10 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Each2
Ik denk echt dat, als iedereen eerlijk is, de eerste maand met een baby voo ...
Idd heel normaal. Je weet vaak van voren niet dat je van achteren leeft. En bezoek komt nooit uit want je verkeerd in permanente staat van paraatheid met hoe laat moet ie kou weer eten? Oh nee we moeten alweer verschonen.. is dit een normaal geluid? Ohja nog even kolven, ach dat duurt maar een half uurtje.. oh is het al zo laat waarom is die kleine zo stil hij moet eten!
Als je geluk hebt kom je toe aan lekker douchen en eten voor jezelf maar rustig met een boek gaan zitten... tsja zelf al lukt het dan nog ben je nog te druk in je hoofd om maar 1 letter in je hoofd op te slaan. Het is geweldig en machtig mooi en je zou het niet willen missen. Maar snachts moet je er ook elke paar uur uit en langer dan 4 uur aaneengesloten slapen is een absolute luxe geworden.
5 jaar geleden
Jaahaa ik vind het nu met drie weken nog steeds zwaar. Heb al 2x borstontsteking gehad, pijnlijke tepels, en een kindje dat niet alleen in slaap valt, alleen bij ons op de buik..
Vind het heel heftig, ook met elke 3 uur voeden en dus altijd max 2 of 2.5 uur slaap.
Er zit zeker vooruitgang in, en er zijn ook mooie momenten, maar heb er ook wel flink doorheen gezeten hoor.
Komt misschien ook wel beetje door de synthetische oxytocine, dat schijnt ook je gemoedstoestand te kunnen be茂nvloeden.
Fijn om even te kunnen delen :)
5 jaar geleden
Reactie op Celiie
Idd heel normaal. Je weet vaak van voren niet dat je van achteren leeft. En ...
Dit verwoord precies hoe ik de eerste maanden met een baby heb ervaren... En op t moment dat het een beetje 'normaal' werd, mocht ik weer aan het werk.. 馃槀
En ondanks dat... Ben ik zwanger van nr 2 馃槀
5 jaar geleden
Reactie op Each2
Ik denk echt dat, als iedereen eerlijk is, de eerste maand met een baby voo ...
Ik ben woensdag bevallen en als ik heel eerlijk ben heb ik er totaal geen moeite mee. Wij hebben vandaag in overleg met vk, besloten om 3 dagen eerder te stoppen met de kraamzorg omdat alles hier zo goed gaat..
Ik voel me onwijs goed, heb vanaf het begin lichamelijk gezien niet het idee gehad dat ik pas bevallen ben.
De kleine gup heeft zelf al bedacht dat hij zo'n 4/5 uur in de nacht wilt doorslapen dus we pakken allemaal genoeg rust...
Maar dan moet ik er ook bij zeggen dat mijn man nu nog 2 extra weken thuis kan blijven en mijn dochter is al 11 dus heb voldoende hulp in huis.
Toen mijn dochter was geboren, had ik het gevoel alsof ik was overreden door een vrachtwagen, kon nauwelijks lopen door bekkeninstabiliteit. En stond ik er alleen voor en vond dat ontzettend zwaar. En dat gevoel had ik nu weer verwacht. Dus misschien omdat ik daar nu vanuit ben gegaan, dat het nu allemaal zo mee lijkt te vallen 馃し
5 jaar geleden
De eerste week is echt voorbij gevlogen, mede dankzij een fantastische kraamhulp. De eerste dagen waren heel pittig door borstvoeding wat niet goed lukte waardoor onze kleine meid hongerig bleef en wij de eerste nachten niet geslapen hebben. Combinatie van mijn extreem gevoelige huid, waardoor het voeden mij z贸 verschrikkelijk zeer deed, vlakke tepels en een te kort tongriempje van ons meisje. Na een paar dagen volledig overgestapt op de fles en gaf ons veel rust. Uiteraard wel kraamtranen gehad en heb ook heerlijk gehuild toen de kraamhulp vertrok. De week ging me echt veel te snel. Ben nu met zoveel dingen onzeker.. drinkt ze wel goed, heeft ze het niet te warm/ te koud.. het is natuurlijk gewoon wennen, hoop dat we snel een ritme hebben 馃槉
5 jaar geleden
Pfoeee ja die stuwing ook erg onderschat馃槱 en daarnaast ook echt het heersende gevoel van overreden te zijn, nog steeds niet pijnloos kunnen draaien in/op bed. Vooral die lichamelijke klachten maken dat ik het zwaar vindt. De slapeloosheid neem ik dan echt wel voor lief
5 jaar geleden
Fysiek is het mij zo ontzettend meegevallen. Ik voelde me eigenlijk op dag 3 weer helemaal de oude. Ik had me dan ook wel echt voorbereid op het ergste. Alleen de stuwing heb ik onderschat, wat een mega borsten krijg je daar ook van 馃槺馃槀 Onze zoon slaapt 's nachts helemaal niet door z'n krampjes en dat maakt het allemaal wel heel zwaar, vooral in combinatie met kraamtranen. Het ene moment ben ik heel gelukkig en het volgende moment kan ik alleen maar huilen.
Zie wel heel erg op tegen het moment dat mijn vriend weer gaat werken; wil hem dan toch meer ontlasten omdat hij er 's ochtends vroeg gewoon uit moet, maar een hele nacht en dag in je eentje is wel heel zwaar.
5 jaar geleden
Na 3 nachten voorweeen en een heftige bevalling die uiteindelijk met een vacu眉m pomp en knip is gedaan kreeg Ik kreeg 2 dagen na m鈥檔 bevalling zware griep馃槕 huisarts aan huis geweest gelukkig geen Corona, op dag 7 terug naar het ziekenhuis om bloed te prikken en te controleren of er niks achter was gebleven alles was goed heb een vocht infuus gekregen en nu gaat het na 2 dagen weer wat beter gelukkig voelde mij nog nooit zo ellendig kon niet eens de luier van m鈥檔 kind doen gelukkig heb ik de allerliefste partner en doet ons mannetje het perfect 馃挋