ik twijfel

4 jaar geleden

Zou dit ook koemelk allergie kunnen zijn ? Men eerste kindje dus ik twijfel

4 jaar geleden

Mijn beide zoontjes hebben koemelk allergie. Soms lijkt het op baby acne. Het verschil bij ons was dat je met acne witte puntjes zag en door de koemelkallergie meer blaasjes zichtbaar waren naast klachten zoals fysieke onrust, huilen van fles tot fles, verstopping.

4 jaar geleden

welke kunstvoeding is een aanrader bij koemelk allergie

4 jaar geleden

Mijn beide zoontjes hebben koemelk allergie. Soms lijkt het op baby acne. H ...
owjee heftig ...en toch heb ik het gevoel dat mijn zoontje het ook heeft ..alleen ze blijven eerst andere dingen proberen

4 jaar geleden

Bij ons eerste zoontje Hero pepti en nu nutrilon pepti beide bevallen goed. Bij ons eerste zoontje was het een zoektocht ook omdat hij geopereerd was toen hij 5dagen oud was een zijn altvleesklier/twaalfvingerige darm dus kwam de onrust daardoor of door de voeding. Nu bij de 2e waren herkende we de onrust en toen de uitslag kwam wisten we het zeker. Bij beide zijn we snel doorverwezen naar de kinderarts/diëtist in het ziekenhuis.

4 jaar geleden

Symptomen kunnen erg uiteenlopen. Enkel huilen, uitslag, reflux, krampen. Geef je borstvoeding? Dan zou je een tijdje koemelkvrij kunnen eten en drinken. Ook ei en soja even niet eten/drinken. Eventueel een lactatiekundige raadplegen. Dieet heeft echt een paar weken nodig, tot alle sporen uit je melk zijn verdwenen.

4 jaar geleden

Reactie op Malouvr

Symptomen kunnen erg uiteenlopen. Enkel huilen, uitslag, reflux, krampen. G ...
ik geef kunst en borst. Wel krampen uitslag en reflux en 5 dagen obstipatie en vandaag hele load groene ontlasting

4 jaar geleden

Reactie op Nic198326

Veel krampjes, spugen, uitslag en vreemde slijmerige ontlasting met soms bl ...
Hi nic, ik zit precies met gelijke vragen als de Topic starter. Ik zag dat je kindjes ook spugende, hoevaak was dit ongeveer. Ons dochter van vier weken geeft nu 2,5 week over regelmatig eerst om de dag nu iedere dag soms twee x per dag een hele voeding verder ook uitslag krampjes na iedere voeding. Ik ben nu zelf sinds gister koemelk, alle dierlijke Melk en soja vrij gaan eten voor de zekerheid en dinsdag na het consultatiebureau. Spuugde jouw kinderen bij iedere voeding of hoevaak?

4 jaar geleden

Zou dit ook koemelk allergie kunnen zijn ? Men eerste kindje dus ik twijfel ...
Ik denk dat het wel zou kunnen. Proberen zelf even alles te mijden van melk en melkeiwitten, bij ons trok de uitslag na een dikke week weg!