14 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Nina29
Die krijgt je toch via de huisarts?
Een vriendin van mij kreeg het via de huisarts. De voeding van haar kleine wordt vergoed.
5 jaar geleden
Lees even mee,
Ik geef bv maar we willen overstappen naar fles voeding.
Nu heeft onze dochter 3 ochtenden rond 11:00 1x een Flesvoeding gehad.
Nu heeft ze eczeem boven haar ogen en rond om haar ogen. Op haar neusje en er om heen.
Nu stoppen we even met de flesvoeding tot ik contact heb gehad met de dokter.
Zo sneu om te zien.
5 jaar geleden
Als het echt koemelk allergie is dan kun je volgens mij dit via de huisarts en apotheek krijgen en wordt het door de zorgverzekering vergoed.
Dat had mn zusje iig. Zij had zelf vroeger koemelkallergie (kreeg toen van die vieze flauwe sojamelk van de reformwinkel).
Zij zat vroeger ontzettend onder de eczeem. Leek wel wat op die babyacne. Schreeuwde het ‘s nachts altijd uit.
Haar dochter bleek ook kma te hebben. Heel erg veel buikpijn/krampen. Gilde het uit en poepte echt 1x per week ofzo. Zo zielig!
Ze moest de eerste pot (pepti??) zelf betalen en toen het effectief bleek, kreeg ze de rest vergoed.
5 jaar geleden
Hier een 2e dochtertje met koemelkallergie.. bij mijn oudste gebruikte we nutrilon pepti, nu bij mijn jongste dochter zit er toch nog te veel koe melk eiwitten in en gebruiken nu Nutricia neocate is wel heel prijzig kleine verpakking 400gr 45,-€ hopen dit ene vergoed te krijgen zodra het is vastgesteld bij de kinderarts.
In geitenmelk zitten ook de eiwitten wat de allergie veroorzaakt daarom kunnen de meeste baby’s die koemelkallergie hebben ook niet tegen de geitenmelk.
5 jaar geleden
Wij kregen althera van het ziekenhuis . Maar merk nu na 5 dagen dat ze slechter is . Ze heeft meer krampen en meer onrust dus wij gaan hier weer mee stoppen . Ik denk ook niet echt ze koemelkallergie heeft vermids haar enige symptoom een verstopte neus is , die wel al 6 weken aanhoud ! Maar dan zou ze toch meer symptomen moeten hebben ?